رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575397

بهترین الکتروموتور های صنعتی

ساعت۲۴-بعد از بازدید از یک کارخانه صنعتی به این فکر افتادم که این دستگاه های بزرگ و غول پیکر چجوری کار می کنند با توجه به نبود اطلاعات خوب در وب فارسی تصمیم گرفتم از منابع خارجی یک سری اطلاعات در مورد الکتروموتور های صنعتی جمع آوری کنم بهترین مدل هایی که داخل ایران هم میشه تهیه کرد رو بررسی کردم اگه علاقه به صنعت و ماشین سازی دارید با من همراه باشید.

موتور
html>

انواع الکتروموتور های صنعتی

  • Ac القایی ناهمزمان

اکثر موتور های صنعتی به دلیل اطمینان و هزینه کم از نوع القایی سه فاز هستند،در این موتور ها انرژی الکتریکی در سیم پیچ یک میدان مغناطیسی دوار ایجاد می کند که جریان الکتریکی را در روتر القا می کند به همین دلیل به این موتور ها القایی می گویند در موتور های القایی روتور کند تر از میدان مغناطیسی دوار استاتور می چرخد تا گشت آوردی در اطراف شفت خروجی ایجاد کند.

اگر روتر سریعتر از میدان مغناطیسی استاتور بچرخد جریانی به استاتور القا می شود که دراین حالت می توان از آنها به عنوان ژنراتور استفاده کرد

  • Ac سنکرون

در این نوع موتور ها استاتور حاوی آهنربای الکترومغناطیسی است که میدان مغناطیسی ایجاد می کند و روتر نیز حاوی اهنربای دائمی (آهنربای الکتریکی) است که در برابر میدان مغناطیسی ایجاد شده واکنش نشان داده و چرخش شفت را ایجاد می کند.
این موتور ها سنکرون نامیده می شود زیرا روتر با همان سرعت میدان مغناطیسی استاتور می چرخد این موتور ها نسبت به موتور های القایی گران تر هستند ولی می توانند راندمان توان بالاتری را ارائه دهند از این نوع موتور ها در صنعت جهت اصلاح ضریب توان تاسیسات استفاده می شود.

  • Dc همزمان

این نوع موتور ها کم استفاده ترین موتور ها در صنعت هستند این موتور ها دارای اهنربای ثابت یا همان اهنربای الکتریکی در استاتور هستند، استاتور یک میدان مغناطیسی ثابت و همیشگی ایجاد می کند ولی دوار یک میدان مغناطیسی دوار ایجاد می کند میدان مغناطیسی دوار سعی می کند تا با میدان استاتور هماهنگ شود بنابراین یک گشتاور در اطراف شفت خروجی ایجاد می کند این موتور ها به علت داشتن میدان جاذبه در اطراف موتور در بعضی از صنایع به دلیل جذب کردن اشیا فلزی به سمت خود خطرناک هستند همچنین این موتور ها به علت داشتن آهنربای ثابت از دیگر موتور ها سنگین تر و بزرگتر هستند.

موارد استفاده از الکتروموتور های صنعتی

  • انواع پمپ ها
  • انواع فن های صنعتی و دمنده ها
  • توربین ها
  • نوار های نقاله
  • انواع بالابر و آسانسور
  • دستگاه های تراشکاری
  • و موارد بسیاری که در کارخانه جات و کارگاه ها استفاده می شود

الکتروپمپ

معرفی الکتروپمپ های نسل جدید

برای استفاده از پمپ ها شما به یک الکتروموتور جهت راه اندازی پمپ نیاز خواهید داشت بعد از خرید پمپ ، الکتروموتور متناسب با نیاز شما با آن کوپل می شود تا شما به دستگاه نهایی دست پیدا کنید ولی شما می توانید از الکتروپمپ های کوپل شده نیز استفاده کنید، الکتروپمپ های کوپل شده هزینه،زمان تحویل، میزان فضای اشغالی و وزن کمتری در مقایسه با پمپ های تک که برای راه اندازی نیاز به موتور دارند خواهند داشت.

انتخاب مناسب ترین موتور جهت استفاده شما

انتخاب الکتروموتور مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است برای مثال موتور انتخاب شده باید با سطح توان راه اندازی دستگاه و نیاز های خروجی مطابقت داشته باشد، یک موتور نامناسب می تواند آسیب قابل توجهی به دستگاه وارد کند یا باعث از کار افتادن و خراب شدن آن بشود و هزینه زیادی را برایتان تحمیل کند بهتر است انتخاب موتور را به تکنسین های متخصص بسپاریم تا از آسیب دیدن تجهیزاتمان و تحمیل هزینه های سنگین جلوگیری کنیم.

بهترین الکتروموتور قابل تهیه در ایران

متاسفانه فروشندگان بدون توجه به نیاز مشتری کالایی را که سود قابل توجهی دارد یا با توجه به موجودی انبار خود به شما پیشنهاد می دهند موتور های ایرانی و خارجی خوبی در داخل ایران موجود است که با توجه به نیاز در هر زمینه ای می توان از آنها استفاده کرد شما می توانید جهت مشاوره در مورد تهیه کالا های صنعتی و انتخاب بهترین موتور و گیربکس با متخصصان این حوزه در ارتباط باشید.

معرفی بزرگترین عرضه کننده کالای صنعتی در خاورمیانه

کالای صنعتی صفایی

کالای صنعتی صفایی با سابقه بیش از 14 سال فروش انواع الکتروموتور،گیربکس، اینورتر و…

می تواند بهترین گزینه برای مشاوره در مورد خرید عنوان تجهیزات صنعتی باشد شما می توانید با تماس از طریق تلفن یا سایت از مشاوره رایگان استفاده نمایید و از هزینه های اضافی انتخاب نادرست تجهیزات صنعتی جلوگیری کنید.

کالای صنعتی صفایی از سال 1387 در زمینه واردات و فروش انواع کالا های صنعتی در استان خراسان رضوی شهر مشهد فعالیت دارد برای تهیه و دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید یا با گفتگوی آنلاین داخل سایت درخواست مشاوره کنید مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت.

051-36512626

https://kalasanatisafaei.com

جمع بندی:

الکتروموتور ها بخش بزرگی از صنعت را در دست دارند تقریبا هیچ دستگاهی بدون الکتروموتور ها قادر به انجام کار های مکانیکی نیست الکتروموتور ها انواع مختلفی دارند که تکنولوژی ساخت انها با توجه به کارایی انها متفاوت است، تولید کننده های زیادی در داخل و خارج از کشور اقدام به تولید این موتور ها می کنند انتخاب صحیح موتور در کارایی و عمر دستگاهتان تاثیر زیادی دارد امیدوارم این مطلب بتواند شما را در انتخاب صحیح الکتروموتور یاری کند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها