رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576245

چگونه ناخن‌ های زیبا، سالم و بلند داشته باشیم؟

ساعت۲۴-داشتن ناخن‌های سالم و بلند آرزوی هر شخصی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهد. اما چگونه ناخن های سالم، زیبا و بلند داشته باشیم؟ آیا برای این کار نیازمند معجزه هستیم یا باید از ژن خوب برخودار باشیم؟ خیر، داشتن ناخن های زیبا و سالم نیازمند رعایت اصولی است که به سادگی می‌توان آن‌ها را رعایت کرده و از نتیجه آن‌ها لذت ببرید.

html>

آرایش ناخن:

لوازم آرایش ناخن فقط لاک‌ها نیستند. ما برای آرایش ناخن نیاز به وسایل بسیار زیادی داریم که هر کدام عملکرد منحصربه‌فردی دارند. زمانی که شما به دنبال خرید لوازم آرایش ناخن می‌روید باید هدف خود را بدانید. دانستن این که به دنبال چه نوع آرایشی برای ناخن‌های خود هستید به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشید. نگین استور با گردآوری بهترین‌ها خرید را برای شما آسان کرده است.

آرایش ناخن

تغذیه مناسب برای داشتن ناخن های زیبا، سالم و بلند

ناخن‌ها برای رشد و سالم ماندن نیاز به تغذیه مناسب دارند. برای داشتن ناخن‌هایی سالم باید تغذیه و رژیم غذایی خود را به شکلی تنظیم کنید که باعث تقویت ناخن‌ها شود. جنس ناخن عمدتاً از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. وجود آهن، بیوتین و زینک در بدن برای تشکیل کراتین لازم است، بنابراین مصرف مواد غذایی که حاوی این موارد باشند برای داشتن ناخن‌هایی سالم ضروری است. مصرف ویتامین‌های گروه B، ویتامین D و C، مس، منگنز نیز برای رشد و تقویت ناخن توصیه می‌شود.

در ادامه مواد غذایی که به رشد ناخن کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد:

لوبیا

لوبیا سرشار از بیوتین است. بیوتین یا ویتامین H برای رشد و سلامت ناخن، پوست و مو ضروری است. بیوتین به صورت مکمل غذایی و همچنین در آوکادو و ماهی آزاد نیز وجود دارد.

تخم مرغ

پروتئین و مواد غذایی موجود در تخم مرغ برای رشد استخوان‌ها ضروری است. تخم مرغ دارای اسید فولیک (ویتامین ‌B9)، ویتامین A، ویتامین D و ویتامین ‌B12 بوده که در رشد و تقویت و سلامت ناخن‌ها بسیار موثر است.

جو دوسر

جو دو سر سرشاز از مس و روی است که این مواد تاثیر زیادی روی حفظ و استحکام استخوان‌ها دارند. همچنین روی یا زینک یکی از مواد ضروری برای تشکیل کراتین است که برای رشد و سلامت ناخن ضروری است.

تخمه آفتاب گردان

دانه‌های آفتاب گردان سرشار از مس و منگنز هستند، این مواد تولید بافت همبند در استخوان و غضروف را تقویت می‌کنند که باعث رشد ناخن‌ها خواهد شد.

مرکبات

مرکبات دارای ویتامین C هستند. ویتامین C باعث رشد ناخن شده و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین C در تولید پروتئینی به نام کلاژن موثر است. این پروتئین از اجزای اصلی بافت همبند است که تاندون ها، رباط ها، پوست و عضلات را تشکیل می‌دهد. این بافت همبند موجب استحکام ناخن‌ها می‌شود.

ماهی آزاد یا قزل‌آلا

ماهی آزاد یا قزل‌آلا داری مواد مغذی بسیاری مانند بیوتین برای رشد استخوان و ناخن است. همچین این ماده غذایی دارای ویتامین D می‌باشد که توسط بدن تولید نشده اما برای رشد استخوان لازم است.

روش‌های موضعی برای داشتن ناخن های زیبا، سالم و بلند

آبلیمو

یک قاشق غذاخوری آبلیمو و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ظرف ریخته و آن را گرم کنید. ناخن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آن خیس کرده و ماساژ دهید و سپس با آب ولرم شتسشو دهید. اگر بعد از این کار از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید نتیجه بهتر خواهد بود. این کار را می‌توانید هر روز تکرار کنید.

روش دوم مالیدن یک تک لیمو به مدت ۵ دقیقه روی ناخن‌ها و بعد شستشو با آب ولرم است.

هشدار: در صورت داشتن زخم یا ریشه ناخن از این روش استفاده نکنید.

روغن نارگیل

مقداری روغن نارگیل را گرم کرده و هر شب قبل از خواب ناخن‌های خود را با آن ماساژ دهید. روغن نارگیل باعث مرطوب شدن ناخن و پوست اطراف آن شده و برای درمان عفونت‌های قارچی بسیار مفید است.

روغن بادام

روغن بادام

روغن بادام حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که برای تقویت و رشد ناخن بسیار موثر می‌باشد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و موجب مرطوب شدن پوست و بازسازی سلول‌های جدید پوستی می‌شود.

با چند قطره روغن بادام ناخن‌های خود را قبل از خواب به خوبی ماساژ داده و دستکش پنبه‌ای بپوشید و بخوابید و صبح ناخن‌ها را به آب ولرم بشویید.

آب پرتقال

یک پرتقال را آب بگیرید و ناخن‌های خود را هر روز به مدت ۱۰ دقیقه درآن قرار دهید. ویتامین C موجود در پرتقال همانطور که گفته شد در تولید کلاژن موثر است.

روغن زیتون

مقداری روغن زیتون را حرارت داده و به مدت ۵ دقیقه ناخن‌ها وکوتیکول را با آن ماساژ دهید. روغن زیتون داری ویتامین E است که در بهبود گردش خون و رشد ناخن بسیار موثر می‌باشد. می‌توانید این کار را هنگام شب انجام دهید و موقع خواب دستکش بپوشید تا روغن زیتون به خوبی جذب شود.

نکات تکمیلی برای داشتن ناخن های زیبا، سالم و بلند

لوازم آرایش ناخن

  • سوهان ناخن را فراموش نکنید. هنگام بلند کردن ناخن ممکن است گوشه‌ها و لبه‌های ناخن تیز شوند یا به شکلی نامنظم رشد کنند این امر باعث می‌شود در اثر گیر کردن به جایی بشکنند. به وسیله سوهان مناسب به ناخن‌ها شکل دهید. سعی کنید همیشه ناخن‌ها را در یک جهت سوهان بکشید.
  • از لاک ناخن با کیفیت استفاده کنید. اگر گاهی از روش کاشت ناخن استفاه می‌کنید، از پودرکاشت ناخن و لاک ژل (اگر طرفدار مانیکور ناخن هستید، حتما کلمه لاک ژل یا لاک ژلیش ناخن به گوش شما خورده است. لاک ژل درواقع همان رنگدانه‌های لاک معمولی ترکیب شده با ژل اکرلیک است) با کیفیت استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لاک از پاک کننده‌های حاوی استون استفاده نکنید، و در صورت استفاده از استون حتما بعد از آن از مرطوب کننده‌های مخصوص ناخن استفاده کنید، زیرا استون باعث خشکی ناخن‌ خواهد شد.
  • ناخن‌هایتان را مرطوب نگه دارید. با استفاده از روغن‌ها و کرم‌هایی که از محصولات مراقبت ناخن به حساب می‌آیند ناخن‌ها را مرطوب نگه دارید، خشکی ناخن باعث شکنندگی آن می‌شود.
  • برق انداختن ناخن را فراموش نکنید. از تاپ کات (تاپ ژل) ‌می‌توانید برای برق انداختن ناخن‌هایتان استفاده کنید. همچنن اگر طرفدار روش‌های گیاهی هستید از روغن زیتون نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • کوتیکول ناخن را زخمی نکنید. جویدن و زخمی کردن کوتیکول ناخن تاثیر زیادی روی زیبایی ناخن‌های شما خواهد داشت. برای مراقبت از کوتیکول ناخن نیز سعی کنید همیشه آن را مرطوب نگه دارید، و برای کوتاه کردن آن از ابزارهای مخصوص مانند عقب زن استفاده کنید. عقب زدن کوتیکول ناخن باعث می‌شود که هم مرتب شود و هم فرصت رشد بیشتری برای ناخن‌ها به وجود بیاید.
  • شستن زیاد دست بر اثر وسواس باعث خشکی پوست و ناخن شده و آن‌ها را شکننده می‌کند.
  • در صورت استفاده از مواد شیمیایی دستکش را فراموش نکنید. مخصوصا برای شستن ظرف‌ها حتما سعی کنید از دستکش استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص لوازم آرایش ناخن، لوازم کاشت ناخن، دستگاه‌های ناخن، طرح‌های ناخن و سایر ابزار آرایش ناخن می‌توانید به وبسایت نگین استور که یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های لوازم آرایشی در ایران است مراجعه کنید.

همچنین جشنواره ما از اواسط بهمن به مدت یک ماه و نیم شروع می‌شود که می‌توانید از تخفیف‌های بی نظیر ما استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با بخش امور مشتریان ما به شماره تلفن 01332135501 یا 01332135502 تماس بگیرید و برای ارتباط مستقیم با تیم پشتیبانی با ایمیل info@neginstore1.com در ارتباط باشید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها