رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575675

ترکیه رسانه‌های سعودی و اماراتی را رفع‌ فیلتر کرد

ساعت۲۴-منابع خبری گزارش دادند که دولت ترکیه در راستای بهبود روابط خود با عربستان سعودی و امارات عربی متحده، رسانه‌های این دو کشور را رفع فیلتر کرده است.

html>

پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که دولت ترکیه رسانه‌های سعودی و اماراتی‌ای را که دو سال پیش فیلتر کرده بود، اکنون رفع‌فیلتر کرده است.

طبق رصد این پایگاه خبری، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)،‌ خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده (وام) و وبگاه‌ روزنامه‌های سعودی «الریاض»، «عکاظ»، «سبق» و دو روزنامه اماراتی «البیان»، «الاتحاد» به اضافه پایگاه اماراتی «العین» در ترکیه رفع فیلتر شده‌اند.

ترکیه در آوریل سال ۲۰۲۰ برخی از مهم‌ترین پایگاه‌های خبری عربستان سعودی و امارات عربی متحده را در پاسخ به اقدام مشابه ریاض و ابوظبی فیلتر کرد.

آنکارا در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲ وب‌سایت اماراتی و سعودی را در کنار خبرگزاری رسمی دو کشور فیلتر کرده بود.

این اقدام پس از آن انجام شد که روابط ریاض و آنکارا در پی ترور «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و از منتقدان ولی‌عهد سعودی در سال ۲۰۱۸ در داخل کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه متشنج شد.

روابط ترکیه و امارات نیز به دلیل مسائلی چون حمایت ترکیه از قطر، پرونده لیبی، سوریه و یمن، اتهامات جاسوسی دوجانبه و امضای توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته شاهد تنش‌های روزافزون بوده است.

با این حال طی ماه‌های گذشته، روابط ترکیه با عربستان سعودی و امارات عربی متحده رو به بهبودی نهاده است به‌نحوی که «محمد بن زاید» ولی عهد ابوظبی در ماه نوامبر گذشته شخصا به آنکارا رفت و با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.

در عین حال، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که در ماه فوریه آینده به امارات و عربستان سعودی سفر خواهد کرد که این بزرگترین گام در راستای بهبود روابط این کشورها خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها