رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584967

احمد مسعود: در کنار مردم مقاومت علیه طالبان را انتخاب کردیم

ساعت24-«احمد مسعود»، رهبر جبهه پنجشیر در گفت‌وگویی اظهار داشت: در حال حاضر فرصتی برای صلح و آشتی ملی در افغانستان به وجود آمده و با مشارکت مردم در آینده این کشور می‌توان بحران را به پایان برد.

html>

مسعود در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی arte آلمان گفت: پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ما در کنار مردم این کشور مقاومت علیه این گروه را انتخاب کردیم.

مسعود با بیان اینکه طالبان اجازه رفتن دختران به مدرسه را نمی‌دهد و مردم را از اساسی‌ترین حقوق محروم کرده، افزود که طالبان به دنبال حکومت کردن از طریق زور و سرکوب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جبهه مقاومت ۳ هزار نیروی نظامی دارد که عمدتا از نظامیان دولت گذشته هستند و همچنین افراد داوطلبی هستند که به دنبال مقاومت در برابر طالبان بوده و ما در نظر داریم تعداد نظامیان را به مرور افزایش دهیم.

مسعود همچنین در پاسخ به این سوال که این جبهه مقاومت از سوی چه کشوری حمایت می‌شود، گفت: ما حمایت هیچ کشوری را نداریم و حمایت‌های انجام شده در داخل افغانستان توسط گروه‌های مختلف انجام می‌شود و در حال نبرد برای آزادی و دموکراسی در این کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: در ابتدا شروع مقاومت، هیاتی از ما و طالبان دیدار کرده و پیام ما به طالبان مشخص بود و به این گروه گفتیم که خواهان آغاز جنگی دیگر در افغانستان نیستیم و اجازه دهید تا درباره صلح گفت‌وگو کنیم.

مسعود اظهار داشت: در حال حاضر نیز پیام مشخصی برای طالبان داریم و اکنون زمان آشتی ملی و صلح است و اگر شرایطی فراهم شود که تا مردم در آینده افغانستان سهیم باشند، می توان به بحران در این کشور پایان داد.

وی تاکید کرد: نیاز است دولت فراگیر از طریق انتخابات تشکیل شود و اگر مردم افغانستان خواستار باقی ماندن طالبان شدند، ما به تصمیم آنها احترام خواهیم گذاشت و از طریق سیاسی خواسته‌های خود را دنبال خواهیم کرد، اما اگر طالبان این اجازه را ندهد چاره‌ای جز مقاومت وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها