رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575486

اولیانوف:

ایرانیها حق دارند تضمین بخواهند

ساعت۲۴-میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به ادعای ریچارد گلدبرگ عضو لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» درباره نتیجه‌ای که احیای توافق هسته‌ای برای نقش ایران در منطقه در بر خواهد داشت، در صفحه توییترش نوشت: بعضی‌ها نمی‌خواهند از سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری درس بگیرند. ایرانی‌ها کاملا حق دارند که دنبال تضمینی در قبال تکرار این ماجراجویی فاجعه‌بار باشند.

html>

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به ادعای یکی از مقامات آمریکایی درباره نتایجی که احیای برجام برای ایران در بر خواهد داشت، از موضع ایران در مذاکرات وین مبنی بر تضمین خواهی برای عدم ترک یک‌جانبه برجام از سوی دولت‌های آتی آمریکا، دفاع کرد.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که دور هشتم مذاکرات وین در راستای احیای تواقق هسته‌ای[برجام] در جریان است.
ایران تاکید کرده است تنها هدف لغو تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را در این مذاکرات دنبال می‌کند و در صورت انجام شدن آن و پایبندی تمامی امضا کنندگان برجام به تعهداتشان، حاضر به بازگشت به پایبندی به تمامی تعهدات هسته‌ای‌اش در برجام خواهد بود.
یکی از موضوعاتی که ایران در این مذاکرات مطرح کرده است، موضوع تضمینی قانونی از سوی دولت آمریکاست که در صورت بازگشت آن به برجام پس از خروج دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸، دولت دیگری در آینده از آن خارج نخواهد شد.
این در حالی است که ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا در این باره گفت: چیزی تحت عنوان ضمانت در دیپلماسی و امور بین‌المللی وجود ندارد. ما از طرف این دولت می‌توانیم حرف بزنیم اما این دولت همیشه با صراحت گفته است که ما آماده بازگشت به پایبندی کامل به برجام و پایبند ماندن کامل به آن هستیم، مادامی که ایران هم همین کار را بکند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها