رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584620

مقاومت عراق: مرحله سختی را پشت‌سر میگذاریم

ساعت24-هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق با اشاره به افزایش اختلاف‌نظرهای سیاسی در این کشور بر لزوم اتکا به خرد و عقل و انعطاف نشان دادن در طرح ایده‌ها و ابتکارعمل‌ها برای خروج از بحران تاکید کرد.

html>

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، هیئت هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره خطر استمرار بن‌بست سیاسی موجود در عراق، از گروه‌های سیاسی این کشور خواست به اصل عقل و منطق پایبند باشند.

این هیئت در ادامه تاکید کرد: در حالی که عراق و کل جهان مراحل خطرناکی را پشت سر می‌گذارند که پیامدهای خطرناکی دارند و تنها خداوند از آنها آگاه است، از احتمال یک جنگ جهانی قریب الوقوع گرفته تا خطر خشکسالی که آثار آن مشخص است و دیگر موارد، ما به وضوح شاهد میزان اختلاف‌نظرهای سیاسی موجود در کشور هستیم.

هیئت یاد شده افزود: بر خلاف آنچه ما از طرف‌های موثر سیاسی درگیر روند سیاسی انتظار داشتیم، این اختلاف‌نظرها رو به افزایش هستند و نه توافقی و نه امتیازدهی میان گروه‌های سیاسی وجود ندارند بلکه آنها بر موضعگیری‌های خود تاکید دارند.

این هیئت در ادامه بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی‌اش از بازتاب این مساله بر جامعه عراق به دلیل سخت‌گیری بی‌سابقه گفت: این مساله نیازمند استناد به عقل و منطق و نیز انعطاف در طرح ایده‌ها و ابتکارعمل‌ها برای خروج از بحران است.

هیئت مذکور در بیانیه خود تاکید کرد: گروه‌های مقاومت عراق انتظار دارند بحران حل شده و مشکلات برطرف شوند تا مردم از مزایای کشورشان برخوردار شوند.

این هیئت در ادامه از تمامی گروه‌های سیاسی خواست بر عقل و قانون تکیه کرده، منافع عمومی را بر دیگر منافع ترجیح داده و در برخورد با مشکلات سیاسی انعطاف داشته باشند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق روز دوشنبه با تاکید بر اینکه رویکرد مخالفانش او را مجبور به ائتلاف با آنها نخواهد کرد، تاکید کرد که اجازه نخواهد داد عراق به میدان سهمیه بندی و فساد بازگردد.

صدر دوشنبه ضمن اعلام ناکامی فراکسیون پارلمانی‌اش در تشکیل کابینه اکثریت ملی گفت که آن به کرسی‌های اپوزیسیون تبدیل شده و جای خود را به دیگر فراکسیون‌های پارلمانی داده تا کابینه تشکیل دهند.

نمایندگان مستقل پارلمان عراق روز دوشنبه ابتکارعمل جدیدی را برای پایان دادن به بحران تشکیل کابینه بر اساس تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی کلید زدند.

با وجود اینکه حدود هفت ماه از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق می‌گذرد و هیئت رئیسه دوره پنجم پارلمان این کشور انتخاب شدند اما گروه‌های سیاسی عراق به دلیل اختلاف‌نظرهایشان هنوز موفق نشده‌اند رئیس جمهور جدید کشور را انتخاب کرده و کابینه جدید تشکیل دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها