رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575538

دانش‌آموزان «حضوری» به مدرسه میروند/استثنائات برای ادامه آموزش «مجازی»

ساعت۲۴-وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اخیرا دو بخشنامه صادر کردیم که دانش آموزان، حضوری به مدرسه بیایند گفت: القای این موضوع که حضور در مدرسه اختیاری است، برداشتی است که برخی افراد دارند.

html>

یوسف نوری در حاشیه همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری آموزش‌های حضوری مدارس توضیح داد و گفت: خوشبختانه این زمینه فراهم شده است. در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث‌های زیادی شده و مدارس ممیزی شده و آماده حضور دانش‌آموزان هستند.

گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا بدلیل حضور در امتحانات دیماه نداشتیم

القای اینکه حضور در مدارس «اختیاری» است، برداشت برخی افراد هستند

وی افزود: ما به صورت آزمایشی امتحانات دی ماه را حضوری برگزار کردیم و خوشبختانه گزارشی درباره ابتلای دانش آموزان نداشتیم. واکسیناسیون هم انجام شده و مقدمات حضور دانش آموزان در کلاس های درس از تقریبا امتحانات دی ماه فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو بخشنامه هم صادر کردیم که دانش آموزان، حضوری به مدرسه بیایند گفت: القای این موضوع که حضور در مدرسه اختیاری است، برداشتی است که برخی افراد دارند.

نوری تاکید کرد که مدارس باز هستند و پیشنهاد شد که اگر جایی ظرفیت نداریم از نوبت دوم مدارس، فضای خالی مراکز جانبی ما، فضای خالی شهرداری‌ها و مانند آن استفاده شود. سامانه‌ای نیز برای رصد هوشمند بیماری فراهم است و به محض ابتلاء، سریع اولین مرکز بهداشت رصد کرده و پیگیری درمان بیماران مبتلا را سریعا انجام می‌دهند.

تغییر پروتکل‌های بهداشتی برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه

استثنائات مدارس برای ادامه آموزش مجازی

وزیر آموزش و پرورش بار دیگر تاکید کرد که مدارس ما باز هستند و همکارانمان حضور دارند و دانش آموزان را بر اساس قوانین موجود ساماندهی می‌کنند. البته قرار بود پروتکل‌های جدید ابلاغ شود که نسبت به دوره‌ای که سختگیرانه بود تغییر کرده و فقط ماسک و تهویه را پذیرفته‌اند مگر آنکه تشخیصی از جانب ستاد کرونا داشته باشیم.

نوری افزود: همکارانم اجتنهاد نکنند؛ اگر ستاد کرونا موردی را طی بازدید از مدارس تذکر دادند آن را رعایت کنند. اگر احیانا ستاد اعلام کند ظرفیت کلاس فلان تعداد است و تعداد دانش آموزان بیشتر باشد و مدارسی نتوانند از ظرفیت های برنامه بوم و سایر فضاها استفاده کنند، آنها مجازی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها