رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575448

کرونا دارایی این ۱۰ثروتمند جهان را ۲برابر کرد

ساعت24- درآمد کم در کشورهای فقیر جهان روزانه منجر به مرگ ۲۱ هزار نفر می‌شود. اما ۱۰ ثروتمند بزرگ جهان از ماه مارس سال ۲۰۲۰ ثروتشان دو برابر شده است.

html>

تجارت نیوز: درآمد کم در کشورهای فقیر جهان روزانه منجر به مرگ ۲۱ هزار نفر می‌شود. اما ۱۰ ثروتمند بزرگ جهان از ماه مارس سال ۲۰۲۰ ثروتشان دو برابر شده است.

طبق گزارشی که مرکز خیریه آکسفام منتشر کرده است،در زمان کرونا تقریبا هر روز یک میلیاردر به وجود می‌آید. این در حالی است ۹۹ درصد جمعیت جهان در وضعیت بدی قرار دارند. به دلیل بیماری کرونا و قرنطینه، کاهش معاملات بین‌المللی، افت صنعت گردشگری، ۱۶۰ میلیون نفر به تعداد فقرای جهان افزوده شده است.

۱۰ ثروتمند بزرگ جهان ایلان ماسک، جف بزوس، برنارد آرنالت، بیل گیتس، لری الیسون، لری پیج، سرگی برین، مارک زاکربرگ، استیو بالمر و وارن بوفی هستند. مجموع ثروت این افراد از ۷۰۰ میلیارد دلار به ۱/۵ تریلیون دلار رسیده است. اما این افزایش ثروت برای همه آن‌ها یکسان نیست. برای مثال ثروت ایلان ماسک ۱۰۰۰ درصد افزایش داشته اما ثروت بیل گیتس در مقایسه با آن تنها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اثرات فقر ناشی از کرونا در جهان چیست؟

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، گرسنگی، خشونت‌های جنسیتی و تغییرات آب و هوایی هر ۴ ثانیه منجر به مرگ یک نفر می‌شوند. به نقل از بی‌بی‌سی، ۱۶۰ میلیون نفر با کمتر از ۵/۵ دلار در روز زندگی می‌کنند. این میزان برای بانک جهانی در کشورهای که مردم آن درآمد متوسط به بالا دارند، خط فقر محسوب می‌شود.

کرونا باعث شد که کشورهای در حال توسعه به دلیل بدهی‌های بالا نتوانند در بخش اجتماعی هزینه کنند. برابری جنسیتی نیز وضعیت چندان خوبی ندارد. تعداد زنان حاضر در بازار کار نسبت به سال ۲۰۱۹، ۱۳ میلیون نفر کاهش یافته است. همچنین ۲۰ میلیون دختر ممکن است هرگز به مدرسه بازنگردند. اقلیت‌های نژادی بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند. جمعیت بنگلادشی در بریتانیا و سیاه پوستان آمریکایی جزو این اقلیت‌ها هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها