رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575502

AFC تکلیف استقلال و پرسپولیس را روشن کرد

ساعت۲۴-با پایان یافتن مهلت ۱۰ روزه، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به دو باشگاه تهرانی، آب پاکی را روی دست پرسپولیس و استقلال ریخت.

html>

AFC در تاریخ ۱۷ دی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت صدور مجوز حرفه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ غایب خواهند بود. بعد از صدور این رأی به مدت ۱۰ روز فرصت فرجام‌خواهی داده شد که این مهلت روز گذشته به پایان رسید.

بر همین اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای جدید به تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی‌ماه) ارسال و اعلام کرده که اتفاق خاصی در این مدت رخ نداده و تغییری در تصمیم قبلی ایجاد نشده است.

AFC در آخرین نامه خود در این خصوص، مانند آرای قبلی صلاحیت استقلال و پرسپولیس را برای حضور در لیگ قهرمانان تأیید نکرده و با اعلام پیگیری این پرونده در کمیته‌های اخلاق و انضباطی، آب پاکی را روی دست این دو باشگاه ریخته است.

خبرنگار تسنیم به نامه‌ای که از سوی AFC خطاب به باشگاه پرسپولیس ارسال شده دسترسی پیدا کرده، متنی که مشابه‌ آن برای باشگاه استقلال نیز ارسال شده است.

متن آخرین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرح زیر است:

«۱- مجوز باشگاه پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ بر اساس مفاد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین‌نامه مجوز باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا (به همراه ماده ۴.۱.۴ قوانین رویه ناظر هیئت کنترل ورودی AFC) لغو می‌شود. مشخص شد که باشگاه پرسپولیس (نماینده ایران) تمامی ضوابط اجباری مندرج در مفاد ۳.۱ و ۳.۲ (بند a) آیین نامه صدور مجوز باشگاهی AFC را برآورده نکرده است و بر این اساس نباید مجوز دریافت می‌کرد.

۲- باشگاه پرسپولیس فاقد شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ شناخته شد.

۳- کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات لازم برای تضمین اجرای این تصمیم را اتخاذ خواهد کرد.

۴- این پرونده برای بررسی بیشتر و اقدام (در صورت صلاحدید) به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی AFC ارجاع می‌شود».

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: «آن دسته از تصمیمات کمیته کنترل ورودی (ECB) که قابل تجدیدنظر هستند، می‌توانند منحصراً در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ظرف ۱۰ روز پس از اعلام حکم، تجدیدنظرخواهی شوند».

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ روز گذشته با حضور دو تیم فولاد و سپاهان از ایران برگزار شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها