رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584533

بهترین منابع خودخوان زبان انگلیسی

ساعت24-سلف استادی یا خودخوانی زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد کارآمد تر از کلاس های حضوری می باشد، بنابرین انتخاب بهترین منابع برای خوخوانی زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت می باشد.

image-20220516121122-1.jpeg
html>

در دنیای پرسرعت و مدرن امروزی آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، سوم و ... از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که این زبان، زبان علم، اقتصاد، ورزش، اینترنت، ارتباطات و ... است. خوشبختانه با پیشرفت علوم و فناوری‌ها امروزه روش‌ها و متدهای متعددی برای یادگیری زبان انگلیسی در دسترس زبان‌آموزان قرار دارد. هرچند که روش‌هایی مانند شرکت در کلاس‌ها می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی داشته باشد اما استفاده از منابع خودخوان زبان انگلیسی به دلیل هزینه‌های کمتر، عدم داشتن محدودیت زمانی و مکانی، دسترسی به معتبرترین منابع و ... می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش باشد.

انتخاب منابع خودخوان می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در نحوه آموزش زبان‌آموزان، موفقیت آنها و در نهایت نتایج آنها داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی بهترین منابع آموزشی خودخوان برای زبان‌آموزان زبان انگلیسی پرداخته می‌شود.

یادگیری خودخوان چیست؟

در حقیقت می‌توان از عبارت خودخوان برای توصیف هر چیزی شامل کتاب‌ها، نرم‌افزارها و ... استفاده می‌شود. در اصل هدف از استفاده از روش‌های آموزش خودخوان شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی یادگیری با توجه به نیازهای فرد است. استفاده از منابع خودخوان زبان انگلیسی باعث می‌شود که زبان‌آموزان کنترل بیشتر و دانش‌پذیرتری بر یادگیری خود داشته باشند. در اصل این روش می‌توان مکان و زمان یادگیری را کنترل کرد و یادگیری خودخوان می‌تواند دو نوع گام محور و دانش‌محور باشد:

· در یادگیری خودخوان گام محور زبان‌آموز با سرعت مخصوص خود آموزش می‌بیند و از منابع بر اساس سن و سال، میزان استعداد، سطح زبان و ... استفاده می‌کند.

· در یادگیری دانش‌محور زبان‌آموز بر اساس اهداف و علایق خود اقدام به یادگیری زبان می‌کند و تمامی بخش‌های آموزش زبان را شخصی‌سازی می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های منابع خودخوان زبان انگلیسی

همان‌طور که گفته شد ممکن است استفاده از روش‌های رایج آموزش زبان برای تمامی زبان‌آموزان مقدور نباشد و زبان‌آموزان نتوانند از نظر مالی، زمانی، مکانی و ... شرایط را برای آموزش زبان فراهم کنند. استفاده از منابع خودخوان می‌تواند این محدودیت‌ها را از بین برده و مزیت‌های متعددی داشته باشد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های منابع خودخوان زبان انگلیسی شامل موارد زیر هستند:

· منابع خودخوان باید متناسب با سطح زبان‌آموزان باشند.

· منابع باید بتوانند همزمان تمامی مهارت‌های اصلی زبان‌آموزان را تقویت کنند.

· منابع باید دارای بیانی ساده و شیوا باشند.

· منابع باید از تکنیک‌های مختلفی همچون داستان‌سرایی، تصویرسازی و ... برای آموزش مباحث مختلف به زبان‌آموزان استفاده کنند و ...

· منابع باید توسط اساتید و نویسنده‎های مطرح نوشته شده باشد و در انتشارات معتبری به چاپ رسیده باشد.

مهم‌ترین نکات در یادگیری خودآموز زبان انگلیسی

چنانچه زبان‌آموزان شرایط استفاده از روش‌هایی مانند شرکت در کلاس‌های آموزشی را نداشتند و از منابع خودخوان زبان انگلیسی استفاده کردند لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشند که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

· داشتن هدف و برنامه

· مشخص کردن زمان مشخص برای یادگیری

· دیدن فیلم و سریال و گوش دادن به فایل‌ها به زبان انگلیسی

· تمرکز بر یادگیری اصطلاحات و واژه‌های جدید

· خواندن کتاب‌های متعدد داستان، رمان و ... زبان انگلیسی

· داشتن تمرین مستمر برای تثبیت آموزه‌ها

· تمرکز بر یادگیری و حفظ مکالمات روزمره و ...

بهترین منابع خودخوان زبان انگلیسی

بهترین منابع خودخوان برای زبان انگلیسی

خوشبختانه امروزه منابع متعددی همچون سایت‌ها، رسانه‌ها، کتاب‌ها، ویدیوها، پادکست‌ها و ... در دسترس زبان‌آموزان قرار دارند که می‌توانند به شکل خودآموز از آنها استفاده کنند و سطح زبان خودشان را تقویت نمایند اما می‌توان گفت بهترین و مؤثرترین منابع آموزشی کتاب‌ها هستند. از جمله بهترین و مؤثرترین منابع خودخوان زبان انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهترین منابع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

برای آموزش و یادگیری گرامر زبان می‌توان از کتاب‌های معتبر و مختلفی استفاده کرد که مهم‌ترین آنها شامل مواردی همچون کتاب گرامر زبان انگلیسی Living Grammar، Understanding and Using English Grammar، English Grammar in Use، مجموع کتاب‌های Interchange، مجموع کتاب‌های Grammar in Use، Fundamentals Of English Grammar و ... استفاده کرد که از لینک زیر قابل دسترس می باشد.

https://hadafnovin.com/product-category/language-book/english-learning/grammar-eng/

بهترین کتاب‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی

از جمله بهترین منابع خودخوان زبان انگلیسی برای تقویت مهارت مکالمه که زبان‌آموزان می‌توانند از آنها استفاده کنند می‌توان به مواردی همچون کتاب‌های Speak Out، Speak English Like an American، Academic Encounters، Four Corners، Speak Now و ... اشاره کرد.

بهترین کتاب‌های خودآموز تلفظ زبان انگلیسی

برای تقویت مهارت تلفظ زبان انگلیسی نیز افراد می‌توانند از کتاب‌های متعددی استفاده کنند که بهترین و کاربردی‌ترین آنها شامل مواردی همچون American English File، مجموعه کتاب‌های English pronunciation In Use، Four Corner ، Passages و ... هستند.

کتاب‌های خودآموز شنیداری زبان انگلیسی

برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی نیز می‌توان منابع مختلفی را به عنوان منابع خودخوان استفاده کرد که مهم‌ترین آنها شامل کتاب‌هایی همچون Listening Extra، Skills for Success، Inside Listening and Speaking، Test Your Listening، Active Listening و ... می‌باشند.

کتاب‌های خودآموز واژه‌های زبان انگلیسی

برای تقویت و توسعه دایره واژگان زبان انگلیسی نیز منابع و کتاب‌های متعددی در دسترس هستند که هر کدام می‌توانند مزایای متعددی داشته باشند. از جمله بهترین منابع خودخوان واژگان می‌توان به مواردی همچون English Vocabulary in Use، 1100 words you need to know، Oxford Word Skills، کتاب لغات زبان انگلیسی 504 واژه ضروری زبان انگلیسی، 4000Essential English Words و ... اشاره کرد که از لینک زیر قابل دسترس می باشد.

https://hadafnovin.com/product-category/dictionary/english-dictionary/

البته کتاب‌ها و منابع مختلف دیگری نیز برای تقویت مهارت‌های مختلفی همچون مهارت خواندن و مهارت نوشتن نیز وجود دارند که زبان‌آموزان می‌توانند از آنها استفاده کنند و مهارت‌های خودشان را تقویت کرده و سطح زبان خود را بالا ببرند.

جمع‌بندی نهایی

هرچند که امروزه افراد به روش‌ها و متدهای مختلفی برای آموزش انواع زبان‌های خارجه خصوصاً زبان انگلیسی دسترسی دارند اما بسیاری از افراد نیز به دلیل شرایط مختلف و محدودیت‌های مالی، مکانی و زمانی قادر نیستند از این روش‌ها استفاده کنند و استفاده از منابع خودخوان زبان انگلیسی برای این افراد می‌توان بسیار مؤثر و مفید باشد. خوشبختانه امروزه برای تقویت تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی می‌توان به منابع و کتاب‌های معتبر و مفیدی دسترسی داشت بنابراین زبان‌آموزان می‌توانند با شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی روش‌های آموزشی سطح زبان خودشان را ارتقا بدهند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها