رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585313

طوفان گرد و خاک در راه نیمه شرقی کشور

ساعت24-ایرنا نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: افزایش سرعت باد و طوفان گرد و خاک در نیمه شرقی کشور در این هفته پدیده غالب آب‌ و هوایی خواهد بود که به جنوب و جنوب غرب کشور هم کشیده خواهد شد.

html>

«فریبا گودرزی» امروز (شنبه) درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: از امروز تا سه‌شنبه در شرق و شمال شرق کشور و فردا (یکشنبه) در مناطق جنوبی و مرکز کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی توضیح داد: روز دوشنبه نیز در مناطق جنوب غربی کشور همچنان وزش باد شدید را خواهیم داشت که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک هم وجود دارد. کرمان، هرمزگان و بوشهر از جمله استان‌هایی هستند که این هفته را با کاهش کیفیت هوا شروع خواهند کرد.

بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی، افزایش سرعت بادهای شمالی ۱۲۰ روزه باعث خواهد شد تا در شمال سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی خراسان جنوبی نیز خیزش گرد و خاک را شاهد باشیم.

وی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکسته شدن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، اختلال در تردد و تاخیر و احتمال لغو پروازها برای شرق کشور خبر داد.

گودرزی ادامه‌داد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای همه گروه‌ها به‌ویژه افراد آسیب پذیر، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

وی گفت: امروز و فردا همچنین بارندگی‌های موقت در شمال غرب و نوار شمالی خزر ادامه یافته و دمای هوا نیز در اغلب مناطق کشور افزایش خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها