رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571699

کلید خروج از همه‌گیری چیست؟

ساعت24- کارشناس ارشد بهداشت چین دو شرط را برای بازگشت به حالت عادی شناسایی و تاکید کرد که مقامات باید به سیاست صفر کووید-۱۹ خود در مبارزه با سویه اُمیکرون پایبند باشند.

html>

به نقل از چاینا نیوز، دکتر ژونگ نانشان، رئیس کارگروه کووید در چین گفت: پیش نیازهای بازگشت به حالت عادی شامل تعداد موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ است که باید به میزان ۰.۱ درصد مشابه آنفلوآنزا کاهش یابد. البته این میزان هنوز یک هدف دور محسوب می‌شود زیرا نرخ مرگ‌ومیر جهانی بیش از ۱.۹ درصد است.

به گفته دکتر ژونگ، نرخ تولید مثل ویروس، معیاری برای این است که بدانیم یک بیمار می‌تواند ویروس را به چند نفر منتقل کند این مورد نیز باید در محدوده یک تا ۱.۵ باقی بماند.

وی اظهار کرد: چین برای رسیدن به این اهداف باید جمعیت خود را به‌طور کامل واکسینه کند تا مصونیت جمعی در برابر کووید-۱۹ ایجاد کند، بنابراین باید پیشگیری و کنترل در جوامع عادی و داروهای درمانی تولید شود.

ژونگ گفت: مقامات همچنین باید به سیاست کووید صفر (Covid Zero) خود که یکی از آخرین پناه‌های جهان در برابر ویروس است پایبند باشند زیرا در حال حاضر با یک نوع جدید و مسری مبارزه می‌کنیم.

دکتر ژونگ، متخصص ریه گفت: «ما باید رویکرد پویا کووید صفر را اعمال کنیم و اقدامات پیشگیری و کنترل دقیق بیشتری را اتخاذ کنیم ما از سویه اُمیکرون نمی‌ترسیم.»

این یکی از اولین مواردی است که مقامات چینی علنا در مورد شرایط خاص بازگشایی احتمالی کشور چین توضیح دادند در صورتی که در ماه‌های اخیر اقدامات سختگیرانه فزاینده‌ برای مهار گسترده‌ترین شیوع کووید از زمان اولین ظهور آن دو برابر شده است.

بر اساس نتایج تحقیقی که در ماه نوامبر توسط دانشگاه پکن منتشر شده، اگر چین به روشی مشابه ایالات‌متحده بازگشایی شود و کووید صفر را کنار بگذارد، ممکن است با شیوع عظیمی در مقیاسی فراتر از هر کشور دیگری روبرو شود.

دکتر ژونگ در ماه اکتبر گفت: اگر حداقل ۸۰ تا ۸۵ درصد جمعیت واکسینه شوند، از نظر تئوری می‌توان به مصونیت جمعی دست یافت.

او در آن زمان گفت: انتظار دارد نرخ واکسیناسیون چین تا پایان سال از ۸۰ درصد فراتر رود اما این کشور باید تلاش کند تا واکسن‌های بیشتری تولید و ایمن‌سازی را تقویت کند زیرا اثربخشی واکسن‌ها پس از ۶ ماه واکسیناسیون به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

طبق آمار ارائه شده توسط کمیسیون ملی بهداشت، حدود ۷۹ درصد از جمعیت ۱.۴ میلیاردی چین به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

به گزارش گلوبال تایمز، دکتر ژونگ تاکید کرد: شیوع نوع دلتا در گوانگژو و نانجینگ در اوایل امسال شاهد نرخ مرگ‌ومیر صفر بود که تا حد زیادی با واکسیناسیون حاصل شد.

مشکل کنونی تقویت واکسیناسیون برای افراد مسن، به ویژه افراد بالای ۷۰ سال است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها