رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571697

احتمال عرضه قرص ضد ویروسی کرونا در انگلیس

ساعت24-گزارش ها حاکی از آن است که انگلیس قصد دارد قرص ضد ویروسی "مِرک" برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را تا تعطیلات کریسمس عرضه کند.

html>

بر اساس گزارش "ساندی تلگراف"، دولت انگلیس در حال برنامه ریزی برای توزیع قرص ضد ویروسی کروناویروس به عنوان بخشی از گزینه های درمانی پیشنهادی در برابر بیماری ویروسی کووید-۱۹ است. قرص مولنوپیراویر در شرکت داروسازی آمریکایی "مرک" ساخته شده و از آن به عنوان "تغییر دهنده بازی" نام برده شده است زیرا می توان این دارو را به راحتی در خانه مصرف کرد.

انگلیس در ماه نوامبر داروی مولنوپیراویر را تایید کرد. انگلیس یکی از اولین کشورهایی بود که قرص خوراکی را برای درمان بیماران مبتلا به نوع خفیف تا متوسط کووید-۱۹ تایید کرد.

سرویس سلامت همگانی (NHS) انگلیس ممکن است تا تعطیلات کریسمس عرضه مولنوپیراویر به گروه های آسیب پذیر را آغاز کند. هدف از توزیع و تجویز این دارو جلوگیری از بستری بیماران آسیب پذیر در بیمارستان است. گفته شده این دارو در مدت ۴۸ ساعت از زمان مثبت شدن تست کروناویروس به بیماران آسیب پذیر و با سیستم ایمنی ضعیف تجویز خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، این قرص با کاهش توانایی تکثیر ویروس عمل می کند و در نتیجه سرعت بیماری را کاهش می دهد. استفاده از آن در افرادی که حداقل یک عامل خطر بروز نوع شدید بیماری از جمله چاقی، کهولت سن، دیابت و بیماری قلبی را دارند، مجاز است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها