رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584601

ترمز افزایش قیمت نفت کشیده شد

ساعت24-قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه در واکنش به ایستادگی مجارستان در برابر تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه، کاهش پیدا کرد.

html>

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۲ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۱۴ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۱۳ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. هر دو قیمت پایه روز دوشنبه بیش از دو درصد و روز جمعه چهار درصد صعود کرده بودند.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه موفق نشدند بوداپست را برای لغو وتوی پیشنهاد تحریم نفت روسیه، راضی کنند. تصویب تحریم واردات نفت روسیه، مستلزم موافقت همه اعضای اتحادیه اروپاست. با این حال دیدگاه عمومی نسبت به قیمتها در بحبوحه بهبود تقاضا در چین که محدودیتهای کرونایی را تسهیل کرده، مثبت مانده است.

خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد میانگین تولید نفت و میعانات روسیه در نیمه اول مه بر مبنای ماه به ماه ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۱.۴ میلیون تن در روز رسید. صادرات نفت روسیه از میانگین آوریل به میزان ۴.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۰۸ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز رسید.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل شرکت تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز گفت: برنامه‌های شانگهای برای تسهیل تدریجی قرنطینه کووید، انتظارات برای احیای تقاضا در چین را بالا برده است. با نزدیک شدن آمریکا به آغاز فصل رانندگی تابستانی، انتظار می‌رود قیمت‌ها در شرایطی که عرضه محدود مانده است، به مرز ۱۲۰ دلار نزدیک شوند.

شانگهای روز دوشنبه جزئیات طرح پایان قرنطینه کووید که بیش از شش هفته اجرا شد و اقتصاد چین را به شدت تحت فشار قرار داد، اعلام کرد. این خبر آمار مایوس کننده‌ای که روز دوشنبه از سوی چین منتشر و نشان داده بود که تولید صنعتی و خرده فروشی در آوریل با سریع‌ترین روند در بیش از دو سال گذشته کاهش پیدا کرده‌اند را تحت الشعاع قرار داد.

در بخش عرضه، تولیدکنندگان آمریکایی در حال ذخیره سازی مجدد ذخایری هستند که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و احیای تقاضا در دوران پساکرونا، کاهش پیدا کردند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت در پرمیان تگزاس و نیومکزیکو در ژوئن ۸۸ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند و به رکورد ۵.۲۱۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد. با این حال ذخایر نفت استراتژیک به ۵۳۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کردند که پایین‌ترین رکورد از سال ۱۹۸۷ است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها