رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575338

ادعای توقف پرداخت تسهیلات در بانک‌ها تکذیب شد

ساعت۲۴-دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: انتشار ادعاهایی مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات در برخی بانک‌ها نه تنها رد می‌شود، بلکه گزارش‌ها از رشد منابع و تسهیلات بانک‌ها در سال جاری حکایت دارد.

html>

به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، علیرضا قیطاسی با تاکید بر عدم توقف پرداخت تسهیلات در بانک‌ها اظهار کرد: بانک‌ها از صبح که فعالیت خود را آغاز می‌کند تا پایان ساعات کاری به ارائه خدمات امور بانکی اعم از دریافت سپرده و اعطای تسهیلات مشغول هستند و توقف پرداخت تسهیلات به هیچ عنوان صحت ندارد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی تصریح کرد: بانک‌ها در طول سال با توجه به منابع و مصارفی که دارند و بر اساس سیاست اعتباری خود، به پرداخت تسهیلات می‌پردازند و توقف در تسهیلات معنی ندارد. ممکن است منابع بانکی کاهش یابد یا زمان اعطای تسهیلات کمی بیشتر شود اما توقفی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در واقع بانک‌های دولتی و نیمه دولتی که عضو شورای هماهنگی هستند بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، سیاست اعتباری خود و سیاست دولت اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کنند؛ ضمن اینکه تمام تکالیفی که توسط مجلس و دولت به بانک‌ها تکلیف می‌شود هم با برنامه‌ریزی اعتباری در حال انجام است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی با بیان اینکه آمارها نیز بیانگر این است که اعطای تسهیلات بانک‌ها از ابتدای سال تاکنون رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: از فروردین ۱۴۰۰ تا ۲۹ آذر ماه امسال، ۶۷۱ هزار و ۹۵۶ نفر تسهیلات ازدواج از ۱۲ بانکی که عضو شورای هماهنگی بانک‌ها دولتی و نیمه دولتی هستند، دریافت کردند. این میزان پرداخت، از تعداد ۸۳۴ هزار و ۷۳۸ تقاضا انجام شده است که در واقع ۸۰ درصد متقاضیان وام ازدواج تا ۲۹ آذرماه امسال تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

قیطاسی ادامه داد: با احتساب اینکه به طور متوسط ماهانه برای ۷۰ هزار نفر وام پرداخت می‌شود؛ بنابراین در ۳ ماه باقی مانده پایان سال نیز ۱۶۰ هزار نفر مابقی نیز وام خود را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که امسال مبلغ تسهیلات ازدواج افزایش داشته است به نحوی که سال گذشته مبلغ وام ۵۰ میلیون تومان بود و امسال برای خانم‌های زیر ۲۳ سال و آقایان بالای ۲۵ سال ۱۰۰ میلیون تومان و مابقی افراد که این شرط سنی را نداشته باشند ۷۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه سرانه پرداخت تسهیلات در سال جاری ۸۷ میلیون تومان است، افزود: سال گذشته ۹۴ درصد متقاضیان وام ازدواج دریافت کردند که امسال هم به این میزان و حتی بیشتر خواهیم رسید. سال گذشته ۷۴۱ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند که در مجموع ۳۸ هزار میلیارد تومان بود. امسال تا ۲۹ آذرماه نیز ۶۷۱ هزار نفر در مجموع مبلغ ۵۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند. با توجه به این آمار، پرداخت تسهیلات در بخش ازدواج حدود ۵۰ درصد رشد داشته است؛ در نتیجه خدمات خوب بانک‌ها و عملکرد کارکنان تلاشگر شبکه بانکی را نباید زیر سوال برد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی همچنین با اشاره به میزان منابع و تسهیلات بانک‌ها اظهار کرد: مجموع منابع بانک‌های عضو شورای هماهنگی در پایان آبان ماه امسال رشد ۴۰ درصدی داشت که در همین مدت زمان شاهد رشد ۴۱ درصدی تسهیلات این بانک‌ها نیز بودیم.

به گفته قیطاسی، بانک‌ها با توجه به مدیریت منابع و مصارف، متناسب با منابع خود تسهیلات را پرداخت و به تقاضای مشتریان رسیدگی می‌کنند؛ اما اگر در یکی از شعب بانک‌ها اعلام شود که پرداخت تسهیلات متوقف شده است، مشتری باید حتماً به واحد رسیدگی به شکایت بانک مورد نظر مراجعه و ثبت شکایت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها