رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575468

الهلال با شرایطی وخیم‌تر از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شده اما بازی استقلال را لغو کردند!

ساعت۲۴-تعویق دیدار پیکان و استقلال در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با اعتراض خودروسازان پایتخت مواجه شده است. اعضای تیم پیکان که از هر نظر آماده برگزاری بازی بودند و حتی به اردوی قبل از مسابقه نیز رفته بودند، با خبر لغو بازی مواجه شدند و به همین خاطر نسبت به سازمان لیگ فوتبال موضع گیری کردند.

html>

سعید دقیقی مدیر تیم فوتبال پیکان در این خصوص گفته است:‌ من پیش از این هم گفتم که سلامتی تمام افراد شاغل در فوتبال باید در اولویت باشد و امیدواریم که بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال که مبتلا به کرونا شده‌اند هم هرچه زودتر سلامتی شان را به دست بیاورند؛ اما مساله مهم برای ما ابهام هایی است که در این ماجرا وجود دارد.

او با اشاره به تعداد اعضای تیم استقلال که مبتلا به کرونا شده‌اند، بیان کرد: از صبح روز دوشنبه اخبار ضد و نقیضی درباره تعداد کرونایی های باشگاه استقلال در رسانه‌ها مطرح شده است. آمار مبتلایان و فوتی های کرونا به صورت روزانه و شفاف از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و فکر می‌کنم خیلی هم خوب است که سازمان لیگ و مرکز پزشکی ایفمارک با انتشار نام افراد مبتلا به کرونا در استقلال و شفاف سازی در این خصوص افکار عمومی را هم با خود همراه کنند. الان گفته‌اند که 17 نفر از بازیکنان و یک نفر از اعضای کادرفنی این تیم مبتلا هستند. 18 نفر مبتلا از یک تیم فوتبال نسبت به تعداد کل مبتلایان به کرونا در کشور آمار زیادی است و تقاضای ما شفاف سازی است.

مدیر تیم فوتبال پیکان ادامه داد: چند ماه قبل در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ما شاهد آن بودیم که تیم الهلال عربستان به عنوان قهرمان قاره آسیا اسیر ویروس کرونا شد و تعداد زیادی از اعضای این تیم مبتلا شدند. به خاطر دارم که در آن مقطع کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی این تیم را لغو نکرد و حتی به آنها اعلام شد که با 11 بازیکن هم باید در زمین حاضر شوند. در نهایت الهلالی‌ها از رقابت های لیگ قهرمانان کنار گذاشته شدند. مگر ما بزرگ تر از الهلال در سطح قاره آسیا داریم؟ طبق اطلاعاتی که ما داریم تیم استقلال بیشتر از 35 بازیکن در اختیار دارد و حتی اگر براساس اعلام کمیسیون ستاد مبارزه با کرونا در ورزش 17 نفر از آنها هم مبتلا شده باشند، با سایر نفرات می‌توانند در زمین حاضر شوند و بازی کنند. چطور اینقدر راحت بازی را به تعویق می‌اندازند؟

دقیقی در ادامه صحبت‌هایش گفت: همانطور که گفتم این ماجرا ابعاد پنهانی دارد که برای ما قابل هضم نیست. امیدواریم مرکز ایفمارک، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در این باره شفاف سازی کنند و بگویند بر اساس چه قانونی بازی را به تعویق انداختند. من پیش از این هم گفتم که خواهان اجرای قانون هستیم و الان هم دوست داریم بدانیم برای تعویق بازی به چه قانونی استناد کرده‌اند.
او با بیان اینکه تیم پیکان برای دیدار با استقلال به اردو هم رفته بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه دوستان با این اقدام هزینه زیادی را روی دست باشگاه پیکان گذاشته‌اند. ما که مثل استقلال از نظر منابع مالی چندان قدرتمند نیستیم. تیم ما طبق روال و برنامه ریزی هتل گرفته و اعضای تیم به اردو رفتند. الان که متوجه شدیم که این اردو بیهوده بوده، هزینه تحمیل شده به باشگاه را چه کسی پرداخت می‌کند؟

دقیقی اضافه کرد: ما متوجه معذوریت‌ها در این خصوص هستیم اما هزینه زیادی برای بازی با استقلال متحمل شدیم و امیدوارم سازمان لیگ فوتبال و باشگاه استقلال که عامل تعویق بازی بوده‌اند در این خصوص پاسخگو باشند و فکری در این خصوص انجام بدهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها