رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571668

کنایه باشگاه پرسپولیس به استقلالیها در مورد داوریها

ساعت 24 - باشگاه پرسپولیس درباره داوری دیدارهای اخیر لیگ برتر اطلاعیه‌ای صادر کرد.

html>

باشگاه پرسپولیس درباره داوری هفته‌های اخیر لیگ برتر اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

"این روزها شاهد هستیم که بعضی تیم‌ها و باشگاه‌ها در حوزه مسائل داوری در حال جوسازی‌هایی هستند که احساس می‌شود این حجم از تخریب جامعه داوری فقط می‌تواند با هدف تاثیرگذاری روی ایشان و فشار روی ارکان فوتبال، به ویژه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، برای گرفتن امتیاز در بازی‌های آتی باشد. هرچند باور داریم که ارکان فوتبال تحت تاثیر چنین مسائلی قرار نمی‌گیرند ولی به هر حال این شرایط مایه نگرانی است.

باشگاه پرسپولیس خود در سال‌های گذشته همواره از جهت اشتباهات داوری لطماتی دیده است و در همین ارتباط همواره از راه‌های قانونی در صدد دفاع از حقوق خود برآمده است اما آن ‌چه این روزها از بعضی تیم‌ها و عوامل آن شاهد هستیم خارج از هر عرف و عادت است.

مجموعه پرسپولیس در فصل‌های گذشته و همین فصل جاری رقابت‌ها به خاطر اشتباهات سهوی داوران، امتیازات مهمی را از دست داده است ولی در کنار پیگیری‌ها نه تنها به رفتارهایی که اکنون شاهد هستیم دست نزد که همواره با احترام درباره جامعه داوری سخن گفته شد. سرمربی پرسپولیس در همان دیدارهای این فصل که اشتباهات پذیرفته شده داوری، باعث سلب امتیاز از پرسپولیس شد با وجود فشارهایی که تحمل می‌کرد از داوران حمایت کرد. رویه مدیران باشگاه نیز چنین بود.

این در حالی است که پرسپولیس تنها شکست‌های فصل قبل و جاری را در پی اشتباهات داوری متحمل شد. در بازی سال قبل با آلومینیوم اراک که تنها باخت پرسپولیس در فصل گذشته رخ داد، طبق نظر کارشناسان بازیکن حریف (اسماعیل شریفات) باید در نیمه اول اخراج می‌شد و هر دو گل تیم میزبان نیز مردود بود! امسال نیز تنها شکست پرسپولیس در همان اراک رقم خورده که باز هم قبل از به ثمر رسیدن گل آلومینیوم باید خطا به سود پرسپولیس اعلام می‌شد.

فقط در بازی با صنعت نفت آبادان داور یک گل سالم را نپذیرفت، به جای اعلام پنالتی برای ما، به بازیکن ما اخطار داده شد و در چند صحنه خطرناک آفساید حریف گرفته نشد. در ۶ مسابقه از ۸ دیدار انجام شده اشتباهات کوچک و بزرگ به زیان پرسپولیس رقم خورد ولی دیگر زمین و زمان را به هم ندوختیم. در همین دربی اخیر به خاطر یک آفسایدگیری درست در کنار زمین جنجال به راه افتاد و چه بسا همان فشار داوری را در نیمه دوم به زیان پرسپولیس دچار اشتباه کرد، حالا بماند با افتادن التهاب مسابقه و انتشار تصاویر جدید، مشخص شده است که آن صحنه مشکوک هم اصلا پنالتی نبود و تصمیم داور درست بود. این در حالی است که در دربی‌های فصل گذشته به ویژه دربی جام حذفی اشتباهات به ضرر پرسپولیس بود و سرخ‌پوشان قربانی داوری شدند.

بدون تردید باشگاه پرسپولیس به عنوان یکی از آسیب دیده‌ترین تیم‌ها از اشتباهات داوری که قهرمانی‌ها را به این سبب از دست داده است، در صف مقدم تلاش برای کاسته شدن از اشتباهات داوری است ولی این مهم را در سایه ایجاد شرایط بهتر برای داوری کشورمان و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش جستجو می‌کند و منصفانه نیست که به این شکل عجیب و غریب به داوری هجمه وارد و در جهت تخریب آن اقدام شود."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها