رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571663

آغاز اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی از امروز/ ممانعت از حضور واکسن‌نزده‌ها در اماکن تجمعی

ساعت 24 - معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونا از امروز - ۱۵ آذرماه، درعین حال شرایط حضور در اماکن تجمعی را تشریح کرد.

html>

دکتر کمال حیدری در گفت‌وگو گفت: شرط ورود به اماکن تجمعی با این الزام همراه است که افراد واکسینه شده باشند تا در کنار هم کمترین احتمال انتقال ویروس وجود داشته باشد و راه بعدی اجازه حضور در مراکز تجمعی، داشتن تست PCR منفی است تا افراد مطمئن باشند که یا سیستم ایمنی آنها متعاقب تزریق واکسن قوی است و یا با انجام تست مطمئن شوند ناقل ویروس نیستند.

او با اشاره به اینکه ممانعت از حضور افراد واکسن نزده و یا بدون تست منفی PCR در ذیل طرح محدودیت هوشمند کرونا است، اظهار کرد: طرح محدودیت هوشمند کرونا قرار بود از ابتدای آذرماه اجرایی شود ولی از آنجاکه به دنبال پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون بودیم، طرح دو بار به تعویق افتاد تا اینکه به پوشش منطقی رسیدیم و از نیمه آذر (امروز ۱۵ آذر) اجرایی خواهد شد.

وی افزود: سامانه امید (سامانه مدیریت هوشمند کرونا) در اختیار سازمان‌ها و نهادها در شهرهای کشور برای اجرایی شدن قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به اجرای این طرح به شکل پایلوت در ۳ استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان، بیان کرد: گزارش‌های اجرای پایلوت طرح نشان داد با برقراری سامانه امید تعدادی موارد مثبت مبتلا به کرونا که برای گرفتن بلیط حمل و نقل عمومی اقدام کرده بودند، شناسایی شدند و ما هم دنبال همین هستیم که افراد آلوده وارد اماکن تجمعی نشوند.

وی افزود: از طرفی با اجرای پایلوت طرح، نقاط ضعف را شناسایی کرده و در فرصت پیش آمده به رفع آنها پرداختیم. می‌خواهیم این سامانه بستری باشد تا هوشمندانه فعالیت‌های اجتماعی را جهت کنترل ویروس، رصد کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به ایسنا درباره شرایط حمل و نقل عمومی بویژه مترو و گزارش‌های منتشر شده مبنی بر رعایت ناچیز دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: در مورد مترو اگر بتوانند در ابتدای ورود افراد با کد ملی بلیط بخرند، اهداف سامانه عملی می‌شود؛ که البته این موضوع بر عهده شهرداری است تا این ساز و کار را فراهم کنند.

حیدری گفت: تخلف در همه قسمت ها وجود دارد، مهم این است که ما سهم و مسئولیت اجتماعی خود را دنبال کنیم. در مورد نحوه و میزان جرایم متخلفان، اطلاعات تکمیلی باید از سوی وزارت کشور اعلام شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها