رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585114

متقاضیان چک بخوانند/ توصیه بانک مرکزی به بانک‎‌ها درباره چک موردی

ساعت24-مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها با دستور بانک مرکزی مکلف شدند با قید تسریع، خدمت صدور چک موردی را به مشتریان خود ارایه کنند.

html>

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی قمری وفا در توییتی نوشت: امکان صدور چک موردی از طریق سامانه صیاد از دی ماه ۱۴۰۰ فراهم و بانک‌ها موظف شدند چک موردی را به عنوان محصول جدید بانکی طبق اصلاحیه ‎قانون صدور چک و دستورالعمل صدور چک‌موردی ابلاغی بانک مرکزی به مشتریان ارائه کنند.

وی افزود: تاکنون برخی بانک‌ها این خدمت را به مشتریان خود عرضه کرده‌اند ‏و مابقی بانک‌ها نیز با دستور بانک مرکزی مکلف شدند با قید تسریع، خدمت اشاره شده را به مشتریان خود ارائه کنند.

مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی تاکید کرد: ابزار ‎چک موردی کارکرد محدودتری نسبت به چک عادی دارد و قابل انتقال به اشخاص ثالث و ارائه جهت امور وثیقه‌گذاری نیست و مختص اشخاصی است که تمایل به دریافت دسته‌چک ندارند اما ‏ممکن است به صورت محدود و ندرتا مایل به پرداخت تعهدات خود از طریق چک باشند.

وی ادامه داد: قطعاً ‎بانک مرکزی با قدرت و با استفاده از ابزارهای نظارتی خود، اجرای این موضوع قانونی را از بانک‌ها دنبال می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها