رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584732

واکنش پلیس به اعتراضات اخیر: حق با مردم است/ با سوء استفاده کننده‌ها برخورد میکنیم

ساعت24-ایلنا نوشت: جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور طرح اقتصادی دولت را در کاهش قاچاق کالا تاثیرگذار دانست.

html>

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا درباره اقدامات پلیس در خصوص مقابله با قاچاق کالا و احتکار با توجه به اجرای طرح اقتصادی دولت گفت: ما امروز خیلی خوشحالیم که دولت و مجلس محترم به یک اقدام بسیار موثر رسیده و در خصوص مهندسی اقتصادی کشور و در راستای ارتقای معیشت مردم تصمیم جدی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود تامین اجناس ارزان قیمت در داخل کشور، اما سوبسید آن را مافیا استفاده می‌کردند و به نوعی کالاها قاچاق می‌شد، اما اگر قیمت تعادل پیدا کند، قطعا در قاچاق تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

جانشین فرمانده فراجا تصریح کرد: در این رابطه نیز ممکن است افرادی باشند که از این فرصت سوءاستفاده کرده و احتکار کنند. در پلیس امنیت اقتصادی مجموعه‌ای را داریم که با فسادهای اقتصادی و قاچاق مقابله می‌کند، چه در حوزه تردد بین شهرها که قصد سوءاستفاده باشد و چه در خارج از مرزها و برون مرزی.در واقع با این سوء استفاده‌ها چه در زمینه ورود به کشور باشد و تولید در کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد و چه بحث کالاهای اساسی باشد و به بیرون از کشور برود و بخواهد معیشت مردم را خدشه‌دار کند، مقابله می‌کنیم.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: ما در این طرح اخیر نیز همگام با دولت و در کنار دولت هستیم و اقدامات بسیار موثری در خصوص مقابله با قاچاق و احتکار از سوی پلیس نیز انجام شده است و مسئولان پس از استماع گزارش‌های پلیس از ما تقدیر کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت در تصمیم گرفته شده اخیر و این جراحی بزرگ یا ترمیم اقتصادی که اعلام می‌کند و همچنین همه اقداماتی که در راستای رضایت‌مندی مردم انجام می‌شود، موفق باشد و ما هم در این قضیه در مقابله با قاچاق و محتکران حتما کمک خواهیم کرد.

جانشین فرمانده فراجا درباره اعتراضات در برخی استان‌ها در روزهای اخیر گفت: بالاخره زمانی که جمعیت به گرانی و کمبود اجناس معترض می‌شوند، حق با آن‌ها است اما معاندین و دشمنان و سوءاستفاده کنندگان و کسانی که بدخواه هستند، از این جمعیتی که حرف‌هایشان را آرام می‌زنند سوءاستفاده می‌کنند و تخریب‌هایی را بعضا ایجاد می‌کنند.قطعا پلیس با این افراد برخورد جدی می‌کند و برای ما قابل تحمل نیست و البته مردم هم اجازه سوءاستفاده به آنها را نمی‌دهند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه این اقدام مجموعه پلیس، قانونی است، گفت: اینکه برخی به صورت غیرمجاز تجمع می‌کنند و اقدامات تخریب‌آمیز دارند و به اموال شخصی و دولتی آسیب وارد می‌کنند، قابل تحمل نیست و قطعا ما به خواست مردم با این افراد مقابله می‌کنیم.

وی تاکید کرد: البته ما از مردم بزرگ و شریف ایران تشکر می‌کنیم که خودشان فهمیده و این موضوع را مدیریت می‌کنند، تعدادی که از اصل طرح هم مطلع نبودند و بعضا انتظاراتی داشتند و آمده بودند، توجیه شدند و الحمدالله مشکل خاصی وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها