رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571691

حمله به پاپ در یونان/ پاپ فرانسیس عذرخواهی کرد

ساعت24- پاپ فرانسیس در سفر به یونان از اشتباهات تاریخی کاتولیک‌ها در ایجاد اختلاف و تفرقه با کلیسای ارتدوکس عذرخواهی کرد.

html>

پاپ فرانسیس در جریان دیدارش با رهبر کلیسای ارتدوکس یونان از اقدامات و نقش کاتولیک‌ها در ایجاد اختلاف و جدایی با ارتدوکسها عذرخواهی کرد.

براساس گزارش سی ان ای، پاپ افزود: «من این مساله را تصدیق می‌کنم؛ اقداماتی که ارتباط کمی با مسیح و انجیل داشتند و بیشتر با عطش قدرت و سیاست همراه بود و ارتباطات ما را به شدت تضعیف کردند.»

پاپ فرانسیس در ادامه افزود: به این ترتیب ما اجازه دادیم تفرقه ثمربخشی ما را به خطر بیاندازد. تاریخ سنگینی این(اقدامات) را احساس می‌کند و من امروز باید از خداوند، برادران و خواهرانمان بابت این اشتباهات کاتولیک‌ها عذرهواهی کنم.

روز شنبه پاپ فرانسیس در بدو ورود به یونان مورد اعتراض یک کشیش قرار گرفت.

براساس گزارش رسانه‌ها، این کشیش ارتدوکس همزمان با بازدید پاپ فرانسیس از یکی از اماکن متعلق به کلیسای ارتدوکس یونان در آتن بر سر او فریاد زد: «پاپ تو مرتد هستی!»

ماموران امنیتی بلافاصله وی را بازداشت و از محل خارج کردند اما گفته می‌شود صدای اعتراض او به قدری بلند بوده که توسط پاپ شنیده شده است.

براساس گزارش یورونیوز، مسیحیت در قرن یازده میلادی در جریان رویدادی که «جدایی بزرگ» نام گرفت به دو کلیسای کاتولیک روم و کلیسای ارتدوکس شرقی تقسیم شد و روابط میان دو کلیسا با یکدیگر قرن‌ها پرتنش بود.

این دومین سفر یک رهبر کاتولیکهای جهان به کلیسای ارتدوکس طی هزار سال گذشته است. پیش از این پاپ ژان پل دوم نیز در سال ۲۰۰۱ بابت نقش کلیسای کاتولیک در ایجاد اختلاف و تنش با کلیسای ارتدوکس عذرهواهی کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها