رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575452

چگونگی وضعیت مدارس برای پذیرش دانش آموزان

ساعت24- وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه باید همکاران در مدارس حضور داشته باشند و دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور در کلاس‌های درس آماده باشند تا جریان بازگشایی ادامه پیدا کند، گفت: تلاش خواهیم کرد تا شرایط حضور دانش‌آموزان را در تمام مدارس مهیا کنیم.

html>

یوسف نوری در گفت‌وگویی درخصوص جزییات بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان، اظهار داشت: همکاران من تمام تلاش خود را برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس به کار برده اند بنابراین مدارس آمادگی کامل را برای پذیرش دانش‌آموزان دارند.

نوری تصریح کرد: در حال حاضر تمام مدارس مناطق روستایی و شهرهای کوچک، فعالیت حضوری خود را آغاز کرده اند و معلمان و دانش آموزان با جدیت فرآیند یاددهی-یادگیری را در این مناطق پیگیری می کنند.

تزریق دز دوم واکسن کرونا برای ۸۵ درصد دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تاکنون حدود ۹۴ درصد از معلمان واکسینه شده اند و در حدود ۸۵ درصد دانش‌آموزان نیز دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند، لذا با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل ها در محیط مدرسه وجود دارد.

وی گفت: همکاران باید در مدارس حضور داشته باشند و دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور درکلاس های درس آماده باشند تا جریان بازگشایی ادامه پیدا کند و اگر در منطقه ای تاکنون به هر دلیلی بازگشایی انجام نشده است، از همکاران می خواهم با ایجاد بستر مناسب برای حضور دانش آموزان در مدارس، از این جریان حمایت کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم بیان کرد: تلاش کرده ایم شرایط حضور دانش آموزان را در تمام مدارس مهیا کنیم ولی اگر تحت هر شرایطی درصد اندکی از مدارس در مناطق شهری، هنوز موفق به ایجاد شرایط لازم برای بازگشایی کامل نشده باشند، می توانند از طریق روش‌های منعطف و گروه بندی دانش‌آموزان، امر آموزش را ادامه دهند.

نوری گفت: بر اساس اعلام ستاد کرونا، می‌توانیم از مراکز جانبی هنری، ورزشی و حتی کانون‌های فرهنگی تربیتی و پرورش کودکان و نوجوانان، ورزشگاه‌ها و پژوهش سراها نیز برای آموزش های حضوری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توافق انجام شده با شهرداری، برای همکارانی که دز سوم واکسن خود را دریافت نکرده اند و دانش آموزانی که دز دوم واکسن را دریافت نکرده اند، پیامک خواهد رفت و این افراد می‌توانند با همکاری شهرداری به مراکز خلوت مراجعه و واکسن دریافت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها