رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571826

درخواست برخورد با سامانه های فروش ارز فردایی / معاملات روی کاغذ ، متهمان تهییج بازار و افزایش نرخ ارز

ساعت 24 - عضو کمیسیون برنامه و بودجه از عدم برخورد با مجموعه های ارز فردایی اعتراض کرد.

html>

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: در بازار ارز چندین نوع ارز و چندین قیمت داریم شامل ارز تجیحی، ارز صرافی ها، ارز آزاد که معمولا در مکان های خاصی خرید و فروش می شود و ارز فردایی که متاسفانه به بازار اضافه شده است.

زنگنه می گوید: با اینکه بیشترحجم ارز مبادله شده در سامانه نیمایی اتفاق می افتد اما طی مدت های مدیدی ارز فردایی از طریق شبکه هایی در فضای مجازی خرید و فروش می شود بدون اینکه چیزی مبادله شود . به شدت در تهیج بازار و التهاب آن و افزایش قیمت ارز موثر هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در طی یک سال گذشته بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تذکر دادیم که باید با مجموعه هایی که در ارز فردایی فعالیت می کنند برخورد شود اما متاسفانه هیچ اقدامی در زمان دولت قبل و نه در زمان حال انجام نمی شود. در سامانه های ارز فردایی که در شبکه های اجتماعی اتفاق می‌افتد هیچ گونه ارزی خرید و فروش نمی شود مثل ارز فردایی هرات، ارز فردایی ایران، که بر اساس معاملات روی کاغذ در عرض یک ساعت چند صد تومان به قیمت ارز اضافه می کنند.

زنگنه توضیح داد: وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و دستگاه های امنیتی با سامانه های فروش ارز فردایی برخورد کنند و نگذارند این مجموعه ها بازار ارز را تهییج کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها