رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576319

ایران - عراق؛جدالی حساس

ساعت۲۴-جدال ایران و عراق رقابتی است که هیچ وقت از حساسیت آن کم نمی‌شود و هر جا که آتش بس باشد اما در مستطیل سبز یک جنگ تمام عیار است. دو تیم از ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه آزادی ودر شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که ایران به دنبال تثبیت صدرنشینی خود در این گروه و قطعی کردن بلیط قطر خواهد بود و عراق به دنبال گرفتن سهمیه پلی‌آف جام جهانی است.

html>

در شرایطی که پیش از این گفته می‌شد قرار است این بازی با حضور تماشاگران برگزار شود اما هنوز بلیط‌فروشی انجام نشده و علاقه‌مندان به حضور در ورزشگاه آزادی هم‌چنان بلاتکلیف هستند.

آتش بازی در بحرین

ایران در بازی رفت مقابل عراق با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید. گل‌های ایران در آن بازی را علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و علی قلی‌زاده به ثمر رساندند. بازی امروز در حالی برگزار می‌شودکه کرونا و مشکلات پروازی باعث شده هر دو تیم با چند غایب پا به این مسابقه بگذارند. سردار آزمون، مهدی طارمی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، اللهیار صیادمنش و مجید حسینی غایبان ایران در این مسابقه هستند و در طرف مقابل هم یاسر قاسم، مناف یونس،علی فائز و امجد عطوان ۴ بازیکن عراق هستند که به خاطر ابتلای به ویروس کرونا نمی‌توانند برابر ایران به میدان بروند.

نتایج درخشان تیم ملی در بازی‌های گذشته باعث شده شاگردان اسکوچیچ حالا در آستانه صعود به جام جهانی قطر باشند و کسب نتیجه برد مقابل عراق باعث می‌شود ایران راهی جام جهانی شود. در طرف مقابل عراق که کار خود در این مرحله را با دیک ادووکات آغاز کرده بود، پس از کسب نتایج ضعیف این سرمربی هلندی را برکنار کرد و حالا با زلیکو پتروویچ به دنبال حضور در مرحله پلی‌آف هستند.

در حال حاضر در جدول این گروه ایران از ۶ بازی خود ۵ برد و ۱ مساوی کسب کرده و با ۱۶ امتیاز در جایگاه اول قرار دارد. عراق هم با ۴ مساوی، ۲ باخت و بدون حتی یک پیروزی با ۴ امتیاز در رده پنجم جدول این گروه است.

ایران و عراق بوده که تاکنون ۳۱ بار به مصاف هم رفته‌اند که در مجموع ۱۸ پیروزی سهم ایران و ۶ پیروزی سهم عراق بوده و ۷ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در این ۳۱ دیدار مجموعاً ۶۵ گل به ثمر رسیده است که سهم ایران ۴۳ گل در برابر ۲۲ گل عراق بوده است.

بهترین برد ایران:

بهترین برد ایران در برابر عراق کسب نتیجه ۴ بر صفر است که در سال ۱۳۴۲ با گلهای حمید شیرزادگان (۳) و مصطفی عرب حاصل شد.

بهترین برد عراق:

بهترین برد عراق در برابر ایران هم کسب نتیجه ۲ بر ۱ بوده و هرگز نتوانسته با اختلاف بیش از یک گل تیم ملی کشورمان را شکست بدهد.

نصرتی: باید با اسکوچیچ ادامه داد

محمد نصرتی پیشکسوت و بازیکن سابق تیم ملی درباره شرایط تیم ملی پیش از دیدار با عراق به خبرآنلاین گفت: شرایط تیم فوق العاده است. اینکه تو ١٤ بازی باخت نداشتیم واقعاً عالی است و ما قطعا به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

او در خصوص آینده تیم ملی با اسکوچیچ گفت: به نظر من باید به پاس نتایج درخشانی که با تیم گرفتن با ایشان ادامه داد.

مدافع سابق تیم ملی در بازی امروز و غیبت چند بازیکن تیم ملی معتقد است: قطعاً بازی را می‌بریم. حتی اگر با نفراتی که در بازی‌های قبلی کمتر بازی کرده‌اند به میدان برویم باز هم برنده خواهیم شد. حضور تماشاگران خیلی می‌تواند به انگیزه، طراوت و شادابی تیم کمک کند.

نصرتی نسبت به حواشی وویس جنجالی محمدحسین کنعانی‌زادگان هم واکنش نشان داد: کسی که این صدا رو پخش کرده رفتار نادرستی انجام داده ولی بازیکن ملی هم باید مراقب رفتار و شئونات خودش باشد.

او درباره غیبت سردار آزمون و مهدی طارمی در این بازی گفت: عدم حضور این دو بازیکن کلیدی جای افسوس دارد و چه بسا اگرحضور داشتند می‌توانستند گل‌های منجر به صعود را بزنند و اسم آن‌ها در تاریخ ثبت شود.

نصرتی در پایان پیش‌بینی کرد تیم ملی با دو گل برنده میدان شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها