رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571803

انتقاد دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی از رئیس جمهور: برنامه های اقتصادی مشخصی ندارید/ مردم تحمل دلار 31 هزار تومانی را ندارند

ساعت 24 - دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه مردم را نسبت به آینده اقتصاد نگران می‌نماید، مشخص نبودن برنامه‌های اقتصادی دولت است.

html>

محمدحسین کاظمی دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه صنعتی شریف و با حضور آقای رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های دانشجویان پرداخت.

کاظمی در ابتدای اظهارات خود با بیان اینکه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به عنوان اولین بزنگاه گام دوم انقلاب اسلامی ایران است که شاید بتوانیم آن را نقطه عطفی برای تحول در حکمرانی و انقلاب ساختاری در این کشور بدانیم،‌تصریح کرد: آقای رئیسی! شکاف‌های حاصل شده با مدیریت ژنرال های تکنوکرات باعث ناامیدی و بعضا بروز اعتراضات به حق مردم در بسیاری از سطوح کردیده است.

وی افزود: حق اظهار نظر، پاسخگویی مسئولین، ثبات سیاسی، کارآیی دولت و کنترل فساد جزو مولفه‌های اصلی یک حکمرانی خوب است که مردم انتظار دارند این تحول ساختاری و تحقق این مولفه ها را در دولت انقلابی سیزدهم شاهد باشند.

کاظمی ادامه داد: در همین راستا که دانشجو باید منشا تحول باشد جامعه اسلامی دانشجویان با توجه به رسالت خود با ورود مستقیم و بدون محافظه کاری و با در نظر گرفتن شاخص ها و معیارهای خود حضرتعالی را به عنوان گزینه اصلح حمایت کرده است. که البته دوستان انقلابی بخاطر این موضوع ما را مورد لطف قرار می دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان افزود:‌اما آقای رئیسی این حمایت علنی از جنابعالی و برپایی ستادهای نسل تحول در سراسر کشور وظیفه ما را در قبال دولت حضرتعالی سنگین‌تر کرده که همه مواضع و فعل های دولت سیزدهم زیر ذره‌بین ما قرار بگیرد

کاظمی ضمن اشاره به مسائل اقتصادی کشور بیان داشت: آقای رئیس جمهور! مردم دیگر تحمل التهاب و تصمیمات خلق‌الساعه که موجب کاهش قدرت خریدشان می‌شود را ندارند و آنچه که بعد از ۱۰۰ روز از دولت‌تان مردم را نسبت به آینده اقتصاد نگران می‌نماید مشخص نبودن برنامه های اقتصادی و بودن صاحب‌نظرانی با نظریه‌های مختلف در تیم اقتصادی‌تان است. همانطور که مستحضرید ماشین اقتصاد می تواند فقط با یک راننده به مسیر خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: حضرتعالی با توجه به مولفه‌های اقتصادی کشور به دشواری‌ها و ناهمواری‌های مسیر واقف بودید و با این وجود برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، بهبود وضعیت اقتصادی و سر و سامان دادن به بازار سرمایه و ارز؛ وعده‌هایی را داده‌اید پس آقای رئیسی مردم از شما تابلوی قرمز بورس و دلار ۳۱ هزار تومانی را برنمی‌تابند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان ضمن انتقاد از برخی انتصابات در دولت تصریح کرد: انگیزه، اراده و توانایی‌ نیروهای نخبه انقلابی در سراسر کشور مهمترین پیشران دولت برای تحرک و موفقیت دولت به شمار می‌آید، اما ابقاء افراد مسئله‌دار در مناصب کلیدی در برخی وزارتخانه‌ها و در استانداری ها سبب کاهش انگیزه نیروهای انقلابی شده است. آقای رئیسی در شرایط جنگ اقتصادی و در شرایطی که شاهد بحران های اجتماعی و شکاف های فرهنگی هستیم تعلل در انتصابات قابل قبول نیست. تعیین تکلیف نمایید یا سریع تر انتصاب کنید یا ابقاء.

کاظمی افزود:‌ با توجه به اینکه دولت گذشته با جذب نیروهای همسو با خود آنهم بصورت فله ای پرداخته، که این امر باعث شده راه‌های ورود افراد متخصص و متعهد در راستای منافع انقلاب و کشور به بدنه دولت به خصوص وزارت کشور بسته باشد، که لازم است در این مورد تاملی صورت پذیرد. آقای رییس جمهور با این ترکیب ادارات و سازمان ها؛ نمی توانید تحول و عدالت را در جامعه محقق بفرمایید.

وی همچنین بااشاره به نخبگان، دانشگاه و ارتباط با صنعت اظهار داشت: آقای رئیسی! علیرغم توصیه مقام معظم رهبری ما شاهد ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه ها و صنعت نیستیم، پایان نامه ها و مقالاتی که وقت و عمر جوانان کشور به پای آنها صرف می‌شود باید مسئله محور بوده و در راستای نیازهای صنعت باشد. علم دانشگاهی باید نافع بوده و زمینه ساز ظهور و بروز استعدادهای جوانان دانشگاهی شود. لازم است جنابعالی نخ تسبیحی بین وزارتخانه‌ها جهت این ارتباط باشید. سربازی اجباری، عدم وجود آینده شغلی و مافیا های زر و زور باعث مهاجرت نخبگان و فرار مغز ها خواهد شد. فلذا مطالبه جدی ما از جنابعالی اتخاذ تمهیداتی برای ممانعت از خروج سرمایه های اصلی و آینده سازان کشور می باشد.

کاظمی با اشاره به مشکلات آب و محیط زیست خاطرنشان کرد: مسئله آب و بحران‌های ناشی از کمبود آن و مسائل زیست محیطی یکی از اولویت های مهم دولت تان باید باشد انتقال آب بین حوضه‌ای و انتقال آب دریا یکی از غلط ترین و پرهزینه‌ترین روش ها برای مدیریت بحران آب است. راهکار علمی و عملی؛ مدیریت درون حوضه‌ای، کاهش مصرف و تقاضا و اصلاح الگوهای کشت که سازگار با اقلیم خشک هستند میباشد. بحران خشک شدن تالاب ها و خشک شدن دریاچه ارومیه که تبدیل به یکی از بزرگترین بحران های زیست محیطی کشور خواهد شد معضلاتی مثل طوفان های نمکی را در پی خواهد داشت. بحران های زیست محیطی پس از وقوع، دیگر با صرف هزینه های گزاف هم جبران نخواهد شد. که می طلبد دولت برنامه جدی برای این مسایل داشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان همچنین به مسائل زنان، خانواده و جمعیت نیز اشاره‌ای کرده و بیان داشت: آقای رئیسی! متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که از پتانسیل زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی استفاده نمی‌شود و عملاً به حاشیه رانده شده‌اند در صورتیکه بسیاری از بانوان شایستگی‌های لازم جهت ورود به تصمیم گیری‌های کلان کشوری را دارند که خواستاریم در انتصابات و تصمیم‌گیری‌های خود از بانوان متخصص و صاحب نظر برای حل مسائل و نقش آفرینی بهره بگیرید.

وی افزود: با توجه به میزان اثرگذاری زنان در جامعه لازم است به تمام ابعاد سیاستی و اجرایی از منظر بانوان نیز توجه شود از این رو درخواست داریم که به تمام وزاری خود الزام دارید هر چه سریعتر مشاورین امور بانوان وزارتخانه‌ها را که افرادی آگاه با نگاهی صحیح نسبت به جایگاه و مسائل حوزه زنان‌ و خانواده باشند، تعیین کنند و با دخیل کردن نظرات آنان در تصمیم گیری‌های وزارتخانه این سِمت را از تشریفاتی بودن خارج سازند.

کاظمی ادامه داد: اما در باب مسئله جمعیت که جزو اولویت های اصلی کشور است انتظار می‌رود که دولت سیزدهم با تمام قوا در جهت کاهش این بحران قدم برداشته و تصمیمات خود را با توجه به این امر حیاتی اتخاذ کنند و برای هر کدام از وزارتخانه ها جهت رفع موانع فرزندآوری اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت و… ماموریتی تعریف شود.

وی در پایان به سفرهای استانی نیز اشاره کرده و گفت: آقای رئیسی مردمی بودن و بودن در جمع اقشار مختلف مردم خوب است و باعث تقویت سرمایه اجتماعی نظام می شود اما وعده های بدون کارشناسی و تعیین زمان برای تحقق وعده ها در بین مردم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور امکان تحقق ندارند چیزی جز عصبانی تر شدن مردم و ناامیدی آنان و نابود شدن سرمایه اجتماعی نظام نخواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها