رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 574671

علت های خرابی جک صندلی چیست؟

ساعت۲۴-یکی از تفاوت های میان صندلی های اداری با سایر صندلی ها، جک می باشد. جک صندلی وظایفی مانند بالا و پایین کردن صندلی، تنظیم ارتفاع و چرخش ۳۶۰ درجه صندلی را بر عهده دارد.

صندلی
html>


جک صندلی، قطعه ای به شکل استوانه می باشد که با گاز نیتروژن، پر شده است. این قطعه به صورت وکیوم بوده و گاز نیتروژن موجود در آن با فشار وزن بدن، متراکم شده است. وقتی دسته جک را نگه دارید، صندلی در نقطه پایینی قرار می گیرد. برای برگشت صندلی به بلندترین وضعیت خود، با برداشتن فشار و نگه داشتن دسته می توانید اقدام به قرار دادن صندلی در وضعیت بلند خود نمایید بنابراین ارتفاع صندلی در حالت بالا و پایین خود، به میزان بالا و پایین شدن جک بستگی دارد.

جک صندلی استفاده از صندلی را راحت کرده و نیازی نیست برای هر یک از انواع میزها، صندلی متناسب با ارتفاع آن را تهیه کنید. زیرا جک صندلی اقدام به تنظیم ارتفاع صندلی با میز می کند.تنظیم ارتفاع صندلی با وزن فرد و از طریق اهرم متصل به جک، انجام می پذیرد. خرابی جک صندلی اداری می تواند مانع از تنظیم ارتفاع گردد و در نتیجه راحتی شما را به خطر بیاندازد در ادامه تجربه خودم از تعمیر جک صندلی اداری را برای شما مطرح خواهم کرد.

علت های خرابی جک صندلی چیست؟

نشانه های خرابی جک صندلی:

در صورت بی توجهی به نشانه های خرابی جک صندلی، امکان بدتر شدن وضعیت صندلی و زمین خوردن افراد وجود دارد. بنابراین باید در صورت مشاهده هر یک از علائم خرابی آن، نسبت به تعمیر و تعویض اقدام نمود. از رایج ترین نشانه های خرابی جک صندلی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
●خالی کردن گاز: یکی از خرابی های رایج جک صندلی، خالی شدن گاز نیتروژن است. در صورت به وجود آمدن این خرابی، به هیچ عنوان جک قابل تعمیر نمی باشد و باید آن را تعویض کنید. هنگامی که گاز جک خالی شود، هنگام نشستن بر روی صندلی، درون آن فرو می روید.
●گشادی قسمت انتهایی پوسته جک: در صورتی که این مشکل در جک به وجود بیاید، سبب لق زدن صندلی می شود. بی توجهی به این مسئله، سبب آسیب دیدن عملکرد و مکانیزم صندلی می شود.
●خرد شدن بلبرینگ یا واشر داخلی: در اثر این خرابی نیز صندلی شما لق خواهد زد. شما می توانید با تعویض پوسته جک و اجزای داخلی آن، نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

علت های خرابی جک صندلی:

جک صندلی ممکن است در اثر عوامل مختلفی، دچار خرابی شود. از جمله این علل، عبارت اند از:
●وزن زیاد و استفاده مکرر از آن: جک های صندلی، تحمل وزن ۱۲۰ کیلوگرم را دارند و وزن زیاد و استفاده مکرر از آن، سبب فرسایش و از بین رفتن واشر پلاستیکی جک می شود. در نتیجه گاز موجود در جک، تخلیه شده و موجب پایین رفتن و نشست صندلی خواهد شد.
●در برخی موارد استفاده زیاد از جک، سبب اصطکاک و گشاد شدن فضای داخلی آن می شود. بنابراین سبب آسیب به جک و غیر قابل استفاده بودن آن خواهد شد.
●خرابی و شکست هر یک از اجزای داخلی جک، سبب ورود آسیب به آن می شود.

علت های خرابی جک صندلی چیست؟

مراحل تعمیر جک صندلی:

برای جلوگیری از ورود آسیب های زیاد به جک، باید در صورت ملاحظه اولین نشانه های خرابی آن، اقدام به تعمیر کنید. در غیر اینصورت، باید آن را تعویض نموده و هزینه های زیادی را پرداخت کنید.
سایت های بسیاری در زمینه تعمیر جک صندلی وجود دارند که سایت زرین مبل یکی از انواع سایت های معتبر در زمینه تعمیر و تعویص انواع جک صندلی می باشد.
لازم به ذکر است برای تعمیر جک صندلی، به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید ولی در صورتی که مهارت و تجربه کافی در این زمینه دارید، می توانید خودتان اقدام به تعمیر جک نمایید.
برای تعمیر جک صندلی، مراحل زیر را باید انجام دهید:
●پایه های صندلی را با پیچ گوشتی باز کرده و جک را بیرون آورید.
●جک را از صندلی جدا کرده و جک جدید را قرار دهید.
●تمامی قطعات و اجزای صندلی باید به همان صورت اولیه قرار بگیرند تا مشکلات دیگری در صندلی به وجود نیاید.
●در مرحله آخر، جک صندلی را بررسی کرده و از صحت کار خود اطمینان حاصل کنید.
دقت کنید که تمامی مراحلی که در زمان باز کردن قطعات صندلی انجام دادید، برای نصب مجدد قطعات همان مراحل را طی کنید. زیرا در غیر اینصورت، سبب کارایی نادرست صندلی و عملکرد نامناسب آن خواهید شد.

همان طور که شما عزیزان می دانید امروزه در تمام مراکز و سازمان های اداری، مکان های پر رفت و آمدی مثل بانک ها، مغازه ها و فروشگاه ها و غیره… از صندلی های اداری استفاده می شود. اگر با مدل و طرح های آن ها آشنایی داشته باشید متوجه می شوید که روز به روز پیشرفته تر می شوند اگر دقت کرده باشید می بینید که همه صندلی های اداری اداری دارای یک جک هستند این جک برای بالا و پایین کشیدن قد صندلی است یعنی شما به وسیله این جک میزان قد صندلی را به هر اندازه ای که مایل باشید تنظیم می کنید.

علت های خرابی جک صندلی چیست؟

نتیجه گیری

جک صندلی یکی از قسمت های مهم و اصلی صندلی می باشد که وظیفه تنظیم ارتفاع صندلی را بر عهده دارد. سایت زرین مبل بهترین جک هارو در اختیار شما میگذارد. کاربرد این قطعه، سبب کاربری راحت صندلی شده و نیازی نیست که برای هر یک از میزها، صندلی متناسب با ارتفاع آن خریداری نمود.
جک صندلی ممکن است در اثر استفاده زیاد و به مرور زمان، دچار آسیب شده و به تعمیر و تعویض نیاز پیدا کند. از مهم ترین نشانه های خرابی آن، پایین رفتن صندلی است. اگر جک صندلی دچار ایراد باشد، سبب عدم تعادل صندلی خواهد شد. از این رو توصیه می کنیم برای جلوگیری از هزینه های زیاد و ورود آسیب های جدی به جک، در صورت مشاهده اولین علایم خرابی آن، نسبت به تعمیر جک اقدام کنید. در غیر این صورت باید هزینه های زیادی را صرف تعویض جک کنید.
همچنین لازم است برای تعمیر جک صندلی، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و صورتی که هیچ گونه مهارت و تجربه ای در تعمیر جک صندلی ندارید، از اقدام خودسرانه بپرهیزید. متاسفانه من در ابتدا خودم اقدام به عوض کردن جک صندلی اداری کردم و همین موضوع باعث شد تا مجبور به پرداخت هزینه های غیر ضروری شوم و سپس از سایت زرین مبل کمک گرفتم و پیشنهاد میکنم شما نیز قبل از هر اقدامی با کارشناس های زرین مبل مشورت کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها