رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575422

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس : تورم سال آینده حتمی است / احتمال مخالفت مجلس با حذف ارز ترجیحی

ساعت۲۴-حاجی بابایی گفت : حذف ارز ترجیحی مانند عمل جراحی است و دولت باید به مجلس اطمینان دهد که با این عمل جراحی، اقتصاد کشور به جای اینکه به کُما برود

html>

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: چه ارز ترجیحی حذف شود چه نشود، سال آینده تورم خواهیم داشت.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره روند حذف ارز ترجیحی در بودجه سال 1401 اظهارکرد: 14موضوع در بودجه سال آینده وجود دارد که دولت باید آن‌ها را برای مجلس رفع ابهام کند؛ اما کلیات بودجه سال 1401 برای کمک و اعتماد به دولت تصویب شد.

وی افزود: مجلس هنوز در رابطه با ارز ترجیحی به جمع بندی نهایی نرسیده است و نیاز به بررسی بیشتر و گزارش دولت وجود دارد. توانایی دولت در زمینه اجرای فرآیند حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از آسیب به معیشت مردم، باید برای مجلس محرز شود.

حاجی بابایی ادامه داد: حذف ارز ترجیحی مانند عمل جراحی است و دولت باید به مجلس اطمینان دهد که با این عمل جراحی، اقتصاد کشور به جای اینکه به کُما برود، به سمت بهبود حرکت ‌می‌کند. اگر مجلس حس کند که با حذف ارز ترجیحی، سفره مردم آسیب می‌بیند، بعید می‌دانم که در این زمینه به دولت کمک کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چه ارز ترجیحی حذف شود چه نشود، سال آینده تورم خواهیم داشت، گفت: اگر ارز ترجیحی حذف نشود، حدود 400 هزار میلیاردتومان از منابع دولت کاهش پیدا خواهد کرد؛ اما تورم ناشی از اجرای درست حذف ارز ترجیحی، اقتصاد کشور را به سمت بهبود سوق می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ارز ترجیحی حذف نشود، دولت مجبور به استقراض از بانک مرکزی می‌شود که این موضوع، باعث افزایش تورم در سال آینده خواهد شد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها