رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571737

ستاره‌های بسکتبال را نرنجانیم!

ساعت 24 -کارشناس بسکتبال ایران معتقد است، بازیکنانی چون حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی سرمایه‌هایی هستند که باید برای استفاده از آن‌ها برنامه ریزی داشت.

html>

محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی شاگردانش مقابل تیم بسکتبال کاله و عملکرد بازیکنانش در طول نیم فصل نخست لیگ برتر بسکتبال توضیح داد: نحوه شکل گیری تیم ما به نحوی بود که سعی کردیم ترکیبی از جوانان و چند بازیکن باتجربه را کنار هم جمع کنیم که خوشبختانه جواب خوبی هم از این اقدام گرفتیم. با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم، سعی کردیم نفراتی را کنار هم جمع کنیم که راندمان کاری تیم هم بالا برود.

او ادامه داد: متاسفانه در بازی نخست دست محمد فلاحت دچار شکستگی شد که این موضوع کار تیم ما را برای ادامه راه سخت‌تر کرد. وقتی شما ترکیب خود را با دو سه بازیکن باتجربه می‌بندید، نبود آن‌ها کار را خیلی سخت تر می‌کند. البته خوشبختانه بازیکنان تیم با کادرفنی همکاری لازم را داشتند و سعی کردیم با تکرار تمرینات نقاط ضعف خود را پوشش دهیم که اتفاق خوبی هم رخ داد. ما در یکی دو بازی کاردوست را هم نداشتیم اما سعی کردیم با انجام تمرینات مناسب این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان، درباره عملکرد خوب اصغر کاردوست در طول نیم فصل نیز گفت: اصغر در این فصل نسبت به ۴ - ۵ فصل اخیر خود عملکرد متفاوتی داشته است. در ابتدای فصل، هم کادرفنی و هم خود کاردوست تصمیم گرفتیم تا عملکرد متفاوتی از او بر جای بماند و خود اصغر هم در تمرینات واقعا حضور بسیار تاثیرگذاری داشت. ما نیز سعی کردیم تاکتیک‌های خود را به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که ضمن خوب بازی کردن بسکتبال،‌ کاردوست نیز بیشتر در متن کارهای تیمی باشد و او هم جواب اعتماد ما را داد.

او با اشاره به کیفیت خوب تیم جوان کاله نیز ادامه داد: به هر حال شرایط تیم کاله کاملا متفاوت با سایر تیم‌های حاضر در سوپر لیگ است. آن‌ها تیمی متشکل از بهترین‌های جوانان بسکتبال ایران هستند که سال‌ها است کنار یکدیگر کار می‌کنند و با برنامه پیش آمده‌اند، در اردوهای بلند مدت بوده و در مسابقات برون مرزی شرکت کرده‌اند که آن‌ها را به یک تیم همگون و خوب تبدیل کرده است. کاله یک بازیکن خوب خارجی هم به تیم خود اضافه کرده است که در ادامه سطح این تیم را بالاتر خواهد برد. در بازی مقابل کاله سعی داشتیم ابتدا در دفاع خوب باشیم چون آن‌ها تیم بسیار خوبی هستند. واقعا ۴۰ دقیقه با تاکتیک مقابلشان بازی کردیم و سطح فنی مسابقه بالا بود.

اسلامی درباره شرایط تیم ملی بسکتبال ایران با توجه به تغییرات ایجاد شده نیز توضیح داد: تیم ملی ایران تغییرات زیادی داشته است که واقعا تغییرات بزرگی هستند. ما در کادرفنی و حتی نحوه انتخاب بازیکنان تغییرات زیادی داشته‌ایم که باید عملکرد آن‌ها را پس از قرار گرفتن در شرایط سخت بررسی کنیم. البته به نظر من روندی که تیم ملی دارد مناسب است و می‌توان به آینده تیم ملی امیدوار بود. با این دو بازی نمی‌توان نظر دقیقی داشت، ولی همانطور که مشخص بود ما در بازی اول برابر بحرین خوب نبودیم، ولی در بازی دوم واقعا هماهنگی خوبی در تیم وجود داشت و بازیکنان ایران تفاوت سطح بسکتبال دو کشور را نشان دادند که امیدوار کننده بود.

کارشناس بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که آیا سرمربیان تیم ملی همچنان باید از نفرات باتجربه‌ای چون حامد حدادی و صمد نیکخواه استفاده کنند؟ توضیح داد: شخصا معتقدم تا زمانی که جایگزین مناسبی برای این نفرات نساختیم، باید از توانایی‌های آن‌ها استفاد کنیم، البته به صورت برنامه‌ریزی شده. بازیکنی در سایز و کیفیت حدادی بسیار کم است و به این راحتی نمی‌شود همانند او را ساخت. با این حال ما باید بازی کردن بدون حدادی را هم یاد بگیریم و از پتانسیل‌های موجود در بسکتبال خود استفاده کنیم.

او ادامه داد: این موضوع در مورد صمد نیز صدق می‌کند و باید بدانیم که بازیکنانی با تجربه و توانایی‌های حامد و صمد سرمایه‌هایی هستند که باید به صورت درست مورد استفاده قرار بگیرند. به نظر بهتر است بازی بدون حدادی را هم یاد بگیریم تا دائم با به کار گیری این نفرات در میادین نه چندان ضروری، آن‌ها را نرنجانیم. امیدوارم کادرفنی تیم ملی با برنامه‌ریزی درست نتایج خوبی را در میادین سخت‌ نیز کسب کند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها