رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571746

برکت وارد فاز کارآزمایی بالینی برای نوجوانان شد

ساعت24- داوطلبان حضور در مطالعات بالینی واکسن برکت (۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها) می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ در این کار آزمایی حضور پیدا کنند.

html>

داوطلبان حضور در مطالعات بالینی واکسن برکت (۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها) می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ در این کار آزمایی حضور پیدا کنند.

مسئول اجرای کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با اعلام این خبر افزود: از هفته پایانی آبان‌ماه امسال پس از صدور مجوز وزارت بهداشت، مطالعات بالینی واکسن برکت بر روی داوطلبان ۱۲ تا ۱۸ ساله در تهران آغاز شد که در فاز اول به ۶۰ داوطلب واکسن تزریق می‌شود.

حامد حسینی افزود: در فاز دوم و طبق پروتکل تعریف شده ، ۴۴۰ داوطلب دیگر باید واکسن برکت و واکسن مقایسه‌ای را دریافت کنند که از امروز داوطلبان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ و ورود به قسمت واکسن کوو ایران برکت، نسبت به ثبت‌نام در مطالعات اقدام کنند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و شرایط اپیدمی ویروس کووید و رفع نگرانی والدین، تمام افرادی که در این مطالعات شرکت می‌کنند حتما واکسن کرونا دریافت می‌کنند و برخلاف مطالعات بالینی بزرگسالان از پلاسیبو یا واکسن‌نما استفاده نخواهد شد.

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در خصوص شرایط افرادی که می‌توانند دراین مرحله داوطلب شوند نیز گفت: کلیه افراد ۱۲ تا ۱۸ سال که تاکنون سابقه واکسیناسیون کووید۱۹ نداشتند و هیچ نوع واکسن کرونایی دراین مدت تزریق نکردند می‌توانند با ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

وی افزود: کارشناسان ما با داوطلبان تماس می‌گیرند و سوالات و معاینات تکمیلی را انجام می‌دهند و درخصوص مراحل و زمان انجام تزریق به آنها اطلاعات لازم را ارئه می‌کنند.

حسینی درخصوص محل انجام مطالعات نیز گفت: کارآزمایی بالینی واکسن برکت در تهران انجام می شود و لذا کلیه افرادی که در تهران و شهرهای اطراف و به طور کل افرادی که امکان تردد به تهران دارند، می‌توانند داوطلب این مرحله از مطالعات برکت شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها