رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575400

باید از نانوفناوری ایجاد ثروت کرد

ساعت۲۴-ستاری درخصوص دستاوردهای دانش بنیان ها در حوزه نانوفناوری گفت: امروز تکنولوژی نانو وارد زندگی روز مره مردم شده است.محصولات حوزه آب ، ساختمان، پزشکی ،نفت و گاز، انواع کاتالیست ها و... مواردی از کاربردهای نانو در کشور هستند که به شدت در حال توسعه است. این حرکت علاوه بر توسعه علمی کشور ، باعث شده است امروزما هم در کیفیت مقالات وهم در کمیت مقالات وضعیت بسیار بهتری نسبت به چندسال پیش داشته باشیم.

ب
html>

سورنا ستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه نانو فناوری گفت: امروزما هم در کیفیت مقالات وهم در کمیت مقالات وضعیت بسیار بهتری نسبت به چندسال پیش داریم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران با اشاره به ارتقا جایگاه ایران در حوزه نانو گفت: از حدود ۷ سال پیش تمرکز ما در حوزه نانوتکنولوژی در بحث توسعه شرکت ها و بازار آن ها بود. در این راستا با همکاری ستادنانو یک اکوسیستم علمی در این حوزه شکل گرفت و از مقالات و اساتید حمایت های خوبی انجام شد. جهت‌گیری جدید ما به سمت ایجاد ثروت از نانوفناوری حرکت می کند و این شرکت ها در سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

ستاری درخصوص دستاوردهای دانش بنیان ها در حوزه نانوفناوری گفت: امروز تکنولوژی نانو وارد زندگی روز مره مردم شده است.محصولات حوزه آب ، ساختمان، پزشکی ،نفت و گاز، انواع کاتالیست ها و... مواردی از کاربردهای نانو در کشور هستند که به شدت در حال توسعه است. این حرکت علاوه بر توسعه علمی کشور ، باعث شده است امروزما هم در کیفیت مقالات وهم در کمیت مقالات وضعیت بسیار بهتری نسبت به چندسال پیش داشته باشیم.

ستاری ضمن تشکر از شرکت های فعال در حوزه نانو گفت: از تمام عزیزان در دولت و بخش خصوصی دعوت میکنم که از این نمایشگاه بازدید داشته باشند و محصولاتی را که قابلیت سرمایه گذاری دارند و باعث توسعه صنعتی کشور می شوند را از نزدیک ببینند. یک نمونه از این محصولات آب شیرین کن های خورشیدی است که تکنولوژی آن در دنیا نمونه ندارد. توسعه تکنولوژی در حوزه آب یکی از اولویت های اصلی معاونت علمی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها