رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575488

«الاخبار»:

آمریکا می خواهد با حزب‌الله مذاکره کند

ساعت۲۴-یک روزنامه لبنانی خبر داد که واشنگتن خواستار رایزنی با مقامات جنبش حزب‌الله لبنان شده است.

html>

یک منبع لبنانی گزارش داد که واشنگتن برای بحث و تبادل نظر درباره برخی مسائل خواستار ارتباط با مقامات حزب‌الله شده که این جنبش قاطعانه این خواسته را رد کرده است.

بنابر گزارش امروز (سه‌شنبه) روزنامه «الاخبار»، برخی میانجی‌ها اخیرا از طرف دولت آمریکا پیامی به رهبری حزب‌الله انتقال داده‌اند و برای بررسی مسائل لبنان خواستار ارتباط با این جنبش شده‌اند.

الاخبار بدون ذکر جزئیات بیشتر نوشت که حزب‌الله به میانجی‌ها اطلاع داده است که هیچ گونه ارتباطی با آمریکایی‌ها نخواهد داشت.

«حسین مرتضی» خبرنگار لبنانی نیز در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص گزارش داد که « سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان در یک برنامه اظهار داشته: «آمریکایی‌ها سعی کردند و امیدوار بودند که با رهبری حزب‌الله ارتباط داشته باشند».

طبق گفته این خبرنگار لبنانی، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اضافه کرد: «این پیام را یکی از میانجی‌ها منتقل کرد. آن‌ها برای مذاکره درباره هر چیزی ابراز تمایل و آمادگی کردند».

در ادامه این اظهارات آمده است: «حزب‌الله بدون هیچ گونه بحثی [درخواست را] را رد کرد».

این گزارش در حالی منتشر شده است که دولت آمریکا هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده و آن را تأیید یا رد نکرده است.

آمریکایی‌ها پیشتر نیز از حزب‌الله درخواست‌هایی داشتند که در تمامی موارد، این جنبش خواسته‌های واشنگتن را قاطعانه رد کرده است.

در همین ارتباط، شبکه المیادین سال گذشته خبر داده بود که تل‌آویو از طریق سازمان ملل پیامی برای حزب‌الله ارسال کرده و از این جنبش خواسته که انتقام نیروی شهید خود را از این رژیم نگیرد.

با این حال، المیادین گزارش داده بود که حزب‌الله قاطعانه پیام رژیم صهیونیستی را رد کرده و بر موضع خود تأکید کرده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها