رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575738

محمودزاده: همه باشگاه‌ها برای ثبت بازیکن جدید باید مجوز بگیرند/نساجی در مهلت مقرر از استقلال شکایت نکرد

ساعت۲۴-رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: همه باشگاه‌ها برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود در نیم فصل باید از کمیته وضعیت تائیدیه بگیرند.

html>

فریبرز محمودزاده درباره زمان پایان نقل و انتقالات نیم فصل اظهار داشت: نقل و انتقالات از 26 دی تا 23 بهمن ادامه دارد. طبق قوانین فیفا نقل و انتقالات زمستانی نمی‌تواند بیشتر از 28 روز یا چهار هفته باشد و این زمان به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

وی درمورد اینکه اگر فردا یک بازیکن با تیم جدیدی قرارداد ببندد آیا می‌تواند در هفته شانزدهم برای این تیم بازی کند، پاسخ داد: جواب این سوال مثبت است. فصل مسابقاتی با سوت شروع رقابت‌ها آغاز و با سوت پایان مسابقات به پایان می‌رسد. تفاوتی ندارد جام حذفی دیرتر تمام شود یا لیگ برتر. در پایان دور رفت یعنی هفته پانزدهم، نیم فصل مسابقاتی به اتمام می‌رسد. با توجه به برنامه‌ریزی کمیته مسابقات، از وقت استفاده شد و هفته شانزدهم هم قبل از فیفادی برگزار می‌شود.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ اضافه کرد: این موضوع دلیل بر این نیست بازیکنان جدید تیم‌ها نتوانند در هفته شانزدهم بازی کنند بلکه آنها از تاریخ 26 دی می‌توانند در باشگاه جدید آغاز به فعالیت کنند اما باید قاعده بین‌المللی عقد قرارداد حداکثر با سه باشگاه و بازی برای 2 باشگاه که در داخل ایران هم مستتر است باید رعایت شود.

محمودزاده درخصوص اینکه در حال حاضر پنجره نقل و انتقالات کدام باشگاه‌ها بسته است، توضیح داد: با توجه به شرایط تراکتور تا این لحظه پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه است اما پرونده‌های مفتوح موجود هنوز منجر به صدور رای برای برخی باشگاه‌ها نشده است.

وی درباره اینکه با توجه به رای قطعی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال برای پرونده بدهی پرسپولیس به پدیده بابت رضایت‌نامه یحیی گل‌محمدی، وضعیت پنجره نقل و انتقالات سرخ‌پوشان چگونه است، گفت: هنوز مکاتبه رسمی با فیفا درمورد اینکه این رای را اعمال کرده و پنجره را بسته باشد نداشته‌ایم اما در بخش داخلی برخی پرونده‌ها را داریم که کمیته وضعیت فدراسیون درباره‌شان رای داده اما باشگاه‌ها آنها را به کمیته اسیتناف ارجاع داده‌اند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ عنوان کرد: البته همه باشگاه‌هایی که در نیم‌فصل بار دیگر می‌خواهند نقل و انتقالات انجام بدهند باید نامه و تایدییه رسمی کمیته وضعیت را دریافت کنند. حتی اگر باشگاهی مشکل نداشته باشد. در این چند روز باشگاه‌های بدون مشکل هم این تائیدیه را از کمیته وضعیت و نورشرق دریافت کرده‌اند.

محمودزاده درمورد اینکه آیا تاکنون باشگاهی نقل و انتقالاتی را در نیم فصل ثبت کرده است، گفت: در حال حاضر تمام باشگاه‌ها و بازیکنان چنین موضوعی را مسکوت گذاشته‌اند و نقل و انتقالی انجام نشده است. شاید احتمال دارد قصدشان باشد در پایان هفته شانزدهم که به تعطیلات اردویی می‌روند، این کار را انجام بدهند. فعلا نقل و انتقالی مراجعه نشده است.

وی درخصوص اینکه کمیته استیناف 30 آذر رای پرونده پرسپولیس و پدیده را تایید کرده و با وجود پرداخت نشدن بدهی سرخ‌پوشان آیا از لحاظ داخلی پنجره نقل و انتقالات این باشگاه بسته است یا باید فیفا در این مورد دستور بدهد، اظهار داشت:‌ استیناف در این مورد رای داده است. در چنین حالتی پرسپولیس و هر باشگاه دیگری باید مکاتبه رسمی با کمیته وضعیت را برای ما بیاورد. کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ از همه باشگاه‌ها چنین تائیدیه‌ای می‌خواهد اما درباره ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس دریافت این مکاتبه صد در صد ضروری است.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ اضافه کرد: کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال مورد تایید فیفا یا به نوعی شورای حل اختلاف فدراسیون جهانی است و پس از صدور رای این کمیته همه باشگاه‌ها باید از کمیته وضعیت تائیدیه داشته باشند تا بتوانند از بازیکنان جدید استفاده کنند.

محمودزاده درباره دلیل محرومیت یک جلسه‌ای ایزد سیف‌الله‌ پور، مدیرعامل باشگاه نساجی گفت: سازمان لیگ فرآیندی برای صدور کارت بازیکنان دارد و فارغ از اینکه باشگاه‌ها آن را بپذیرند یا نپذیرند در صورت رقم خوردن هر اتفاقی با ارکان قضایی فدراسیون مکاتبه می‌کنیم. درخصوص مورد خاص نساجی مازندران که در چند روز گذشته در فضای مجازی اتفاقاتی افتاده یا برخی مدیران این باشگاه مصاحبه‌هایی داشته‌اند باید برای اولین بار بگویم نساجی در بازه زمانی قانونی شکایتی درباره بازیکنان خارجی استقلال انجام نداده است. متاسفانه هر روز و هر هفته شاهد مصاحبه‌های مدیران این باشگاه بودیم.

وی ادامه داد: اگر در فرآیند صدور کارت این بازیکنان عدولی شده یا درمورد بازی ندادن یا دادن آنها تخطی صورت گرفته این پرونده به کمیته انضباطی می‌رود. این موضوع را به عنوان مدعی العموم اعلام کردیم اما باشگاهی که می‌خواهد درباره بازیکنی که مقابلش بازی کرده اعتراض خود را محق جلوه بدهد باید دربازه 24 ساعته قانونی این اعتراض را ثبت کند اما باشگاه نساجی شکایت رسمی در این مدت انجام نداده است. پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع داده‌ایم و اگر هر کسی را مرتکب تخلف یا اشتباه دانست این موضوع شامل حال نساجی نخواهد شد.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ عنوان کرد: در صفحات مجازی یا خبرگزاری‌ها علیه ما مطلب گذاشته و می‌گویند چرا سازمان لیگ موضوع را پیگیری نمی‌کند. فرآیند اداری ما برای همه باشگاه‌ها است و برای هیچ باشگاهی نیست. فرآیند خودمان را انجام داده و همه باشگاه‌ها را به یک چشم می‌بینیم. اگر باشگاهی معترض است باید در بازه زمانی مقرر شکایت می‌کرد که نساجی این کار را انجام نداد و کتبی اعتراض خود را ثبت نکرد.

محمودزاده درمورد اعتراض برخی باشگاه‌ها به وضعیت نظام وظیفه دو بازیکن استقلال توضیح داد: آلومینیوم اراک در بازه زمانی مقرر برای یکی از بازیکنان استقلال شکایت رسمی داشت که این دعوی رد شد. کمیته انضباطی با توجه به مستنداتی که از نظام وظیفه برایش ارسال کرده بودیم و طبق آن تاریخ اعزام به سربازی این بازیکن از اول اسفند است مستندات را تایید کرد. پلیس 10+ و سازمان نظام وظیفه این مدارک را برای ما فرستاد و به همین دلیل اعتراض آلومینیوم اراک در کمیته انضباطی رد شد و این کمیته باشگاه استقلال را محق دانست.

وی درمورد اینکه بازیکنان تاجیکستانی پرسپولیس بدون دریافت تائیدیه از کمیته وضعیت چگونه قرارداد خود را ثبت کردند، توضیح داد: این بازیکنان قبل از 26 دی که زمان نقل و انتقالاتی نیم فصل شروع شد قرارداد خود را به عنوان بازیکن سهمیه آزاد فیفا ثبت کردند. برای نیم فصل باید حتما از کمیته وضعیت مجوز گرفته شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها