رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575285

کمبود مرغ و تخم مرغ در صورت عدم تامین کالا به اندازه نیاز

ساعت۲۴- این روزها شاهد صف مردمی برای خرید کالاهای اساسی نباشیم. از طرفی این اتفاق و هماهنگی نتیجه مثبت دیگری هم داشت و آن کاهش قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها نسبت به قیمت مصوب است.

html>

محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در مورد تولید مرغ و تخم مرغ گفت: اگر به حد نیاز و به آنچه که بازار کشش دارد، تأمین نکنیم، طبیعتاً بازار با هیچ ابزاری کنترل نمی‌شود. این بحث سختگیری‌ها، نظارت‌ها و بازرسی‌ها قطعاً لازم است اما اگر تأمین کالا به حد نیاز کشور انجام نشود، کماکان با مشکل روبه‌رو خواهیم بود.

بازرسی‌ها و نظارت‌ها تنها می‌تواند دایره تخلف‌ها را محدود کند. کاری که طی چند ماه اخیر وزارت جهادکشاورزی به‌خوبی انجام داده، هماهنگی با حلقه‌های زنجیره تولید است. بر این اساس وزارت جهادکشاورزی هم از نظر تولید داخل و هم از نظر واردات توانست نیاز مردم و بازار کشور را تأمین و تمام کسری‌ها را جبران کند و حتی باید گفت بازار از کالاهایی که زمانی کمبود داشت، اکنون اشباع شده است.

همین امر باعث شد که این روزها شاهد صف مردمی برای خرید کالاهای اساسی نباشیم. از طرفی این اتفاق و هماهنگی نتیجه مثبت دیگری هم داشت و آن کاهش قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها نسبت به قیمت مصوب است. این امر نشان می‌دهد آن عطش و التهابی که پیش از این بازار مرغ و تخم مرغ داشت از بین رفته است. اگر بخواهیم با هر روش دیگری به این نتیجه برسیم قطعاً امکانپذیر نخواهد بود. زمانی می‌توان بازار را کنترل کرد که تأمین کالا به‌خوبی و با دقت انجام شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها