رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575541

اتحادیه اروپا: فعلا قصد اعمال تحریم علیه روسیه نداریم

ساعت۲۴-«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که این اتحادیه در صورت «حمله روسیه به اوکراین»، آماده اعمال تحریم‌ها است.

html>

در ادامه تنش‌ها میان غرب و روسیه بر سر اوکراین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تدارک بروکسل برای اعمال تحریم صحبت کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در حال حاضر کشورهای عضو اتحادیه درصدد اعمال تحریم علیه روسیه نیستند اما در صورت «حمله روسیه به اوکراین»، برای انجام این کار آمادگی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، بورل در نشست کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا گفت: «هیچ کس در مورد تحریم‌های پیشگیرانه (علیه روسیه) صحبت نکرده است. تحریم‌های پیشگیرانه وجود نخواهد داشت... ما در حال بحث در مورد این هستیم که در صورت وقوع اتفاقی چه کاری باید انجام دهیم، تا اگر اتفاقی افتاد، دو هفته را به دلیل بحث‌ها و مذاکرات بین خودمان از دست ندهیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به قانونگذاران پارلمان اروپا ادامه داد: «آماده بودن برای (انجام یک) عمل به این معنا نیست که قبل از اینکه لازم باشد اقدام کنید».

به گفته این مقام ارشد اتحادیه اروپا، این اتحادیه در حال اعمال فشار بر اوکراین به منظور انجام اصلاحات در حوزه‌های نظام سیاسی، قضائی و بسیاری از موضوعات است تا این کشور در برابر فشار خارجی مقاوم‌ شود.

جوزپ بورل افزود: «ما در گذشته به دوستان خود در اوکراین می‌گوییم، در گذشته گفته‌ایم و در آینده نیز به گفتن این موضوع ادامه خواهیم داد که حمایت ما (از اوکراین) رایگان نیست. ما از اوکراین حمایت می‌کنیم تا به آنها در انجام اصلاحات در سیستم‌های سیاسی، اقتصادی و نهادی کمک کنیم که اوکراین را در برابر فشار خارجی انعطاف‌پذیرتر می‌کند».

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره روسیه و اوکراین در شرایطی انجام شده که غربی‌ها طی هفته‌های اخیر بارها مدعی تدارک مسکو برای حمله به اوکراین شده‌ و همزمان به روسیه درباره بهای سنگین و چنین حمله‌ای از قبیل اعمال «تحریم‌های بی سابقه» هشدار داده‌اند.

مقام‌های روسیه در واکنش به اتهام‌زنی غرب و مسئولان دولت غربگرای اوکراین اعلام کرده‌اند که مسکو قصدی برای حمله به کی‌یف ندارند اما همچنین عضویت اوکراین در ناتو را خط قرمز مسکو خوانده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها