رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571837

چه کسی فردا صدراعظم جدید آلمان میشود؟

ساعت 24 - رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان فردا چهارشنبه در جلسه «بوندس‌تاگ» به عنوان صدراعظم جدید آلمان و جانشین «آنگلا مرکل» انتخاب خواهد شد.

html>

آلمانی‌ها بزودی جانشین آنگلا مرکل را خواهند شناخت.

روزنامه جروزالم پست گزارش داد که انتظار می‌رود «اولاف شولتز» وزیر دارایی فعلی دولت آلمان روز چهارشنبه از طرف پارلمان این کشور به عنوان صدراعظم جدید برلین انتخاب شود.

هفته گذشته مقامات پارلمانی آلمان اعلام کرده بودند که روز هشتم دسامبر(۱۷ آذر) انتخابات تعیین صدراعظمی در پارلمان برگزار خواهد شد.

براساس گزارش‌ها، رهبران ائتلاف جدید سوسیال دموکرات، لیبرال‌ها و سبزها پیش از این در این زمینه به توافق رسیده‌اند.

اولاف شولتز وعده داده است که آلمانِ دهه آینده را با برنامه های بزرگ مسکن‌سازی، افزایش حداقل دستمزد و یک صنعت بدون CO2 رهبری کند. وی رهبری حزب سوسیال دموکرات‌ها را در انتخابات ماه سپتامبر و در برابر بلوک محافظه‌کار دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات مسیحی که نزدیک به آنگلا مرکل بودند بر عهده داشت.

پس از ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل، اتحادیه احزاب مسیحی آلمان، متشکل از دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، به نازل‌ترین سطح آرا در طول تاریخ فعالیت خود سقوط کرد و در نهایت انتخابات را به رقیبش واگذار کرد. هرچند که حزب سوسیال دموکرات نیز موفق به کسب اکثریت آراء نشد و مجبور به تشکیل کابینه ائتلافی است.

انتخابات برای تعیین صدراعظم جدید آلمان ساعت نُه صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در بوندس‌تاگ (پارلمان) و از طریق آرای مخفی انجام خواهد شد.

آنگلا مرکل پنجم آبان گذشته از سمت خود استعفا کرد تا راه برای تعیین صدراعظم جدید هموار شود. با این حال وی تا زمان انتخاب رسمی جانشین خود به صورت موقت در سمت خود باقی مانده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها