رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 573015

کاخ ها در استانبول و آنتالیا نقش مهمی در توریسم ترکیه دارد

ساعت24-غرفه ایهلامور در اصل مزرعه ای بود که سلطان احمد در قرن هجدهم خریداری کرد. این مکان به عنوان محلی برای تمرین تیراندازی آنها شروع شد اما به زودی به مکانی تفریحی برای خانواده سلطنتی تبدیل شد

image-20211220133923-1.jpeg
h2 dir="RTL" style="text-align: right;">1.غرفه و قصر اهلامور استانبول

غرفه ایهلامور در اصل مزرعه ای بود که سلطان احمد در قرن هجدهم خریداری کرد. این مکان به عنوان محلی برای تمرین تیراندازی آنها شروع شد اما به زودی به مکانی تفریحی برای خانواده سلطنتی تبدیل شد. تا به امروز، ممکن است سنگ هایی را ببینید که نشان دهنده تاریخ و شات های سلطان سلیم سوم و محمود دوم است.با گذشت سالها، سلطان سلیم سوم غرفه را با مسیرهای سنگفرش عجیب، حوض های زیبا و هنرهای تزئینی در هر اتاق گسترش داد. غرفه ایهلامور میزبان طیف وسیعی از مهمانان از رهبران سیاسی صربستان تا شاعران فرانسوی بوده است. این یک فرار آرام از شلوغی در تور استانبول است.کافه‌ای که در حرمسرا قرار دارد، آن دکور منحط جذابی دارد. راه پله غرفه تشریفاتی با سبک نئوباروک آن ظرافت و ظرافت کمرنگی دارد - واقعیت جالب: کاشی های اطراف شومینه در کارخانه چینی در کاخ یلدیز تولید شده اند.

غرفه و قصر اهلامور استانبول

2.. کوچوکسو کسری

غرفه کوچوکسو در نقطه ای قرار دارد که به دلیل زیبایی طبیعی آن را آب های شیرین آسیا می نامیدند.اگرچه به مرور زمان توسط گردشگران فراموش شده است، اما هنوز هم یک مکان هیجان انگیز برای بازدید است. دلیل آن این است که برای نشان دادن شکوه امپراتوری عثمانی ساخته شده است. این نسخه سلاطین عثمانی از آن مدل های اینستاگرامی است که در مقابل ماشین های گران قیمت ژست می گیرند.مانند سفر شما به کالیچی آنتالیا پس فراموش نکنید در بندر قدیمی در تور آنتالیا می توانید از جاذبه های گردشگری آن استفاده کنیدمی توان دلیل آن را درک کرد: شاید این اولین غرفه ای باشد که برای سلطان ساخته شده است نه توسط او. وزیر اعظم این غرفه را برای محمود اول ساخته است. همچنین میزبان مهمانان برجسته زیادی مانند شاهزاده ادوارد هفتم، شاهزاده ولز بوده است.فضای داخلی خیره کننده توسط چارلز سچان - طراح صحنه فرانسوی که دیگر کارهایش شامل اپرای دولتی وین بود، طراحی شده است.

3. کاخ تابستانی آینالی کاواک(کاخ های کشتی سازی)

غرفه آینالی کاواک به نام کاخ آینالی کاواک نیز شناخته می شود زیرا قبلا بخشی از کاخ کشتی سازی (همچنین به عنوان کاخ ترسانه) شناخته می شد. سالن تماشاگرانی که سلطان از مهمانانش پذیرایی می کرد آنقدر باشکوه است که متعلق به یک فیلم سینمایی است. پنجره های قسمت هاسودا اشعاری بر روی آنها حک شده است. ممکن است نوازندگان متوجه شوند که طبقه پایین نمایشی از آلات موسیقی ترکی دارد که بر اساس علایق موسیقی سلیم سوم سازماندهی شده است.

غرفه و قصر اهلامور استانبول

3. غرفه ماسلاک

غرفه ماسلاک دارای آرامشی است که کاخ های بزرگتر در استانبول کاملاً قادر به به تصویر کشیدن آن نیستند. به دلیل توزیع آب نامگذاری شده است. پس از اینکه عبدالحمید بر تخت نشست، این غرفه به آرامی به مزرعه ای به نام Çiftlikât-ı Hümâyûn مزارع سلطنتیتبدیل شد. همه ساختمان ها باقی نمانده اند. با این حال، منطقه پذیرایی، حرمسرا، حمام ترکی، اتاق خدمتکار، و غرفه چادر در پشت نمونه های نسبتا خوبی از نوع معماری است که توسط طبقه بالا در دوره عثمانی لذت می برد.یک باغ لیموی دیدنی وجود دارد که شما را به دنیای دیگری می برد. این گلخانه دارای گونه های کمیاب است زیرا باغبانی و کشاورزی یکی از سرگرمی های آخرین سلطان امپراتوری عثمانی بوده است. در باغ ها، شترهای دوست داشتنی وجود دارد. اینها به عنوان قدیمی ترین گونه های خود در استانبول شناخته می شوند.آلاچیق چادر در باغ اکنون به یک کافه تبدیل شده است. این یک مکان دوست داشتنی برای توقف، مراقبه و فکر کردن در مورد سؤالات بزرگ است.

4.غرفه بکوز مدیثه

فرماندار مصر، محمد علی پاشا، ساخت غرفه بیکوز مدیثه را به عنوان هدیه آغاز کرد. این کاخ برخلاف سایر کاخ ها و آلاچیق ها دارای سنگ های رنگی در دیوارها و نمای بیرونی است. هر کسی که با تماشای دیزنی بزرگ شده است ممکن است فکر کند که پله‌هایی با بازوهای دوتایی ممکن است آنها را به یاد صحنه‌های توپ در سیندرلا، زیبایی و هیولا و آناستازیا بیاندازد. همه چیز در مورد این مکان - از فرش های قرمز، پرده های سنگین، و بالکن های دوتایی - حال و هوای افسانه ای دارد که نباید از دست داد.

غرفه و قصر اهلامور استانبول

سخن پایانی

استانبول یکی از زیباترین شهرهای اروپاست. با تاریخ غنی، کاخ های خیره کننده دوران عثمانی، و غذای در سطح جهانی، جای تعجب نیست که این شهر به عنوان بهترین مقصد برای بازدید گردشگران توسط بسیاری از نشریات رتبه بندی شده است. همچنین بیش از 3 میلیون نفر در این مکان زندگی می کنند که این مکان را متعلق به خود می دانند.

اگر به دنبال یک تجربه فرهنگی معتبر با غذاهای خوشمزه ترکی هستید ، استانبول بهترین مکان برای شروع سفر شماست. به تورهای غذایی در استانبول بپیوندید و برخی از بهترین غذاهای سنتی ترکیه - مانند کباب یا باقلوا را بچشید! می‌توانید درباره این ماجراجویی‌های آشپزی اطلاعات بیشتری کسب کنید و به صورت آنلاین رزرو کنید .

کمی خارج از مرکز شهر، مجموعه ای از آلاچیق ها را خواهید دید که سلاطین از آنها استفاده می کردند. آنها کمی دورتر از مسیر توریستی هستند، اما هنوز در استانبول به راحتی قابل دسترسی هستند. این مکان ها به مکان های تفریحی و خانه های تعطیلات نزدیک تر هستند تا کاخ ها. علاوه بر این، آنها همچنین بسیار ارزان تر از قصرهای مجلل هستند. اگر احساس ماجراجویی می کنید، برخی از آنها را در تورهای استانبول و تورهای آنتالیا تجربه کنید

آژانس گلبرگ سیر کارگزار و مجری تور سریلانکا در ایران نیز می باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها