رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571747

ابتلای ۲هزار دانش‌آموز در تهران به کرونا

ساعت24- به اجرای سامانه رصد هوشمند برای اعمال‌ محدودیت‌های کرونایی در استان تهران تاکید کرد و افزود: کدملی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است، بنابراین از هفته آینده با سامانه اعمال محدودیت‌های کرونایی، از ارائه خدمات به افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند جلوگیری می‌کنیم.

html>
در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا استانداری تهران، محسن منصوری با اشاره به این که در برخی کشورهای همسایه مانند روسیه و ترکیه که آمار کرونایی بالایی دارند، نیاز به کنترل بیشتر مرزها است، اظهار کرد: حدود ۸۸ درصد تزریق واکسن در کشور داشتیم که نزدیک به دو برابر متوسط واکسیناسیون در دنیا است، اما همچنان تزریق دز سوم باید صورت گیرد.

وی به اجرای سامانه رصد هوشمند برای اعمال‌ محدودیت‌های کرونایی در استان تهران تاکید کرد و افزود: کدملی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است، بنابراین از هفته آینده با سامانه اعمال محدودیت‌های کرونایی، از ارائه خدمات به افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند جلوگیری می‌کنیم.

استاندار تهران به بازگشایی صد درصدی مدارس و حضور ۳۰ درصدی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: از حدود ۲ میلیون و صد هزار دانش آموز استان تهران، نزدیک به ۲ هزار مبتلا داشتیم، ولی متوسط ابتلای دانش آموزان به کرونا پایین‌تر از ابتلای عمومی جامعه است، در هر صورت کنترل و مراقبت باید علاوه‌بر خوداظهاری والدین با سامانه‌های نظارتی آموزش و پرورش هم پیگیری شود.

منصوری عدم گزارش ابتلا به سویه جدید امیکرون را مطرح کرد و ادامه داد: همچنان باید برای عدم ورود مسافران خارجی محتمل به ابتلای سویه جدید کرونا به ویژه از کشورهای آفریقای جنوبی، نظارت‌های خود را در مبادی مرزی افزایش دهیم.

وی با اشاره به تزریق دز سوم یادآور شد: افراد بالای ۴۰ سال که سه ماه از دز دوم آن‌ها گذشته است، می‌توانند دز سوم خود را دریافت کنند، البته باید تجهیزات و نیروی انسانی مراکز تزریق هم کنترل شود تا دچار صف‌های طولانی و کمبود نشویم.

محسن منصوری استاندار تهران امروز عصر در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران اظهارکرد: حدود ۲ هزار نفر در طی دو هفته از دانش آموزان استان تهران کرونا گرفته‌اند.

وی گفت: جمعیت دانش آموزی ما در سطح استان تهران بیش از ۲ میلیون نفر است لذا متوسط ابتلا دانش آموزان ما در سطح استان تهران پایین تر از متوسط ابتلا عموم مردم است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها