رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584346

هجوم دوباره گردشگران به بارسلونا

ساعت24-با بهبود وضعیت سفرهای بین‌المللی نسبت به دوران همه‌گیری کرونا، گردشگران بار دیگر به خیابان‌های بارسلونا هجوم برده‌اند.

خبر
html>

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، این روزها گردشگران زیادی به محله گوتیک بارسلونا بازگشته‌اند و در پی این اتفاق نگرانی‌ها درباره ازدیاد جمعیت در این شهر اسپانیایی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

آمار رزرو اقامت در هتل‌های این شهر در ماه آوریل افزایش یافت و به حدود ۸۵ درصد رسید. این آمار براساس آمارهای ارائه‌شده توسط اتحادیه هتل‌داران بارسلونا نزدیک به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا است.

به گفته «مارتی کاسو» یک معلم زیست‌شناسی که مدت‌ها نسبت به ازدحام گردشگران در بارسلونا اعتراض کرده است، تعداد کشتی‌های تفریحی و تعداد گردشگران هر روز بیشتر می‌شود و وضعیت کنونی پس از گذشت دو سال همه‌گیری کرونا شوکه‌کننده است.

این معلم زیست‌شناسی امیدوار بود مسوولان شهر در این دو سال وقفه بتوانند الگوی گردشگری شهر را تغییر بدهند.

در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲ میلیون گردشگر در هتل‌ها و آپارتمان‌های مختص گردشگران اقامت کردند، این آمار در سال ۲۰۲۰ و همزمان با کاهش آمار گردشگران در نقاط مختلف اروپا در بارسلونا نیز با ۷۶.۸ درصد کاهش مواجه شد.

«کاسو» می‌گوید با نبود گردشگران مردم بار دیگر صاحب محله گوتیک بارسلونا شدند و کودکان در خیابان‌ها بازی می‌کردند. او معتقد است همه‌گیری کرونا خطرات ناشی از تک‌محوری بودن اقتصاد و متکی بودن به گردشگری را آشکار کرد، چرا که اغلب ساکنان این منطقه که در حوزه گردشگری مشغول فعالیت بودند یک‌شبه بیکار شدند.

ورود گردشگران به بارسلونا پیش از وقوع همه‌گیری کرونا به شدت افزایش یافته و حوزه گردشگری ۱۵ درصد از اقتصاد دومین شهر بزرگ اسپانیا را دربرگرفته بود.

با شدت گرفتن گردشگری در این شهر، موجی از اعتراضات نیز به راه افتاد. ساکنان بارسلونا در جریان همه‌پرسی که در سال ۲۰۱۷ برگزار شد ازدحام گردشگران را به عنوان بزرگترین مشکل این شهر انتخاب کردند.

حزب چپگرای شورای شهر بارسلونا اخیرا از برنامه‌های جدیدی برای مهار کردن ازدحام گردشگران خبر داد که از جمله این اقدامات به محدود شدن دسترسی به نقاط شلوغ شهر می‌توان اشاره کرد.

البته شورای شهر در حال حاضر نیز مقرراتی از جمله ممنوعیت ورود گروه‌های تور به بازار تاریخی شهر در ساعات شلوغ را به اجرا گذاشته است.

عضو مسوول گردشگری شورای شهر معتقد است، گردشگری از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شهر بارسلونا حائز اهمیت است و مسوولان باید از مزیت‌های آن بیشترین استفاده را ببرند و آسیب‌های آن را کنترل کنند.

این مسوول انتقادات درباره استفاده نکردن از فرصت دوساله برای تغییر الگوی گردشگری بارسلونا را نپذیرفت و بیان کرد: «حل کردن این مشکلات در زمانی که گردشگری وجود ندارد کار بسیار دشواری است.»

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها