رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571791

تعطیلی مهدهای کودک و غیر حضوری شدن مدارس تهران و ۴ شهرستان دیگر استان

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به پایداری هوا و احتمال افزایش شاخص آلایندگی برای فردا و پس فردا تعطیلی مهدهای کودک و غیر حضوری شدن مدارس در کلیه مقاطع برای شهرستان های تهران ، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا اجرا خواهد شد.

html>

صبح امروز سه شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا با ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و حضور مهدی پیرهادی و سوده نجفی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، منصور درجاتی مدیر کل مدیریت بحران استان تهران و محمودی مدیر کل محیط زیست استان تهران در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد که نهایتا ملکی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: همانند مصوبات جلسه قبلی همه موارد اعلام شده در جلسه قبل برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب کنترل دقیق تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و جلوگیری از تردد این خودروها اجرایی خواهد شد. همچنین ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از انجام کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، اجرایی می شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، استقرار پایگاههای سیار فوریت های پزشکی، اورژانس، هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پرترددتر به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاهها از دیگر مصوبات این جلسه است.

وی تاکید کرد: کلیه مهدهای کودک در شهرستانهای تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا تعطیل خواهند بود و مدارس نیز در کلیه مقاطع برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در شهرستانهای تهران، قرچک، پاکدشت و ورامین و پیشوا به صورت غیر حضوری برگزار می شوند.

به گفته وی، موافقت مدیران با مرخصی اولیا کودکانی که به مهدکودک می روند و یا دانش آموزان مشغول به تحصیل در مراکز پیش دبستانی ، دبستان ها و دبیرستانها باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا ، استفاده از سوخت مایع در نیروگاهها و صنایع مجاور کلان شهرها ممنوع خواهد بود و شرکت ملی گاز ایران موظف است برای تعمیر سوخت گاز مورد نیاز نیروگاهها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها دراین شرایط ضروری است، برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی برای خودداری از فعالیت های ورزشی در محیط های باز نیز باید توسط رسانه ها انجام شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها