رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575529

شکسته‌شدن همه رکوردهای منفی در بازار سرمایه/ 94 درصد نمادهای بورس قرمزپوش شدند

ساعت۲۴-بازار سرمایه در حالی روزی کاملا قرمزپوش را به ثبت رساند که رکورد سه ماهه خروج پول از بورس شکسته شد.

html>

شکسته شدن آخرین مقاومت کانال 1.3 میلیون واحدی در جریان معاملات روز سه شنبه، آخرین امید سهامداران بورس را نیز به کلی از بین برد تا نه تنها شاخص کل وارد یک کانال پایین تر شود، بلکه یک مقاومت جدی نیز در شاخص کل هموزن نیز شکسته شود.

امروز برای نوزدهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و این مساله نشان از بی‌برنامگی دولت برای به تعادل رساندن بورس دارد.

تنها نکته امیدوارکننده معاملات امروز به رشد معاملات خرد در بازار سهام بر می‌گردد. در صورتی که سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی فکری به حال بورس نکنند، این حجم خروج پول از بازار سرمایه می تواند بورس را وارد فاز رکود عمیق کند. برخی کارشناسان معتقدند صحبت های پخش شده رئیس سازمان بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس علت ریزش 30 هزار واحدی بورس طی معاملات روز سه شنبه بوده است.

* شکستن مقاومت شاخص کل و شاخص کل هموزن

کاهش 30 هزار و 534 واحدی شاخص کل بورس در جریان معاملات روز سه شنبه در حالی رخ داده است که بازدهی شاخص کل در این روز منفی 2.34 درصد باشد. شاخص کل در حال حاضر در عدد یک میلیون 275 هزار و 937 واحد ایستاده است.

شاخص کل هموزن نیز در معاملات امروز با افت 8 هزار و 51 واحدی، به عدد 337 هزار و 33 واحدی برسد. بازدهی منفی2.33 درصدی شاخص کل در حالی رخ داده است که این شاخص با این افت، مقاومت 340 هزار واحدی را از دست داده است.

* رکود 3 ماهه خروج پول از بورس شکسته شد

خروج پول در بازار سرمایه به نوزدهمین روز متوالی رسید و در پایان معاملات امروز 700 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در 3 ماه گذشته است. خروج پول نسبت به معاملات روز گذشته رشدی 155 درصدی داشته است.

در معاملات روز سه ‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی)، وبملت (بانک ملت) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، متعلق بوده است.

* رشد ارزش معاملات خرد و کاهش ارزش کل معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 4 هزار و 325 میلیارد تومان کاهش یافت. میزان کاهش ارزش کل معاملات نسبت به روز گذشته 9 درصد بوده است. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 463 میلیارد تومان بود که 11 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می ‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 582 میلیارد تومان رسید که 68 درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می ‌دهد.

* کاهش 66 درصدی صف های خرید بورس

در پایان معاملات ‌روز سه‌ شنبه، 23 نماد رشد قیمت داشتند که 10 نماد بورسی و 13 نماد فرابورسی بودند. تعداد نمادهای صف خرید در معاملات امروز 7 سهم بوده است. یعنی 5 درصد بازار رشد قیمت داشتند.

ارزش صف ‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 66 درصد افت کرد و در رقم 15 میلیارد تومان ایستاد. میانگین خرید هر کد حقیقی در معاملات امروز 12.4 میلیون تومان بوده است.

امروز نمادهای پدرخش (شرکت درخشان تهران)، بساما (شرکت بیمه سامان) و کمنگنز (شرکت معادن منگنز ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

* رشد 88 درصدی صف های فروش بازار سرمایه

بررسی ها نشان می دهد، 461 نماد در جریان معاملات امروز کاهش قیمت داشتند که 333 نماد بورسی و 128 نماد فرابورسی بودند. از این تعداد نماد که با افت فیمت مواجه شدند، 161 سهم در پایان معاملات امروز در صف فروش قرار داشتند. یعنی 94 درصد بازار افت قیمت داشتند.

در پایان معاملات سه ‌شنبه ارزش صف ‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 88 درصد افزایش یافت و 317 میلیارد تومان شد، میانگین فروش هر کد حقیقی در معاملات روز سه شنبه 20.5 میلیون تومان بوده است.

بیشترین صف فروش نیز به نمادهای ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان)، غدشت (شرکت دشت مرغاب) و وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها