رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584700

نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب گام به گام

نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب به صورت گام به گام را در این مقاله از وب سایت ساعت 24 بخوانید.

html>

دستگاه حضور و غیاب یکی از مهم‌ترین اجزای اتوماسیون اداری است. دستگاه حضور و غیاب یکی از اساسی‌ترین وسایل کسب و کارهای مختلف بوده تا ساعت ورود و خروج کارکنان خود را به صورت دقیق ثبت کنند. این دستگاه‌ها همچنین نقش مهمی در سیستم اتوماسیون اداری دارند. پس از آشنایی کامل و شناخت ویژگی‌های برندهای مختلف این دستگاه، نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب دغدغه جدید صاحبان کسب و کارها است. دستگاه‌های مختلف معمولا دارای نرم‌افزاری مخصوص به خود هستند که باعث بهره‌مندی کامل از تمام پتانسیل دستگاه می‌شود. به عنوان مثال دستگاه‌های ساعت زنی فراویژن دارای نرم‌افزارهای حضور و غیاب بر روی پلتفرم‌های متنوع هستند؛ بنابراین برای انتقال و تخلیه اطلاعات روش‌های مختلفی وجود داشته که ضروری است با بعضی از آن‌ها آشنا شوید.

نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب گام به گام

انواع روش‌های انتقال اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب

روش‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب به سمت نرم افزار حضور و غیاب وجود دارد که از جمله این روش‌ها می‌توان به انتقال از طریق کامپیوتر، انتقال از طریق اینترنت و... اشاره کرد. در ادامه به انواع روش‌های انتقال اطلاعات از طریق دستگاه حضور و غیاب خواهیم پرداخت.

انتقال اطلاعات ذخیره شده در دستگاه با استفاده از کامپیوتر

مدیران می‌تواند با استفاده از کامپیوتر اطلاعات ذخیره شده در دستگاه حضور غیاب را تخلیه کنند. به خاطر داشته باشید این روش تخلیه اطلاعات دستگاه حضور غیاب نیز دارای راه‌های مختلف مانند استفاده از کابل و شبکه دارد.

در این روش اطلاعات با استفاده از پورت‌های مختلف Rs232 و TCP/IP صورت می‌گیرد. پورت‌های مدنظر بین دو دستگاه باید یکسان باشند تا ارتباط صورت بگیرد و داده‌ها منتقل شوند. علاوه بر پورت، تنظیمات دو دستگاه نیز باید یکسان باشند تا مشکلی در تخلیه اطلاعات به وجود نیاید. استفاده از نرم‌افزار هماهنگ با برند دستگاه می‌تواند تاثیر زیادی در عملکرد یک کسب و کار دارد.

با استفاده از کامپیوتر و کابل، می‌توان روش تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب را به دو صورت آفلاین و آنلاین انجام داد. در روش آفلاین اطلاعات در بازه‌های زمانی طولانی مدت به صورت اتوماتیک یا دستی تخلیه می‌شوند. اما در حالت آنلاین، اطلاعات در زمانی کم ثبت می‌شود.

اولین قدم در تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب، اتصال صحیح بین دستگاه و سیستم است. پس از بررسی اتصال صحیح، باید به نرم‌افزار حقوق و دستمزد مراجعه کنید. سپس گزینه فراخوانی ترددها را انتخاب نمایید. دقت کنید در صورتی که دستگاه تهیه شده از منو فارسی پشتیبانی کند؛ گزینه فراخوانی ترددها قابل مشاهده است.

فلش مموری روشی راحت برای تخلیه اطلاعات سیستم حضور و غیاب

در صورت وجود برخی محدودیت‌ها و غیر ممکن بودن اتصال دو دستگاه با استفاده از کابل، فلش مموری یا usb یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب است. تعدادی از این دستگاه‌ها با توجه به تنظیمات کارخانه خود، پس از اتصال usb تخلیه اطلاعات صورت می‌گیرد. این ویژگی باعث ضعف امنیتی در دستگاه و اطلاعات آن می‌شود. همچنین احتمال دارد اتصال یک فلش ویروسی بر روی فعالیت دستگاه و داده‌ها تاثیر بگذارد. همچنین بعضی از دستگاه‌ها قابلیت ذخیره سازی داده‌های مختلف بر روی کارت SD را نیز دارند.

اولین گام در تخلیه اطلاعات چک کردن فرمت فلش مموری و FAT32 بودن آن است. در این مرحله باید فلش خود را به سیستم متصل کنید و سپس با راست کلیک کردن بر روی آیکون آن گزینه properties را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده می‌توانید فرمت فلش مموری خود را مشاهده کنید. در صورتی که فرمت آن FAT32 نبود؛ می‌توانید با استفاده از فرمت فلش، فرمت آن را تغییر دهید.

پس از بررسی فرمت، فلش را به دستگاه متصل کنید. وارد تنظیمات مربوطه شوید و فراخوانی ترددها را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید اطلاعات تخلیه شده بر روی فلش مموری، از روی دستگاه پاک نمی‌شود.

نرم افزار حضور و غیاب

تخلیه اطلاعات دستگاه‌های حضور و غیاب با Wifi

Wifi یکی دیگر از روش‌های تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب است که بدون نیاز به کابل و یا فلش مموری انجام می‌شود. همه دستگاه‌های حضور و غیاب از این ویژگی برخوردار نیستند؛ بنابراین هنگام خرید به این نکته نیز دقت کنید.

اما این روش نیز همانند راه‌های دیگر دارای محدودیت‌های نیز است. سرعت انتقال داده در این روش به سرعت اینترنت بستگی دارد و هرچه فایل سنگین‌تر باشد؛ به اینترنتی پرسرعت‌تری نیاز دارید.

فایل خروجی دستگاه حضور و غیاب

فرمت فایل به دست آمده از تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب با توجه به امکانات آن متفاوت خواهد بود. بعضی از دستگاه‌ها از نرم‌افزار مخصوص به خود پشتیبانی می‌کنند و برای امنیت بیشتر اطلاعات تردد کارکنان، فرمت فایل خروجی فقط در همان نرم‌افزار قابل استفاده است. به عنوان مثال احتمال دارد فایل ذخیره شده بر روی فلش یا کارت حافظه، فرمت .dat باشد. همچنین در بعضی از دستگاه‌ها فایل خروجی با فرمت اکسل بوده و توسط این نرم‌افزار پشتیبانی می‌شود.

رمز مادر دستگاه حضور و غیاب

رمز مادر یا پسورد اصلی رمزی است که در کاتالوگ دستگاه حضور و غیاب یا اطلاعات داده شده توسط شرکت پشتیبانی یافت می‌شود. رمز مادر برای انجام فعالیت‌های مختلفی مانند ریست فکتوری کردن دستگاه کاربرد دارد. در صورت فراموشی یا عدم دسترسی به این رمز می‌توانید با توجه به مراحل گفته شده در راهنمای دستگاه و یا مراجعه به شرکت پشتیبان، آن را بازیابی کنید.

ریست فکتوری دستگاه حضور و غیاب

یکی از راه‌های رفع مشکلات در تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب، برگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه است. البته این روش در تمام مواقع پیشنهاد نمی‌شود اما هنگامی که راه حل دیگری برای رفع مشکل وجود نداشته باشد؛ ریست فکتوری انتخابی مناسب است.

بازگردانی دستگاه به تنظیمات کارخانه به دو روش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام می‌شود. در صورت وجود ارتباط شبکه‌ای یا Wifi میان دستگاه و نرم‌افزار می‌توانید به راحتی دستگاه را ریست کنید. در غیر این صورت باید از روش سخت‌افزاری استفاده نمایید. در این روش باید به دنبال بخش "reset" در پشت یا زیر دستگاه بگردید و با فشردن آن به مدت چند ثانیه دستگاه ریست می‌شود.

روش انتقال اطلاعات دستگاه حضور و غیاب

مزایای استفاده از دستگاه حضور غیاب افق فراویژن

برای مدیران کسب و کارهای مختلف، سرعت و دقت در محاسبات و ثبت اطلاعات بسیار اهمیت دارد به همین دلیل دستگاه‌های ساعت زنی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این دستگاه‌ها همچنین دارای انواع مختلفی مانند دستگاه حضور و غیاب کارتی، اثر انگشتی، تشخیص چهره و تشخیص عنبیه چشم هستند. از مزایای فراوان این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دقت بالا و احتمال خطای پایین
  • امنیت بالا در تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب شرکت افق فراویژن
  • ارسال پیام‌های متنی به کارمندان
  • عدم وجود اختلال

خرید دستگاه حضور و غیاب فراویژن

دستگاه‌های حضور و غیاب افق فراویژن به دلیل ویژگی‌های فراوانی و سیستم اتوماسیون از ضروری‌ترین وسایل یک کسب و کار با تعداد کارکنان بالا، به شمار می‌روند. تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب یکی از مراحل مهم در استفاده این دستگاه‌ها است که با توجه به امکانات موجود و نیاز کسب و کار می‌تواند متغیر باشد؛ بنابراین آشنایی با این روش‌ها پیش از خرید دستگاه‌های حضور و غیاب از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیران می‌توانند با تهیه دستگاه‌های فراویژن از امکانات ویژه و پشتیبانی عالی آن بهره‌مند شوند. نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب گام به گام را خواندید

منبع: شرکت افق فراویژن ofv-co.com

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها