رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 573045

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

ساعت 24 -در تاریخ اسرار و معماهای حل نشده‌ای وجود دارند که ممکن است هیچ گاه جواب مناسبی برای آن‌ها یافت نشود.

ت
html>

در تاریخ اسرار و معماهای حل نشده‌ای وجود دارند که ممکن است هیچ گاه جواب مناسبی برای آن‌ها یافت نشود. در برخی مواقع از بین رفتن یک محیط باستانی به سبب مواد حفاری می‌تواند دلیل اصلی برای نیافتن دلیلی قانع کننده یا پاسخی مناسب برای این اسرار تاریخی باشد.

در موارد دیگر، ممکن است امکان ارائه شواهد جدید برای اسرار موجود وجود نداشته باشد یا شواهد باقیمانده آنقدر مبهم باشند که دانشمندان را به یک توافق نهایی سوق دهد.

۱. آیا پادشاه آرتور شخصیتی حقیقی و واقعی است؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

داستان شاه آرتور در بیش از ۱۰۰۰ سال بارها گفته و بازگو شده است. کملوت، شوالیه‌های میز گرد، جادوگر مرلین و شمشیر اکسکالیبور، همگی بخش‌های معروف داستان پادشاه آرتور هستند. با این حال، اگر شاه آرتور واقعا وجود داشت، واقعیت آنچه در آن زمان وجود داشته است احتمالا کمتر با جادو و جادوگری گره می‌خورده است. اولین گزارش‌های موجود در رابطه با این شخصیت تاریخی مربوط به قرن نهم است. این گزارشات مبنی بر وجود یک رهبر (شاید یک پادشاه) هستند که چندین نبرد علیه ساکسون‌ها انجام داده است. با این حال صحت این گزارشات نیز قابل بحث است.

برخی امکان در بریتانیا، همانند Tintagel (یک مکان ساحلی که ظاهراً خانه شاه آرتور بوده است.) وجود دارد که افسانه‌ها آن‌ها را به شاه آرتور پیوند می‌دهند. اما حفاری‌ها شواهدی دال بر بر این که آیا آرتور در آنجا زندگی می‌کرده است نشان نمی‌دهند. در نهایت، بعید به نظر می‌رسد که دانشمندان هرگز به طور قطع بدانند که آیا یک شاه آرتور واقعی وجود داشته است یا اینکه این مرد کاملاً یک شخصیت تخیلی و داستانی بوده است.

۲. جک قاتل (Jack the Ripper) چه کسی بود؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

در سال ۱۸۸۸، جک قاتل حداقل پنج زن را در لندن کشت و بدن آن‌ها را مثله کرد. تعدادی نامه، ظاهراً از سوی قاتل، به پلیس فرستاده شد تا تلاش‌های افسران برای یافتن قاتل را مورد تمسخر قرار دهد. (اینکه آیا هر یک از این نامه‌ها واقعاً توسط جک قاتل نوشته شده است، موضوعی است که همچنان در بین محققان مورد بحث است.) با این حال نام "جک قاتل یا جک دِ ریپر" از این نامه‌ها برگرفته شده است.

جک قاتل هرگز پیدا نشد و در طول سال ها، ده‌ها تن به عنوان جک قاتل احتمالی مطرح شده اند. جان موریس در کتاب خود در سال ۲۰۱۲ با عنوان «جک قاتل: دست یک زن در میان است» بیان کرده است که زنی به نام لیزی ویلیامز جک قاتل بوده است، اگرچه سایر کارشناسان در مورد آن تردید دارند. بعید به نظر می‌رسد که بتوان همچنان نیز به هویت اصلی این قاتل پی برد.

۳. جیمی هوفا (Jimmy Hoffa) کجاست؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

جیمی هوفا رهبر گروهی است که به دلیل مشارکت در جنایات سازمان یافته شناخته می‌شود. او در ۳۰ ژوئیه ۱۹۷۵ در شهر اوکلند، میشیگان ناپدید شد و فرض بر این است که او مرده است. هویت قاتل (ها) و محل جسد او همچنان در هاله‌ای از ابهام است. پلیس و انسان شناسان پزشکی قانونی برخی از امکان دیترویت و شهرستان اوکلند را جستجو کرده اند، اما نتیجه‌ای نداشته است.

یک نظریه رایج این بود که جسد هوفا در زیر استادیوم جاینتز در نیوجرسی دفن شده است. با این حال، این نظریه رد شده است. به گزارش نیویورک تایمز، در ۲۵ و ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱، ماموران FBI از یک محل دفن زباله سابق در نیوجرسی بازدید کردند تا پرسش و پاسخ محلی انجام دهند. این پرسش و پاسخ‌ها در ادامه اعترافات یک کارگر محل دفن زباله در بستر مرگ است که ادعا می‌کند مردم او و پدرش را متهم کرده اند که جسد هوفا را در یک بشکه فولادی زیر زباله در سال ۱۹۷۵ دفن کرده اند. اما ماموران بشکه فولادی را پیدا نکردند.

هویت قاتل هوفا نیز نامشخص است. به گزارش گاردین، ریچارد کوکلینسکی معروف به «مرد یخی» که یک قاتل است، قبل از مرگش در سال ۲۰۰۶، مدعی شد که هوفا را کشته و جسد او را در محوطه زباله انداخته است. نویسنده‌ای به نام فیلیپ کارلو قبل از مرگ کوکلینسکی را در زندان ملاقات کرد و کتابی درباره اعترافات کوکلینسکی نوشت. پس از انتشار این کتاب، تعدادی از افسران پلیس در مصاحبه با رسانه‌ها نسبت به این اعتراف تردید داشتند. با گذشت سالها، بعید به نظر می‌رسد که بقایای جسد هوفا هرگز پیدا شود.

۴. مقبره کلئوپاترا کجاست؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

نویسندگان تاریخ باستان ادعا می‌کنند که کلئوپاترا هفتم و معشوقش، مارک آنتونی، پس از مرگشان در سال ۳۰ قبل از میلاد با هم در مقبره‌ای به خاک سپرده شدند. پلوتارک نویسنده (۴۵-۱۲۰ پس از میلاد) نوشته است که این مقبره در نزدیکی معبد ایزیس، الهه مصری قرار داشت و یک بنای تاریخی «رفیع و زیبا» بود که شامل گنجینه‌هایی از طلا، نقره، زمرد، مروارید، آبنوس و عاج بوده است.

مکان مقبره همچنان یک راز باقی مانده است. در سال ۲۰۱۰، زاهی حواس، وزیر پیشین آثار باستانی مصر، کاوش‌هایی را در محوطه‌ای در نزدیکی اسکندریه انجام داد که اکنون Taposiris Magna نامیده می‌شود، که حاوی تعدادی مقبره مربوط به دوران حکومت کلئوپاترا هفتم بر مصر است. در حالی که بسیاری از اکتشافات باستان شناسی جالب انجام شد، مقبره کلئوپاترا هفتم در میان آن‌ها نبود که زاهی خواس در یک سری از انتشارات خبری گزارش کرد. باستان شناسان اشاره کرده اند که حتی اگر مقبره کلئوپاترا تا به امروز باقی بماند، ممکن است غارت شده و قابل شناسایی نباشد.

۵. چه کسی جان اف کندی را کشت؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

این احتمالاً بزرگترین معمای تاریخ آمریکاست که هرگز حل نخواهد شد. در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳، رئیس جمهور جان اف کندی در دالاس توسط لی هاروی اسوالد مورد اصابت گلوله قرار گرفت (اگرچه برخی حدس می‌زنند که او تنها کسی نبود که تیراندازی کرد). در ۲۴ نوامبر ۱۹۶۳، قبل از اینکه اسوالد محاکمه شود، اسوالد توسط صاحب کلوپ شبانه جک روبی به ضرب گلوله کشته شد. روبی در ۳ ژانویه ۱۹۶۷ بر اثر سرطان ریه درگذشت.

پذیرفته شده‌ترین توضیح این است که اسوالد به تنهایی جان اف کندی را کشت و روبی نیز به میل خود اسوالد را کشت. انگیزه اعلام شده روبی این بود که ژاکلین کندی را از "ناراحتی این که اسوالد دوباره به صحنه محاکمه می‌آید، نجات دهد. " با این حال، هنوز تعداد قابل توجهی از مورخان حرفه ای، همراه با بسیاری از آماتورها، با این توضیح موافق نیستند و از زمان مرگ جان اف کندی، توضیحات جایگزین متعددی توسط مورخان و آماتورها ارائه شده است. با توجه به اینکه بعید است شواهد جدید و قابل توجهی به دست آید، احتمالا این معما نیز بی پاسخ خواهد ماند.

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

در سال ۴۷ قبل از میلاد، کلئوپاترا هفتم پسری به نام سزاریون به دنیا آورد که به ادعای او پسر ژولیوس سزار است. کلئوپاترا در سال ۴۴ قبل از میلاد، سزاریون را به عنوان فرمانروای مصر نامید. آثار باستانی باقی مانده، مادر و پسر را به عنوان حاکمان مشترک به تصویر می‌کشند.

با این حال، مشخص نیست که آیا این کودک واقعاً پسر سزار بوده است. سزار هرگز این کودک را مال خودش نمی‌دانست. یکی از دوستان سزار، گایوس اوپیوس، حتی دست نوشته‌ای داشت که پسر سزار بودن سزاریون را رد می‌کرد. کلئوپاترا هفتم پس از اینکه او و مارک آنتونی در سال ۳۰ قبل از میلاد توسط اکتاویان شکست خوردند، خودکشی کرد و سزاریون نیز اندکی پس از آن کشته شد.
از آنجایی که هیچ بقایایی از ژولیوس سزار یا سزاریون باقی نمانده است، بعید است که محققان هرگز بتوانند با قطعیت تعیین کنند که آیا سزار واقعاً پدر سزاریون بوده است یا خیر.

۷. آیا یک گودال پول در جزیره Oak وجود دارد؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

برای بیش از دو قرن، داستان‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد جزیره اوک، واقع در نوا اسکوشیا، کانادا، یک گودال پول از گنج دفن شده را در خود جای داده است که ظاهراً توسط دزد دریایی سروان ویلیام کید (۱۶۴۵-۱۷۰۱) به جا مانده است. در طول آن زمان، افراد زیادی با هزینه میلیون‌ها دلار به این جزیره سفر کرده اند تا گنج گمشده را جستجو کنند، اما بی فایده بوده است.
با وجود قرن‌ها جستجو، هیچ گنجی در جزیره اوک یافت نشد. با این وجود این موضوع مانع از تلاش افراد برای یافتن آن نشد. یک کانال مستند برنامه‌ای تحت عنوان "نفرین جزیره Oak" را پخش می‌کند. این برنامه به تازگی برای فصل چهارم در سال ۲۰۱۶ نیز تمدید شده است.

۸. آیا طومار مسی قمران واقعی است؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

در سال ۱۹۵۲ یک طومار مسی به همراه سایر طومارهای دریای مرده توسط باستان شناسان در غاری در محل قمران پیدا شد. همانطور که از نام آن پیداست، این نوشته بر روی یک طومار مسی حک شده است. این طومار حجم عظیمی از گنجینه طلا و نقره پنهان را در خود دارد. در واقع این میزان به قدری است که برخی از محققان بر این باورند که وجود آن غیرممکن است.

قدمت این طومار به بیش از ۱۹۰۰ سال قبل و به زمانی می‌رسد که امپراتوری روم منطقه قمران را کنترل می‌کرد. در زمان نگارش طومار، تعدادی شورش علیه حکومت روم به وقوع پیوست و دانشمندان این فرضیه را مطرح کردند که این گنج برای جلوگیری از تصرف آن توسط نیروهای رومی پنهان شده بود. اینکه آیا این گنج واقعی است، دقیقاً کجا پنهان شده است، آیا تا به حال پیدا شده است یا نه و آیا هنوز هم وجود دارد یا خیر، همه رازهایی هستند که احتمالا هرگز حل نخواهد شد.

۹. سرنوشت تابوت عهد چه شد؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

در سال ۵۸۷ قبل از میلاد، ارتش بابلی به رهبری نبوکدنصر دوم، اورشلیم را فتح کرد، شهر را غارت کرد و اولین معبد که ساختمان مخصوص یهودیان برای پرستش خدا بود، ویران کردند. اولین معبد حاوی تابوت عهد بود، که لوح‌هایی حاوی ۱۰ فرمان بود.

سرنوشت تابوت عهد نامشخص است. منابع باستانی نشان می‌دهد که تابوت یا به بابل بازگردانده شده است یا قبل از تسخیر شهر درجایی پنهان شده است. همچنین این احتمال وجود دارد که تابوت در جریان غارت شهر ویران شده باشد. در هر صورت، مکان تابوت عهد مشخص نیست. از زمان ناپدید شدن، تعدادی داستان و افسانه در مورد سرنوشت تابوت نقل شده است. یک داستان نشان می‌دهد که تابوت عهد سرانجام به اتیوپی برده شده است و در آن جا نگه داری می‌شود. داستان دیگری نیز وجود دارد که تابوت به طور الهی پنهان شده است و تا زمانی که مسیحی ظهور نیابد، پیدا نخواهد شد.

۱۰. عیسی چه زمانی به دنیا آمد؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

اگرچه بسیاری از مسیحیان روز ۲۵ دسامبر را به عنوان تولد عیسی مسیح جشن می‌گیرند، اما او احتمالاً در این روز متولد نشده است. تاریخ ۲۵ دسامبر ممکن است به این دلیل انتخاب شده باشد که به ساتورنالیا، جشن رومی که خدای زحل را مورد ستایش قرار می‌دادند، نزدیک است. اولین گزارشات در رابطه با تولد عیسی مسیح به قرن چهارم (بیش از ۳۰۰ سال پس از تولد او) مربوط می‌شود.

گزارشات باستانی نشان می‌دهد که مسیحیان اولیه هرگز نمی‌توانستند در مورد تاریخ تولد عیسی به توافق برسند و حتی امروزه بسیاری از مسیحیان ارتدوکس روز تولد عیسی را در ۶ یا ۷ ژانویه جشن می‌گیرند. در نهایت، بعید است که تاریخ تولد عیسی مسیح مشخص باشد. اگرچه محققان عموماً موافق هستند که تولد واقعی عیسی مسیح حدوداً سال ۴ قبل از میلاد بوده است.

۱۱. آیا باغ‌های معلق بابل واقعی بودند؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

نویسندگان باستان مجموعه‌ای از باغ‌های خارق‌العاده‌ای را توصیف می‌کنند که در شهر باستانی بابل در عراق امروزی ساخته شده‌اند. مشخص نیست این باغ‌ها چه زمانی ساخته شده‌اند، اما برخی از نویسندگان باستانی چنان تحت تأثیر این باغ‌ها قرار گرفتند که آن‌ها را «عجایب جهان» نامیدند. حدود ۲۵۰ سال قبل از میلاد، فیلو بیزانسی نوشت که" در باغ‌های معلق گیاهانی در ارتفاعی از سطح زمین کشت می‌شدند و ریشه‌های درختان به جای روی زمین در تراس بالایی قرار داشتند. "

تاکنون، باستان شناسانی که در بابل حفاری کرده اند، نتوانسته اند بقایای باغی را بیابند که مطابق با این توصیفات باشد. این موضوع، باستان شناسان را با یک سوال مواجه کرده است: آیا باغ‌های معلق واقعا وجود داشته اند؟ در سال ۲۰۱۳، استفانی دالی، محقق دانشگاه آکسفورد، در کتابی پیشنهاد کرد که این باغ‌ها در واقع در شهر نینوا در آشور قرار دارند. در طول دو دهه گذشته، بابل و نینوا هر دو از جنگ‌ها و غارت‌ها آسیب دیده اند و بعید به نظر می‌رسد که این معما هرگز به طور کامل حل شود.

۱۲. آیا شهر آتلانتیس وجود دارد؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

افلاطون فیلسوف یونانی که در قرن چهارم قبل از میلاد داستان سرزمینی به نام آتلانتیس را تعریف می‌کند که در اقیانوس اطلس وجود داشته و مردمان آن ظاهراً بسیاری از اروپا و آفریقا را نیز در دوران ماقبل تاریخ فتح کرده بوده اند. در این داستان، آتنی‌های ماقبل تاریخ در درگیری به آتلانتیس حمله می‌کنند که با ناپدید شدن آتلانتیس در زیر امواج به پایان می‌رسد.

اگرچه هیچ محققی بر واقعی بودن این داستان اعتقادی ندارد، اما برخی افراد حدس می‌زنند که این افسانه می‌تواند تا حدی از رویدادهای واقعی که در تاریخ یونان رخ داده است الهام گرفته شده باشد. یک احتمال این است که تمدن مینوی که حدود ۱۴۰۰ قبل از میلاد در جزیره کرت شکوفا شده بود، می‌توانست الهام بخش داستان آتلانتیس باشد. اگرچه کرت در دریای مدیترانه است و نه اقیانوس اطلس، اما سکونتگاه‌های مینوی در طول فوران آتشفشان ترا، در یونان، آسیب زیادی دیدند.
علاوه بر این، باستان شناسان دریافتند که مینوی‌ها در نهایت بر گروهی از مردم به نام Mycenaeans که در سرزمین اصلی یونان مستقر بودند غلبه کردند (یا مجبور شدند به آن‌ها بپیوندند). بعید است که این معما هرگز به طور کامل حل شود.

۱۳. عیسی مسیح واقعا چگونه بوده است؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

اولین انجیل‌های باقی مانده مربوط به قرن دوم است، تقریباً ۱۰۰ سال پس از زندگی عیسی (اگرچه اخیراً اعلام شد که یک قطعه احتمالی مرتبط با قرن اول نیز پیدا شده است). فقدان متون باقی‌مانده از قرن اول درباره عیسی، محققان کتاب مقدس را با سؤالات متعددی مواجه کرده است. اناجیل چه زمانی نوشته شده اند؟ دقیقا چه اتفاقاتی در آن زمان رخ داده است؟ عیسی در زندگی واقعی چگونه بود؟ اما بررسی‌های باستان شناسی ناصره، زادگاه عیسی، اطلاعات بیشتری در مورد محیطی که او در آن بزرگ شده است، نشان می‌دهد. اخیراً، دانشمندان خانه‌ای متعلق به قرن اول را کشف کردند که قرن‌ها پس از زمان عیسی، به عنوان خانه‌ای که عیسی در آن بزرگ شده است مورد احترام قرار می‌گرفت، اما اینکه آیا این خانه واقعاً خانه عیسی بوده است، مشخص نیست.
اگرچه تحقیقات جدید بینش بیشتری ارائه خواهد کرد، اما محققان فکر می‌کنند بعید است که به طور کامل بدانند که عیسی واقعاً چگونه بوده است.

۱۴. جام مقدس کجاست؟

بزرگترین معماهای تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد

جام مقدس، جامی که عیسی در آخرین شام خود با حواریون قبل از مصلوب شدنش از آن نوشید، هرگز پیدا نشده و تقریباً به طور قطع هرگز پیدا نخواهد شد. در واقع، تا قرون وسطی بود که علاقه زیادی به این مسئله وجود نداشت. اما پس از آن برخی افراد داستان‌های شاه آرتور را می‌نوشتند، جستجوی جام مقدس را به عنوان یکی از اهدافی که شاه آرتور و شوالیه‌هایش به دنبال آن بودند بیان کردند.

با اینکه هیچ تلاش علمی جدی برای یافتن جام مقدس صورت نگرفته است، اما همچنان این موضوع در داستان‌های تخیلی محبوبیت دارد و به عنوان یک طرح داستان در فیلم‌هایی مانند "ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی" مورد استفاده قرار گرفته شده است.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها