رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571801

انتقاد تند نماینده بستان‌آباد از دولت: معیشت مردم دوباره به مذاکرات گره خورد!

ساعت 24 - نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم، گفت: ما هم خیلی امیدواریم که تیم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی منویات و نظر کلی نظام را پیگیری کنند و بحث‌های جناحی و گروهی را در روند مذاکرات یا در سوءگیری‌های خود دخالت ندهند. فارغ از اینکه در مورد مذاکرات و برجام قبلا چه اظهارنظری کردند؛ الان باید در مورد آنچه که از سوی نظام تکلیف شده برای به سرانجام رساندن این مسئولیت فکر کنند نه خواسته‌های شخصی خودشان یا اظهاراتی که در گذشته داشتند و بخواهند یک موضوعی را اثبات کنند و اظهارنظرهای گذشته را به کرسی بنشانند.

html>

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد در پاسخ به این سوال که «قرار بود معیشت مردم به مذاکرات گره نخورد اما از ابتدای هفته جاری شاهد هستیم که با بازتاب منفی مذاکرات در روز جمعه، شاخص‌ها روند نامناسبی را در پیش گرفته‌اند و نوسانات قیمت‌ها باعث التهاب زیادی شده است»، گفت: بله، من در جلسه قبل هم نسبت به این مسأله تذکر دادم چراکه دیده شد که معیشت مردم به هر حال به این مسائل گره زده شده است. هم اظهاراتی که در رسانه‌های منتسب به دولت بود و همینطور اینکه آن زمان که صحبت از مذاکرات شد دیدیم که شاخص‌ها تاحدودی بهبود پیدا کرد و ۲ روز بعد که بازتاب مذاکرات مطلوب نبود، شاخص‌ها وضعیت نامطوب پیدا کرد اگر قرار نیست این دو به هم گره بخورند چرا این اتفاق افتاده و شاخص‌ها در حال نوسان است؟ مشخص است یک کسانی دارند این دو موضوع را به هم گره می‌زنند، اصولا نباید بزنند و باید با همان وعده درست دولت که مطرح شد یعنی با اکتفا به توان داخلی موضوعات را پیش ببرند.

وی ادامه داد: ما هم در همان اندازه انتظار داریم و نمی‌خواهیم ۱۰۰ درصد مشکلات در داخل کشور حل شود، اما انتظار داریم بخش اعظمی از این‌ها که گفته می‌شود بالای ۸۰ درصد از مشکلات مربوط به مدیریت داخلی است یا حداقل نیمی از آن است، حل شود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به اینکه «نوع صحبت‌ها و اظهارنظرها و روند اتفاقات، خاطرات دوران مذاکرات جلیلی را در اذهان زنده کرد، آیا به آن دوران بازگشته‌ایم یا تغییر دولت‌ها به معنی تغییر رویکرد هم خواهد بود؟»، بیان کرد: شکل برخوردها و نوع اقدامات بله تشابه دارد اما من اعتقادم این است که در اصل موضوع، در موارد این چنینی در سطوح بالاتر از وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده این تصمیمات گرفته می‌شود و آن تیم هم حتما تصمیم کلی نظام در این موضوع هرچه که باشد را تعقیب می‌کنند و هر مسیری که برای تعامل یا ارتباط با دنیای خارج، رفع تحریم‌ها، کمک به سرمایه‌گذاران در حوزه صادرات و کمک به تعاملات باشد و هر تعاملاتی که بتواند سهم ایران را در بخش صادرات چه نفتی یا غیرنفتی افزایش دهد را دنبال می‌کند.

وی افزود: تعاملات باید به نحوی باشد که بتوانیم صادرات داشته باشیم و ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانیم، هر قدمی که در این مسیر برداشته شود، به شدت حمایت می‌کنیم؛ ما در حوزه مسائل خارجی دوست داریم موضوعات با یک اتحاد داخلی پیگیری شود.

نوری همچنین اظهار داشت: تاکید می‌کنم که ما هم خیلی امیدواریم که تیم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی منویات و نظر کلی نظام را پیگیری کنند و بحث‌های جناحی و گروهی را در روند مذاکرات یا در سوءگیری‌های خود دخالت ندهند. فارغ از اینکه در مورد مذاکرات و برجام قبلا چه اظهارنظری کردند؛ الان باید در مورد آنچه که از سوی نظام تکلیف شده برای به سرانجام رساندن این مسئولیت فکر کنند نه خواسته‌های شخصی خودشان یا اظهاراتی که در گذشته داشتند و بخواهند یک موضوعی را اثبات کنند و اظهارنظرهای گذشته را به کرسی بنشانند.

وی گفت: این‌ها اقدامات جناحی محسوب می‌شود و برخلاف آن سیاستی است که در داخل و در مواجهه با مسائل بین‌المللی قرار است اتحاد و اتفاق‌نظر جدی داشته باشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها