رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584567

۹ حقیقت جالب درباره هشتگ که نمی دانستید!

ساعت24-امروزه هشتگ به یک پدیده برچسب گذاری اینترنتی در اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبدیل شه است. اما این نماد از کجا آمد و چگونه به یک اصطلاح روزانه تبدیل شد؟

هشتگ
html>

این نماد کوچک چیزهای بزرگی را خلق کرده و دنیا را از طرق مختلف به هم متصل کرده است. در این مطلب ۶ جالب‌ترین حقایق درباره هشتگ مورد بررسی قرار گرفته است. احتمالاً تاکنون از این حقایق بی خبر بوده اید. پس با خبرنامه همراه باشید.

استفاده از هشتگ برای اولین بار در ۲۳ آگوست ۲۰۰۷

کریس مسینا ابتدا پیشنهاد کرد از هشتگ برای پیگیری مکالمات در توییتر استفاده کنید. او پیشنهاد استفاده از هشتگ‌ها را به جک_دورسی و دیگر بنیان گذاران توییتر داد، اما آن‌ها آن را غیرهوشمندانه خواندند و آن را رد کردند. او در زمان بدی به توئیتر این پیشنهاد را داد، چرا که آن‌ها این ایده را چندان جدی نگرفته و این ایده خیلی زود فراموش شد. اما مسینا بدون توجه به اینکه آیا می‌تواند روندی را شروع کند، شروع به استفاده از هشتگ کرد. در نهایت، توانست نظر توییتر را جلب کند و این گونه بود که هشتگ به آنچه امروز هست، تبدیل شد.
او نخستین هشتگ را در توییتر ارسال کرد:

How do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

نظر شما در مورد استفاده از # (پوند) برای گروه‌ها چیست؟ مثل #بارکمپ [پیام]؟ -کریس مسینا، ۲۳ اوت ۲۰۰۷

در واقع اولین هشتگ مسینا #بارکمپ (#barcamp) بود.

از جالب‌ترین جقایق درباره هشتگ: هشتگ به معنای عدد یا پوند (lb) استفاده می‌شد

علامت هشتگ کلمه لاتین برای وزن پوند “libra pondo” بود و در قرن چهاردهم، این اصطلاح به اختصار lb تبدیل شد. در اواخر دهه ۱۸۰۰، ماشین تحریر Blickensderfer مدل ۵ در کتابچه راهنمای خود توضیح داد که نماد “#” را می‌توان برای وزن پوند استفاده کرد، زیرا دکمه پوند وجود نداشت.

دفترچه راهنما نوشته بود که اگر “#” در مقابل یک کلمه قرار می‌گرفت، به یک عدد اشاره می‌کرد. اما اگر “#” بعد از یک کلمه قرار می‌گرفت، به وزن پوند اشاره دارد.

این شروع “#” بود که برای نشان دادن وزن و اعداد استفاده می‌شد.

از جالب‌ترین جقایق درباره هشتگ: به عنوان یک اختراع هیچ وقت ثبت نشد
برخی از مردم تعجب می‌کنند که چرا مسینا این هشتگ را ثبت نکرده است، زیرا او می‌تواند یک میلیونر باشد. پاسخ این است که او نتوانست. اگرچه او علاقه‌ای به انجام این کار نداشت. این کار امکان پذیر هم نیست. شما فقط می‌توانید یک طرح، اختراع، فرآیند یا ماشین را ثبت اختراع کنید.

مفهوم هشتگ یا خود هشتگ‌ها در هیچ دسته بندی واجد شرایطی قرار نمی‌گیرند.

ویژگی به نام “هش فلاگ” در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.

پرنده توییتری که پرچمی را در دست دارد که روی آن “Hashflags” نوشته شده است. توییتر در کنار جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی از “هش پرچم” استفاده کرد. این یک ویژگی موقت در طول جام جهانی بود. با تمام شدن مسابقات متوقف شد. اما به دلیل موفقیتش، توییتر در سال ۲۰۱۴ هش فلگ‌ها را برای جام جهانی برزیل معرفی کرد.

این سیستم با این امکان کار می‌کرد که به کاربران امکان می‌داد کد کشور سه حرفی ۳۲ کشور رقیب را توییت کنند. هنگامی که این در هشتگ تایپ شد، با پرچم کشور خاص جایگزین می‌شد.

هشتگ‌ها آنقدر محبوب هستند که در غذاهای ما ظاهر می‌شوند.

در سال ۲۰۱۴، Bird’s Eye food روغن پزی عمیق جدیدی به نام “مشتگ” ایجاد کرد. این یک نسخه به روز شده از صورتک‌های معروف آن‌ها بود که فکر می‌کردند نسل رسانه‌های اجتماعی را جذب می‌کند. شکل‌های ترد سیب زمینی شبیه هشتگ و نمادهای مختلف دیگر مرتبط با رسانه‌های اجتماعی بود.
از جالب‌ترین جقایق درباره هشتگ: اضافه شدن هشتگ در فرهنگ لغت آکسفورد

در ژوئن ۲۰۱۴، کلمه “هشتگ” به فرهنگ لغت آکسفورد اضافه شد. در فرهنگ لغت آکسفورد با شرح زیر برچسب گذاری شده است:

A word or phrase with the symbol # in front of it, used on social media websites and apps so that you can search for all messages with the same subject.

کلمه یا عبارتی با نماد # در جلوی آن که در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود تا بتوانید همه پیام‌های با موضوع یکسان را جستجو کنید.

#Thedress وایرال شدن این هشتگ در سال ۲۰۱۵

در ۲۶ فوریه ۲۰۱۵، کیتلین مک نیل عکسی از لباس را در وبلاگ Tumblr خود منتشر کرد و پرسید که آیا لباس آبی و سیاه است یا سفید و طلایی.
این پست یک شبه مورد توجه قرار گرفت و حدود ۱۴۰۰۰ بازدید در ثانیه داشت. این بحث در سراسر جهان در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر ظاهر شد، جایی که مردم شروع به استفاده از هشتگ در کنار تصویر کردند.

در ۱۷ مارس ۲۰۱۹، #TwitterBestFandom رکورد جهانی بیشترین استفاده از هشتگ در توییتر را در ۲۴ ساعت شکست.

به مدت ۲۴ ساعت بین ۱۶ تا ۱۷ مارس، #TwitterBestFandom برای اجازه دادن به عموم مردم برای رای دادن در چهاردهمین جوایز سالانه Soompi مورد استفاده قرار گرفت. جوایز Soompi بهترین‌های تلویزیون، موسیقی و سرگرمی کره را جشن می‌گیرند. از طرفداران دعوت شد تا با استفاده از هشتگ در کنار عمل مورد علاقه خود رای دهند.

پر استفاده‌ترین هشتگ سال ۲۰۲۱ در اینستاگرام #love بود.

سال ۲۰۲۱ سالی بود که جهان شروع به بازگشت به حالت عادی کرد. در حالی که هشتگ‌های محبوب مربوط به رویدادهای جهانی وجود داشت، پرکاربردترین هشتگ سال #love بود.
#عشق برای ابراز عشق به دوستان، خانواده، همکاران بارها استفاده شد.

شاید نشان دهد که مهم نیست در دنیا چه می‌گذرد، تنها چیزی که برای گذراندن زندگی به آن نیاز داریم #عشق است.

هشتگ یا نماد “#” در طول سال‌ها تغییر کرده است و همیشه هدف یکسانی نداشته است. این علامت زندگی خود را به عنوان علامت پوند شروع کرد و در صفحه شماره تلفن استفاده شد، اما هنوز هم از طریق رسانه‌های اجتماعی در زندگی روزمره ما ظاهر می‌شود.

هشتگ‌ها روش‌های ارتباطی و یافتن اطلاعات در اینترنت و ظاهر شدن در زندگی روزمره ما را در اختیار گرفته اند. به دلیل استفاده بیش از حد از آن به صورت آنلاین و واقعی، هشتگ به دیکشنری آکسفورد اضافه شد و به یک کلمه شناخته شده تبدیل شد. این روش ارتباطی راحت به ما کمک کرده تا در رسانه‌های اجتماعی حرکت کنیم و آگاهی ایجاد کنیم.

منبع : خبرنامه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها