رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571721

رئیس تل‌آویو: ایران بزرگترین تهدید برای آمریکا و اسرائیل است

ساعت24-رئیس رژیم صهیونیستی در دیدارهای جداگانه با سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی، ایران را بزرگترین تهدید برای تل‌آویو و واشنگتن توصیف کرده و خواستار موضع محکم جهانی در مقابله با تهران شد.

html>

«توماس نایدز» سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی شامگاه یکشنبه با «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

هرتزوگ طی مراسمی برای دریافت استوارنامه نایدز در دفتر ریاست رژیم صهیونیستی، گفت تمام صهیونیست‌ها از سفیر جدید آمریکا با آغوش باز استقبال می‌کنند زیرا واشنگتن نزدیک‌ترین متحد برای تل‌آویو است که ارزش‌ها و دیدگاه‌های مشترکی با هم دارند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا دوست قدیمی و واقعی اسرائیل است، از «حمایت‌های خستگی‌ناپذیر» و «تعهد تزلزل‌ناپذیر او روابط محکم بین اسرائیل و آمریکا» قدردانی کرد.

رئیس رژیم کودک‌کش و جعلی اسرائیل با توصیه به آمریکا درباره اینکه حمایت از تل‌آویو باید به چه شکلی باشد، گفت: «این اتحاد باید همواره [حتی] بالاتر از سیاست‌های دو حزبی بوده و از حمایت تمام دولت‌ها [چه دموکرات چه جمهوری‌خواه]، بهره‌مند باشد. آقای سفیر، آقای نایدز، من می‌دانم شما چه میزان برای ارتباط آمریکا-اسرائیل اهمیت قائل هستید و قصد توسعه و تعمیق آن را در دوره خدمت خود دارید».

بر اساس این گزارش، هرتزوگ توافق‌های عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی را «تغییردهنده استراتژیک قواعد بازی و منطقه‌ای» توصیف کرده و خواستار کمک دولت بایدن به انعقاد قراردادهای بیشتری در این زمینه شد.

به نوشته وبگاه تایمز اسرائیل، وی در راستای لفاظی‌ها و ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران نیز مدعی شد: «بدون شک بزرگترین چالش برای اسرائیل و آمریکا، تهدید مشترکی است که ایران برای ما دارد. ما به دقت مذاکرات اخیر جامعه بین‌المللی با ایران را دنبال می‌کنیم».

رئیس رژیم تل‌آویو اما برخلاف تعدادی از مقام‌های این رژیم از جمله بنت، گفت: «اسرائیل از یک راهکار دیپلماتیک فراگیر که تهدید اتمی ایران را برای همیشه حل کند، استقبال می‌کند».

هرتزوگ اما افزود: «در صورت شکست برای رسیدن به چنین راهکاری، اسرائیل تمام گزینه‌ها را روی میز نگه می‌دارد و باید گفت اگر جامعه بین‌المللی موضع محکمی در قبال این موضوع اتخاذ نکند، اسرائیل این کار را می‌کند. اسرائیل از خودش محافظت می‌کند».

به نوشته این پایگاه خبری، بنت نیز در دیداری که با سفیر جدید آمریکا داشت، بدون نام‌بردن از ایران و مذاکرات هسته‌ای در وین، اما با نقل قول کردن ماجرایی تاریخی مربوط به مراسم «حنوکا» به‌صورت غیرمستقیم به ایران اشاره کرد.

در حالی‌که طرف‌های برجام و نماینده آمریکا در مذاکرات وین برای رایزنی‌های بیشتر به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند و صهیونیست‌ها نیز تمامی تلاش خود را برای ایجاد مانع در مسیر مذاکرات به کار گرفته است، «دیوید بارنیع» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» روز یکشنبه برای بحث با مقام‌های ارشد آمریکایی راهی واشنگتن شد.

صهیونیست‌ها در روزها و هفته‌های اخیر، لفاظی‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران به امید منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران تشدید بخشیده‌اند و کار تاجایی پیش رفته است که در جریان مذاکرات هشتم آذرماه وین برای رفع تحریم‌های ایران و احیای برجام مدعی شدند که ایران اورانیوم با درصد غنای ۹۰ درصد دارد که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در مصاحبه با «فرانس ۲۴» این ادعاها را رد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها