رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575794

آغاز رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر با دو بازی حساس

ساعت۲۴-سوت آغاز هفته شانزدهم در حالی به صدا در می آید که بر خلاف هفته های قبل، این مسابقات در چند روز برگزار می شود و امروز پرسپولیس و فولاد خوزستان، و مس رفسنجان و سپاهان مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا یکی از روزهای جذاب لیگ بیست و یکم را رقم بزنند.

html>

این چهار تیم در حالی امروز به میدان می روند که همه در این فصل عملکرد خوبی داشته اند و قصد دارند خود را در دایره مدعیان لیگ قرار دهند و در پایان فصل، جزو بالا نشین ها باشند. در ادامه هفته شانزدهم هم یکشنبه چهار بازی، دوشنبه یک بازی و چهارشنبه هم یک بازی انجام می شود تا پیش از بازی تیم ملی با عراق پرونده اولین هفته نیم فصل دوم هم بسته شود. در ادامه به پیشواز بازی های حساس امروز می رویم و دو بازی جذاب امروز را بررسی می کنیم تا به استقبال نبرد مدعیان لیگ برویم.

بازی مقابل فولاد می تواند بازی سختی باشد چرا که فولاد دفاعی بازی می کند و این کار را سخت می کند.

پرسپولیس- فولاد؛ مچ اندازی یحیی و جواد

بی شک دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی یکی از جذاب ترین بازی های این فصل است که می تواند یک نمایش جذاب از مچ اندازی دو مربی از نسل جدید مربیان فوتبال ایران باشد.

پرسپولیس که در این فصل عملکرد خوبی داشته، تنها ۳ امتیاز با صدر جدول و استقلال فاصله دارد و شانه به شانه رقیب همیشگی در حرکت است و مطمئنا نمی خواهد از کورس قهرمانی جا بماند. البته فولاد خوزستان سد محکمی است که می تواند راه پرسپولیس را در مسیر موفقیت با چالش مواجه کند. پرسپولیس در این فصل ۹ برد، ۵ تساوی و یک باخت تجربه کرده و در مقابل تیم نکونام که با ۲۱ امتیاز روی پله هفتم لیگ ایستاده، در هفته های اخیر توانسته خود را به ریل برگرداند. فولاد که در آغاز فصل با عبدالله ویسی از مسیر موفقیت دور شد، در هفته های اخیر با هدایت دوباره نکونام در مسیر خوبی قدم برداشته و با ۵ برد، ۶ تساوی و ۴ باخت به دنبال آن است تا رفته رفته به صدر جدول نزدیک شود.

قرمزهای تهران اگر چه از نظر غیرفنی روزهای خوبی را سپری نمی کنند، از نظر فنی روندی سینوسی داشته اند اما توانسته اند در کوران رقابت بمانند و حالا به دنبال آن هستند تا در بازی با فولاد برای قهرمانی دور خیز کنند.

پرسپولیسی ها در این فصل برابر تیم های فولاد، نساجی، نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، پیکان، ذوب آهن، سپاهان، تراکتور و فجر به پیروزی رسیدند، برابر آلومینیوم اراک شکست خوردند و همچنین برابر تیم های استقلال، هوادار، گل گهر، مس رفسنجان و پدیده متوقف شدند.

این بازی می تواند یک دیدار انتقامی برای فولادی ها باشد که در نیم فصل اول با هدایت ویسی مقابل پرسپولیس دو دست خود را بالا بردند اما حالا نکونام می تواند با تیمش که در فاز دفاعی هر تیمی را به چالش می کشد، سد راه گل محمدی شود.

در ده بازی اخیر این دو تیم، پرسپولیس هفت بار پیروز شده، دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده و سهم فولاد تنها یک برد بوده که این بازی می تواند انگیزه مضاعفی برای آن ها باشد تا بعد از ۴ بازی مقابل قرمزهای پایتخت برنده شوند.

در هفته گذشته هم پرسپولیس با یک گل فجر سپاسی را شکست داد و فولاد با ۲ گل از سد پدیده گذشت تا دو تیم با روحیه بالا پا به میدان بگذارند.

این دیدار از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و قضاوت آن بر عهده حسن اکرمی است.

سپاهان- مس رفسنجان؛ زردها محکوم به پیروزی

شاگردان محرم نوید کیا و محمد ربیعی در حالی به مصاف یکدیگر می روند که این مسابقه را می توان نبرد همسایه ها در لیگ دانست. زردپوشان اصفهان که در این فصل تا حدودی از روند خوب خود در فصل گذشته فاصله گرفته اند، به دنبال آن هستند تا نیم فصل دوم را با برد شروع کنند و بتوانند در ادامه فصل به مسیر خوب خود برگردند.

سپاهان که با ۲۹ امتیاز تیم سوم جدول است، در این فصل ۹ برد، ۲ تساوی و ۴ باخت داشته که تعداد باخت های تیم محرم باعث شده تا کمی از کورس قهرمانی با سرخابی ها جا بماند اما بی شک نوید کیا به دنبال آن است تا از همین ابتدا امتیاز های مهم را به حساب خود واریز کند و خود را به قطار سرخابی برساند.

سپاهان هفته گذشته در جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد تا با حذف از مسابقات انتقادهایی روانه تیم نویدکیا شود و همین موضوع می تواند انگیزه آن ها را مضاعف کند تا در رفسنجان به پیروزی برسند.

بردی که البته به این راحتی ها هم نیست و دیوار محکمی به نام مس رفسنجان مقابلش قرار گرفته که این فصل یکی از تیم های چشم نواز لیگ بیست و یکم بوده؛ شاگردان محمد ربیعی در نیم فصل اول مهمان ناخوانده صدر جدول بودند که با ۶ برد، ۵ تساوی و ۴ باخت، و کسب ۲۳ امتیاز در رده پنجم جدول ایستادند و به دنبال آن هستند تا در نیم فصل دوم بالاتر بروند و بلیت آسیا را رزرو کنند.

مسی ها این فصل مقابل مدعیان لیگ هم عملکرد خوبی از خود نشان داده اند و در هفته چهاردهم حسابی استقلال صدرنشین را آزار دادند و با اشتباهات فردی قافیه را واگذار کردند اما دیدار خانگی مقابل سپاهان می تواند یک شروع دوباره برای آن ها باشد.

ربیعی برای کم کردن فاصله تیمش با صدر جدول روی سه امتیاز این بازی خانگی حساب ویژه‌ای باز کرده است و باید دید تقابل افکار او و نویدکیا، برنده‌ای خواهد داشت یا نه.

در هفته پانزدهم مس با پیکان به تساوی بدون گل رسید و در بازی آلومینیوم و سپاهان هم نتیجه مشابهی ثبت شد.

این بازی از ساعت ۱۵ در ورزشگاه اختصاصی مس رفسنجان برگزار می شود و قضاوت آن، بر عهده پیام حیدری است.

اسماعیل حلالی؛ خلا بازیکنی مانند احمد نوراللهی یا بشار رسن در پرسپولیس حس می شود

اسماعیل حلالی، پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی این تیم مقابل سپاهان گفت: پرسپولیس در این فصل عملکرد خوبی داشته و نتایج خوبی کسب کرده اما بازی مقابل فولاد می تواند بازی سختی باشد چرا که فولاد دفاعی بازی می کند و این کار را سخت می کند.

او ادامه داد: پرسپولیس در خط حمله مشکلاتی دارد و نبود عیسی آل کثیر شرایط را سخت تر می کند اما نفراتی مانند عبدی آمادگی خوبی دارند و می توانند به تیم کمک کنند.

حلالی افزود: فولاد در بخش دفاعی بسیار خوب عمل می کند و این می تواند کار پرسپولیس را سخت کند و این باعث می شود پرسپولیس با چالش مواجه شود. اما شاگردان یحیی اگر بتوانند گلزنی کنند مطمئنا کار راحت تر می شود چون تیم فولاد اگر گل دریافت کند جلو می کشد و همین باعث زیباتر شدن بازی و شانس بیشتر پرسپولیس برای برد می شود.

این پیشکسوت پرسپولیس درباره غیبت نعمتی و آل کثیر گفت: نعمتی یکی از بازیکنان آماده تیم است که غیبت او می تواند به تیم لطمه بزند اما قطعا نفرات دیگری هم هستند که آمادگی خوبی دارند و می توانند جای او را پر کنند. آل کثیر هم یک مهره قابل اتکا بود که در حضور خود او هم تیم به مهاجم دیگر نیاز داشت چه برسد به الان که مصدوم شده.

حلالی ادامه داد: مشکل اصلی پرسپولیس در خط میانی است که خلا یک بازیساز و پلی میکر، مانند بشار رسن یا احمد نوراللهی در تیم حس می شود که در میانه زمین برای تیم بازی سازی و حفظ توپ کنند.

او افزود: پرسپولیس باید در نیم فصل دوم یک مهاجم و بازیساز جذب کند چرا که تیم به مهاجم نیاز دارد و باید در کنار عبدی یک مهاجم دیگر باشد تا خلا آل کثیر پر شود.

حلالی درباره پیش بینی خود از بازی پرسپولیس و فولاد گفت: پرسپولیس اگر بتواند در سی دقیقه اول بازی فشار بیاورد و به گل برسد، بازی فولاد باز می شود چون آن ها برای جبران نتیجه به جلو می کشند و همین می تواند راه را برای نفوذ روی دروازه آن ها بیشتر کند.

او در پایان گفت: پرسپولیس می تواند برنده بازی با فولاد باشد و مطمئنا بازیکنان تلاش خود را می کنند تا در نبود بازیکنان مصدوم، بهترین عملکرد را داشته باشند و سه امتیاز از این بازی کسب کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها