رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575103

قضیه لپ تاپ در یونان باستان از چه قرار است؟

ساعت ۲۴-در این گزارش به بررسی عکسی که وجود لپ تاپ در یونان باستان را مطرح می‌کند، پرداخته شده است.

باستان
html>

یونان و مصر باستان عجایب بسیاری را در گذشته خود جای داده‌اند؛ برای مثال مومیایی‌ها و اهرام مصر از جمله کشفیاتی هستند که دانشمندان با گذشت سال‌ها هنوز هم در حل معمای آن‌ها ناتوان مانده‌اند.

اگر دقت کرده باشید، عده‌ای از مردم خیلی علاقه دارند که آثار و اشیاء تاریخی را به تکنولوژی امروزی ربط دهند. برای مثال همین لپ تاپ در یونان باستان که در نگاه اول غیرممکن به نظر می‌رسد.

و یا مثلا به عکس زیر دقت کنید:

قضیه لپ تاپ در یونان باستان از چه قرار است؟

اگر شما پیگیر خبرهای سفر در زمان باشید، حتما این عکس را قبلا دیدید. تقریبا همه میگفتند که این عکس نشان دهنده این موضوع است که یک مسافر زمان به دوران مایاها رفته و این دستگاه را در اختیار امپراطور مایا گذاشته.

ولی فارغ از یک لحظه تفکر! البته درست است که ما اعتقاد داریم سفر کردن در گذشته و آینده قطعا یک روزی رخ میدهد و البته شاید همین الان وجود داشته باشد؛ ولی دلیل نمی‌شود که هر چیزی را به آن ربط دهیم!

تصویر بالا درواقع هنر گرانبهای مایا را به نمایش گذاشته؛ مفهوم این اثر باستانی هم به این معنی که فرد فوت شده در زمان مرگ، در حال فرود به دنیای زیرین است!

نمونه‌های زیادی از این قبیل وجود دارد که البته امروز میخواهیم به بررسی یکی از آن‌ها بپردازیم! یعنی عکسی که گفته شده لپ تاپ در یونان باستان است!

در این گزارش میخواهیم این موضوع را بررسی کنیم که واقعا این عکس یک لپ تاپ است یا نه! در ادامه با ما همراه باشید.


قضیه لپ تاپ در یونان باستان از چه قراره؟

قضیه لپ تاپ در یونان باستان از چه قرار است؟

خب شما در تصویر بالا یک اثر باستانی مربوط به ۱۰۰ سال قبل از میلاد را میبینید که انگار یک لپ تاپ در دست شخصیت اصلی این اثر باستانی است که دقیقا همین عکس با همین موضوع، در شبکه‌های اجتماعی غوغایی به پا کرده بود.

بیایید اول بررسی کنیم که در این تابلو چه میبینیم:

در این تابلو یک زنی بر روی یک تختی نشسته و یک خانم جوان که احتمال دارد خدمتکارش باشد، این حرف را از آنجایی میزنم که اگر به دست زنی که بر روی صندلی نشسته است دقت کنید، دستبندهایی با طرح مار میبینید.

جدا از این طرز نشستنش هم به گونه اربابی است! مدل موهای آن‌ها هم شبیه به ارباب و برده است!

حالا چه ایده‌ای وجود دارد که این نظریه را رد کند؟

طبق بررسی‌های باستان شناسان، در دوران یونان باستان هیچ اشاره‌ای به برق و یا الکتریسیته نبوده؛ تنها اشاره‌ای که شده مربوط به ماهی‌های برقی است و نه چیز دیگری!

بعضی‌ها هم او را فقط ک جعبه جواهرات میدادند.

اگر به عکس دقت کنید، در زیر یک شیء عجیب دو سوراخ میبیند که طرفداران سفر در زمان گفتند که این‌ها همان پورت‌های USB هستند، ولی مخالفان آن‌ها گفتند که این فقط یک جایی برای نگه داشتن یک سری وسایل به مانند چوب بوده!

با این حساب، باز هم احتمالش وجود دارد که این شی یک لپ تاپ باشد! اگر فقط از این دید نگاه کنیم، قطعا نه!

ولی شاید وقتی این ارباب این لپ تاپ را پیدا کرده، سریعا دستور داده که یک اثر هنری از او بسازند…. کسی چه میداند؟! البته یک تصویر دیگری هم وجود دارد که خیلی شبیه به این اثر است که زیر می‌بینید:

قضیه لپ تاپ در یونان باستان از چه قرار است؟

تصویر بالا باعث شده که این تئوری که لپ تاپ در یونان باستان وجود داشته، کمی کم رنگ‌تر شود!

منبع: تن تاپ

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها