رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571745

شناسایی اولین مورد ابتلا به اومیکرون در آسیا

ساعت24- یکی از مقامات بهداشتی تایلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به سویه امیکرون که یک شهروند آمریکایی است و اواخر ماه گذشته از اسپانیا به این کشور سفر کرده بود را شناسایی کرده اند.

html>

یکی از مقامات بهداشتی تایلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به سویه امیکرون که یک شهروند آمریکایی است و اواخر ماه گذشته از اسپانیا به این کشور سفر کرده بود را شناسایی کرده اند.

به گفته این مقام بهداشتی تایلند، فرد مبتلا مردی است که در تاریخ ۲۹ نوامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) وارد این کشور شده و تایلند را به چهل و هفتمین کشور جهان تبدیل کرد که این سویه کروناویروس در آن شناسایی شده است.

این مقام بهداشتی با بیان اینکه فرد مبتلا ۳۵ ساله و شهروند آمریکایی است و به مدت یک سال در اسپانیا زندگی کرده، گفت که وی تاکنون علائم خفیفی ناشی از ابتلا به این سویه کروناویروس را داشته است.

این مقام بهداشتی در ادامه افزود: بررسی ها با هدف شناسایی افرادی که احتمالا شخص مبتلا با آن ها در تماس بوده در حال انجام است.

تایلند ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه را در ابتدای ماه جاری میلادی (دسامبر) به دلیل نگرانی‌ها در مورد سویه جدید کروناویروس موسوم به امیکرون به این کشور ممنوع اعلام کرد.

بر اساس آمارهای رسمی، تایلند امروز ۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ و ۲۲ مورد مرگ بر اثر عوارض ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است. همچنین این کشور از ابتدای شروع همه گیری کووید۱۹ در مجموع بیش از ۲.۱ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۲۰ هزار و ۹۶۶ مورد مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

بر اساس داده‌های آماری وزارت بهداشت تایلند، بیش از ۵۷ درصد مردم این کشور دو دُز واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها