رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584648

ژاپن گردشگری آزمایشی را آغاز میکند

ساعت24-ژاپن برای نخستین‌بار از سال ۲۰۲۰ و زمان شیوع کرونا تاکنون خود را آماده گشودن درها به روی گردشگران بین‌المللی می‌کند.

خبر
html>

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، ژاپن پیش از بازگشایی کامل گردشگری خود به روی گردشگران بین‌المللی، در ماه می برنامه «گردشگری آزمایشی» را در قالب تورهای محدود آغاز خواهد کرد.

اگرچه صنعت گردشگری یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد ژاپن محسوب می‌شود، اما از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ این کشور کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ کرده و به گردشگران اجازه ورود نداده است.

مقررات ورود گردشگر کمی تسهیل شده و به دانشجویان و برخی از مسافران تجاری اجازه ورود داده شده اما علی‌رغم درخواست دست‌اندرکاران صنعت گردشگری مبنی بر راه‌اندازی مجدد گردشگری برای استفاده از ین، که به پایین‌ترین حد در ۲۰ سال گذشته رسیده، ورود گردشگران انفرادی همچنان ممنوع است.

آژانس گردشگری ژاپن اعلام کرده که از اواخر ماه جاری میلادی به تورهای گروهی کوچک به عنوان «مورد آزمایشی» اجازه ورود خواهد داد تا بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده برای ازسرگیری گسترده‌تر گردشگری در تاریخ نامشخصی در آینده تصمیم‌گیری کند.

گردشگرانی که واکسن سه‌گانه دریافت کرده‌اند و از آمریکا، استرالیا، تایلند و سنگاپور آمده‌اند، مجاز خواهند بود در این تورها شرکت کنند، تورهایی که با همکاری آژانس‌های مسافرتی کاملاً برنامه‌ریزی شده و با حضور همیشگی مجریان تور همراه خواهد بود و بر اساس اعلام آژانس گردشگری ژاپن این تصمیم به آن‌ها امکان می‌دهد تا پیروی از دستورالعل‌ها و اقدامات اضطراری برای پیشگیری از کرونا را بررسی کنند و دستورالعمل‌هایی را برای آژانس‌های مسافرتی و اقامتگاه‌ها در نظر بگیرند.

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، اوایل ماه جاری در لندن گفت که در ماه ژوئن کنترل‌ مرزی ژاپن را با کشورهای ثروتمند کاهش خواهد داد، اما جزئیات بیشتری درباره برنامه زمانی برای بازگشایی کامل مرزهای خود به روی گردشگران ارائه نداد.

در سال ۲۰۱۹، ژاپن میزبان ۳۱.۹ میلیون بازدیدکننده خارجی بود که ۴.۸۱ تریلیون ین (۳۷.۲ میلیارد دلار) هزینه کردند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها