رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 575818

چرا انگشتر طلا دست را سیاه میکند؟{4 روش جلوگیری از سیاه شدن دست}

احتمالا برای شما پیش آمده باشد که مدت زیادی یک انگشتر طلا را به دست کرده اید، اما زمانی که آن را در می آورید، یک لکه سیاه و یا سبز رنگ روی انگشت شما دیده شده است.

html>

چرا انگشتر طلا دست را سیاه میکند؟{4 روش جلوگیری از سیاه شدن دست}

در حالی که ممکن است فکر کنید که دلیل آن طلای بی کیفیت است و یا طلای شما خالص نیست، در واقع عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به سیاه شدن انگشتان دستتان شود و کارهای زیادی می‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید .

انگشتر طلا از چه چیزی ساخته شده است؟

قبل از اینکه دلایل تغییر رنگ انگشتر طلا را بر روی دست بدانیم، ابتدا باید ببینیم که انگشتر طلای شما از چه چیزی ساخته شده است. طلا به خودی خود کدر نمی شود .طلای خالص، یعنی طلای 24 عیار برای استفاده در ساخت جواهرات بسیار نرم است. به همین دلیل، جواهرسازان آلیاژهایی را برای استحکام و دوام به آن اضافه می کنند.

برخی از این فلزات که مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از مس، نقره، نیکل و روی. به عنوان مثال، برای ساخت طلای 14 عیار، باید 58.3 درصد طلای خالص موجود در آلیاژ طلا وجود داشته باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، خواهید دید که طلایی که دارید، طلای خالص نیست. بنابراین، مشکل سیاه شدن انگشت شما مربوط به خود طلا نیست، بلکه در مورد سایر فلزات موجود دیگر در طلا است.

پیشنهاد ویژه: برای مشاهده ، مدل های بیشتر انگشتر طلا زنانه بدون نگین با قیمت کلیک نمائید.

3 دلیل برای سیاه شدن انگشتان در انگشتر طلا

به طور کلی سه دلیل وجود دارد که انگشترهای طلا می توانند انگشتان شما را سیاه کنند. آنها در دسته بندی شیمیایی، بیولوژیکی و محیطی تقسیم بندی می شوند.

دسته شماره 1: مواد شوینده شیمیایی و آرایشی

اگر انگشتر خود را در حین استفاده از مواد شوینده در خانه و یا در استخر به دست می‌کنید، حلقه شما دچار خوردگی می‌شود. هنگامی که این مواد شیمیایی با آلیاژ فلزی موجود در انگشتر واکنش می دهند، باعث خوردگی و سیاه شدن آن فلزات می شود و در نتیجه پوست زیر آن سیاه می شود.

این اصل در مورد لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست در فرآیندی به نام سایش فلزی رخ می دهد. این اقلام حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که سخت تر از طلا هستند. همانطور که حلقه های خود را هنگام استفاده از لوازم آرایش یا محصولات مراقبت از پوست می پوشید، عناصر ساینده در این موارد ذرات بسیار ریز فلز را از بین می برند. این ذرات به رنگ سیاه ظاهر می شوند و تقریباً شبیه گرد و غبار یا پودر سیاه ریز هستند. هنگامی که این گرد و غبار با سطوح جاذب مانند پوست شما تماس پیدا می کند، گرد و غبار می چسبد و لکه سیاهی ایجاد می کند.

دلیل شماره 2: تعریق بدن

عرق ما از چربی ها و اسیدهای چرب تشکیل شده است که می تواند باعث خوردگی انگشتر طلای شما شود. عرق همچنین حاوی مقدار مشخصی نمک است که به تجزیه فلزات نیز کمک می کند.

جدای از عرق، بدن ما هورمون هایی نیز ترشح می کند. از آنجایی که هورمون‌های ما در طول هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها نوسان می‌کنند، ممکن است واکنش‌هایی با آلیاژهای فلزی موجود در انگشتر ایجاد کنند و ترکیبات شیمیایی تیره‌ای را تشکیل دهند که به صورت لکه‌های سیاه روی انگشت خود می‌بینید.

دلیل شماره 3: محیط زیست

جایی که شما زندگی می کنید می تواند بر اتفاقاتی که برای جواهرات شما می افتد تأثیر بگذارد.

اگر در یک مکان مرطوب زندگی می کنید و همیشه رطوبت روی پوست شما وجود دارد، میزان کدر شدن انگشتر افزایش می یابد. رطوبت بین انگشتر و پوست شما محبوس می شود. همانطور که با مواد شیمیایی بدن شما مخلوط می شود، فلز خورده شده و مستعد به جا گذاشتن آثار است.

چگونه از تغییر رنگ پوست جلوگیری کنیم

چرا انگشتر طلا دست را سیاه میکند؟{4 روش جلوگیری از سیاه شدن دست}

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از خوردگی انگشتر و سیاه شدن انگشت خود انجام دهید.

1- در هنگام فعالیت‌های روزانه انگشترهای خود را بردارید

هنگام استفاده از محصولاتی که به طور طبیعی خورنده هستند، انگشتر های خود را نپوشید. قبل از شستن دست ها، دوش گرفتن، شستن ظروف، شنا کردن در استخر و استفاده از لوازم آرایشی یا لوسیون، آنها را بردارید. پس از انجام این کارها دست های خود را با صابون بشویید تا باقیمانده آن ها از بین برود و اجازه دهید کاملا خشک شوند، یا لوسیون کاملا جذب شوند و بعد از آن انگشتر های خود را دست کنید.

2- استفاده از لاک برق ناخن

یکی از روش های ساده و کاربردی برای جلوگیری از رنگ گرفتن انگشتان این است که داخل انگشترهای خود را با لاک برق ناخن بپوشانید. به این ترتیب؛ یک مانع بین پوست و حلقه خود ایجاد کنید تا هم خوردگی را محدود کنید و هم از سیاه شدن پوست شما جلوگیری شود. می توانید به هر قسمتی از انگشتر که انگشت شما را لمس می کند، لاک بزنید.

ممکن است لاک ناخن بعد از مدت کوتاهی از بین برود و نیاز باشد گهگاهی دوباره استفاده شوند، اما موثر هستند و به انگشتر آسیبی نمی‌رسانند.

3- انگشتر خود را تمیز نگه دارید

تمیز کردن انگشتر به از بین بردن باقی مانده کثیفی، عرق و مواد شیمیایی که با فلزات موجود در حلقه طلای شما واکنش نشان می دهد، کمک می کند.

4- آبکاری انگشتر

آبکاری و شستن انگشتر طلا روشی عالی برای جلوگیری از تیرگی پوست است.

پیشنهاد ویژه: خرید انگشتر طلا فانتزی، انگشتری که میتونی همه جا ازش استفاده کنی

خرید خود را از یک گالری معتبر انجام دهید

چرا انگشتر طلا دست را سیاه میکند؟{4 روش جلوگیری از سیاه شدن دست}

بهتر است خرید طلا آنلاین خود را از فروشگاه های معتبر طلا نظیر ساعت چی یا هنزاگلد انجام دهید تا از اصل بودن طلای مورد نظر خود مطمئن شوید.

گالری هنزاگلد به شما این اطمینان را می دهد که تمام طلاهای این گالری از طلای 18 عیار با کمترین ناخالصی ساخته شده است.ضمناً کلیه محصولات ارایه شده دارای ضمانت طلای 750 ، 7 روز مهلت بازگشت و همچنین ضمانت تعمیر به صورت مادام العمر خواهد بود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها